| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9401017112019 | Kişisel Gelişim Programlarının Geliştirilmesi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders kapsamında kişisel gelişim ile ilgili kavramsal ve uygulama temelli açılımlar konu edilmektedir.
Doç. Dr. Betül MEYDAN
| 1 | 1.Program geliştirme sürecini kavrayabilme |
| 2 | 2.Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin neden planlı ve programlı yürütülmesi gerektiğini açıklayabilme |
| 3 | 3.Rehberlik ve psikolojik danışma programlarının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi süreçlerini kavrayabilme |
| 4 | Sahip olması gereken yeterlikleri yaş düzeylerine göre sıralayabilme |
| 5 | Çeşitli konularda geliştirilmiş psikoeğitim programlarını değerlendirebilme |
| 6 | Bir konuda psikoeğitim programı geliştirebilme |
Uzaktan Eğitim (İkinci Öğretim)
Yok
Yok
Kişisel Değişim ve Gelişim, Kişisel Gelişim Yöntem ve Teknikleri, Dünyada ve Türkiye’de Kişisel Gelişim Trendleri
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı | ||
| 2 | Program Geliştirme Süreci | ||
| 3 | Rehberlik ve psikolojik danışma programlarının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi süreçleri (Gelişimsel model Kapsamlı rehberlik programları) | ||
| 4 | Rehberlik ve psikolojik danışma programlarının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi süreçleri (Gelişimsel model-Kapsamlı rehberlik programları) | ||
| 5 | Rehberlik ve psikolojik danışma programlarının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi süreçleri (Gelişimsel model Kapsamlı rehberlik programları) | ||
| 6 | Halihazırda uygulanan rehberlik ve psikolojik danışma programlarını inceleme | ||
| 7 | Halihazırda uygulanan rehberlik ve psikolojik danışma programlarını inceleme | ||
| 8 | İhtiyaç analizi, kapsamı, önemi, ihtiyaç analizi formlarının incelenmesi | ||
| 9 | Öğrencilerin yaş düzeylerine göre sahip olması gereken yeterlikler | ||
| 10 | Çeşitli konularda geliştirilmiş psikoeğitim programlarını inceleme | ||
| 11 | Program amaçlarının belirlenme ve yazılması | ||
| 12 | Grup-sınıf rehberliği etkinliği geliştirme süreci | ||
| 13 | Programın amaçlarına- yeterliklere uygun grup rehberliği etkinlikleri seçebilme, | ||
| 14 | Programın amaçlarına-öğrenci yeterliklerine uygun grup rehberliği etkinlikleri geliştirebilme, | ||
| 15 | Grup rehberliği etkinliklerinin sunumu | ||
| 16 | FİNAL SINAVI |
Cüceloğlu (2015). İçimizdeki Biz-Kalite Bilincinin Temeli. İstanbul: Sistem Yayıncılık. Doğan Cüceloğlu (2017). Yeniden İnsan İnsana. 15. Baskı. İstanbul: Remzi Kitabevi. Doğan Cüceloğlu (1997). İnsan ve Davranışı. 7. Baskı. İstanbul: Remzi Kitabevi. Cihangir, Z. (2010). Kişilerarası İletişimde Dinleme Becerisi. Ankara. Nobel Yayıncılık. Erkan, S. (2017). Örnek Grup rehberliği Etkinlikleri. Ankara. Pegem Erkan, S (2019). Okul Psikolojik Danışma Ve Rehberlik Programlarının Hazırlanması. Ankara. Nobel Yayıncılık. Erkan, S. Ve A. Kaya (2017). Grup Rehberliği Programları. Ankara. PegemA Yayıncılık. Üstün Dökmen (2018). İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Rapor Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
| Rapor Sunma | 4 | 3 | 12 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 111 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
| ÖÇ 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 |
| ÖÇ 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 |
| ÖÇ 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 |
| ÖÇ 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 5 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 |
| ÖÇ 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 3 |
| ÖÇ 6 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 1 | 2 |