Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9401017132019 | Eğitimde Etkili Ölçme ve Değerlendirme | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin temel amacı, ölçme ve değerlendirmeyle ile ilgili kavramsal ve kuramsal çerçeveyi, eğitimde kullanılan ölçme araç ve yöntemlerinin niteliklerini, Bloom un orijinal ve revize edilmiş taksonomisini ve ölçme ve değerlendirmeye etkilerini, sınav türleriyle ilgili kavramsal ve uygulamaya dönük yönlerini, ölçümleri betimlemede yararlanılabilecek temel istatistiksel işlemleri ve uygulanmasını, ölçme aracı geliştirme sürecini, test ve madde analizine dönük işlemleri ve değerlendirme yaklaşımlarını ve not verme süreçlerini incelemektir.
Doç .Dr. T. Oğuz Başokçu
1 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları hatırlayabilme |
2 | Eğitimde kullanılan ölçme araç ve yöntemlerinin niteliklerini kavrayabilme. |
3 | Bloom un hedeflerle ilgili orijinal ve revize edilen taksonomisinin özelliklerini kavrayabilme. |
4 | Sınav türleriyle ilgili temel kavramları ve özelliklerini kavrayabilme. |
5 | Ölçme sonuçları üzerinde temel istatistiksel teknikleri uygulayabilme. |
6 | Ölçme aracı geliştirme sırasında aşamaların gerektirdiği işlemleri uygulayabilme. |
7 | Testin ve maddenin özelliklerini betimleyen analizleri uygulayabilme. |
8 | Değerlendirme tür ve yaklaşımlarını kavrayabilme. |
Uzaktan Eğitim (İkinci Öğretim)
Yok
Yok
Öğrenme ve Öğretme Sürecinde Ölçme ve Değerlendirmenin Yeri ve Önemi Ölçme ve Değerlendirmeyle İlgili Temel Kavramların Bilgisi Eğitimde Kullanılan Ölçme Araç ve Yöntemlerinin Nitelikleri Çoktan Seçmeli, Doğru-Yanlış Tipi, Kısa Cevaplı ve Eşleştirmeli Maddelerden Oluşan Testler Puanlama Anahtarları, Hazırlanması ve Puanlama Sözlü Sınavlar, Hazırlanması, Uygulanması ve Puanlanması Ölçme ve Değerlendirmeyle İlgili Temel İstatistiksel Teknikler Ölçme Aracı Geliştirmeyle İlgili Temel Kavramlar Ölçme Aracı Geliştirmenin Aşamaları Test ve Madde İstatistikleri Değerlendirme ve Not Verme Eğitimde Alternatif Değerlendirme Yaklaşımları
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Öğrenme ve Öğretme Sürecinde Ölçme ve Değerlendirmenin Yeri ve Önemi | ||
2 | Ölçme ve Değerlendirmeyle İlgili Temel Kavramların Bilgisi | ||
3 | Eğitimde Kullanılan Ölçme Araç ve Yöntemlerinin Nitelikleri | ||
4 | Çoktan Seçmeli, Doğru-Yanlış Tipi, Kısa Cevaplı ve Eşleştirmeli Maddelerden Oluşan Testler | ||
5 | Puanlama Anahtarları, Hazırlanması ve Puanlama | ||
6 | Sözlü Sınavlar, Hazırlanması, Uygulanması ve Puanlanması | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Ölçme ve Değerlendirmeyle İlgili Temel İstatistiksel Teknikler | ||
9 | Ölçme Aracı Geliştirmeyle İlgili Temel Kavramlar | ||
10 | Ölçme Aracı Geliştirmenin Aşamaları | ||
11 | Test ve Madde İstatistikleri | ||
12 | Değerlendirme ve Not Verme | ||
13 | Eğitimde Alternatif Değerlendirme Yaklaşımları | ||
14 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
1. Airasian P. W ve Miranda H. (2002). The Role of Assessment in the Revised Taxonomy. Theory Into Practice, 41(4), 249-254. 2. Anderson, L. W. (2005). Ojectives, Evaluation, And The Improvement of Education. Studies in Educational Evaluation, 31, 102-113 3. Baykul, Y. (1997). İstatistik. (2. Baskı) Ankara: Anı Yayıncılık. 4. Baykul, Y. (2000). Eğitimde ve Psikolojide Ölçme: Klasik Test Teorisi ve Uygulaması. Ankara: ÖSYM Yayınları. 5. Crocker L. and Algina J. (1986). Introduction to Classical and Modern Test Theory. Orlando: Harcourt Brace Javanovich College Publishers. 6. David, A. F. (1988). Reliability of Scores From Teacher-Made Tests. Instructional Topics in Educational Measurement Series. National Council on Measurement in Education. Washington. 7. Ebel, R. L. (1972). Essentials of Educational Measurement. New Jersey: Prentice-Hall, inc. Englewood Cliffs.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 12 | 3 | 36 |
Bireysel Çalışma | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 3 | 5 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 115 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 |
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 6 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 7 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 |
ÖÇ 8 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 |