Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9401017172019 | Yansıtıcı Düşünme | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenenler, yansıtıcı düşünme yetisi geliştirecek ve bu yetilerini mesleki ve bireysel gelişimleri için kullanabilecektir.
Prof. Dr. Gülsen ÜNVER
1 | Yansıtıcı düşünmenin kuramsal dayanaklarını kavrayabilme. |
2 | Yansıtıcı düşünme ile diğer düşünme türleri arasındaki ilişkileri irdeleyebilme. |
3 | Yansıtıcı düşünen bir bireyin özellikleri bilgisi. |
4 | Yansıtma alanlarının özellikleri bilgisi. |
5 | Yansıtıcı düşünmeyi geliştirme yaklaşımlarını uygulayabilme. |
6 | Yansıtıcı düşünmeyi geliştirici bir eğitim programının özellikleri bilgisi. |
7 | Program geliştirme sürecinde yansıtıcı düşünebilme. |
8 | Yansıtıcı düşünmeyi destekleyen ve engelleyen etmenler bilgisi. |
9 | Yansıtıcı düşünmenin mesleki gelişime katkısının farkında oluş. |
10 | Yansıtıcı düşünmeyi geliştirici etkinlikleri uygulamaya istekli oluş. |
Uzaktan Eğitim (İkinci Öğretim)
Yok
Yok
Yansıtıcı düşünmenin tanımı, Yansıtıcı düşünme ile diğer düşünme türleri arasındaki ilişki, Yansıtıcı düşünen birey özellikleri, Yansıtma alanları, Yansıtıcı düşünmeyi geliştirme yaklaşımları, Yansıtıcı düşünmeyi geliştirici bir eğitim programının özellikleri, Yansıtıcı düşünmeyi destekleyen ve engelleyen etmenler
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Yansıtıcı düşünmenin kuramsal dayanakları ve tanımı | ||
2 | Yansıtıcı düşünme ile diğer düşünme türleri arasındaki ilişkisi. | ||
3 | Yansıtıcı düşünen bireyin özellikleri | ||
4 | Yansıtma alanları: Teknik, uygulama ve eleştirel yansıtma | ||
5 | Yansıtıcı düşünmeyi geliştirme yaklaşımları: Eğitimi planlama | ||
6 | Yansıtıcı düşünmeyi geliştirme yaklaşımları: Öğrenme yazıları, anlaşmalı öğrenme | ||
7 | Yansıtıcı düşünmeyi geliştirme yaklaşımları: Kavram haritaları | ||
8 | Yansıtıcı düşünmeyi geliştirme yaklaşımları: Soru sorma, kendine soru sorma | ||
9 | Yansıtıcı düşünmeyi geliştirme yaklaşımları: Kendini değerlendirme | ||
10 | Yansıtıcı düşünmeyi geliştirici bir eğitim programının özellikleri | ||
11 | Yansıtıcı düşünmeyi geliştirici bir eğitim programının özellikleri | ||
12 | Yansıtıcı düşünmeyi geliştirici bir eğitim programının özellikleri | ||
13 | Yansıtıcı düşünmeyi destekleyen ve engelleyen etmenler | ||
14 | Yansıtıcı düşünmeyi geliştirme önerileri |
Bakioğlu, A. & Dalgıç, G. (2014). Eğitimcilerde yansıtıcı düşünme. İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları. Dewey, J. (1957). Düşüncenin terbiyesi. Çev. Ovide Decroly, Orhan Etker ve Baha Arıkan. İstanbul: İstanbul Muallimler Cemiyeti. Doğan, N. (2011). Yaratıcı düşünme. Demirel, Ö. (Editör). Eğitimde yeni yönelimler (5. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık. Şahinel, S. (2011). Eleştirel düşünme. Demirel, Ö. (Editör). Eğitimde yeni yönelimler (5. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık. Ünver, G. (2003). Yansıtıcı düşünme. Ankara: PegemA Yayıncılık. Ünver, G. (2020). Yansıtıcı düşünme. Demirel, Ö. (Editör). Eğitimde yeni yönelimler (7. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ev Ödevi | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 20 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 80 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ev Ödevi | 8 | 3 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 |
ÖÇ 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 |
ÖÇ 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 |
ÖÇ 5 | 1 | 3 | 1 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 |
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 |
ÖÇ 7 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 8 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 |
ÖÇ 9 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 10 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |