GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401017172019 Yansıtıcı Düşünme Seçmeli Ders Grubu 1 1 4,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin sonunda öğrenenler, yansıtıcı düşünme yetisi geliştirecek ve bu yetilerini mesleki ve bireysel gelişimleri için kullanabilecektir.


Prof. Dr. Gülsen ÜNVER


1 Yansıtıcı düşünmenin kuramsal dayanaklarını kavrayabilme.
2 Yansıtıcı düşünme ile diğer düşünme türleri arasındaki ilişkileri irdeleyebilme.
3 Yansıtıcı düşünen bir bireyin özellikleri bilgisi.
4 Yansıtma alanlarının özellikleri bilgisi.
5 Yansıtıcı düşünmeyi geliştirme yaklaşımlarını uygulayabilme.
6 Yansıtıcı düşünmeyi geliştirici bir eğitim programının özellikleri bilgisi.
7 Program geliştirme sürecinde yansıtıcı düşünebilme.
8 Yansıtıcı düşünmeyi destekleyen ve engelleyen etmenler bilgisi.
9 Yansıtıcı düşünmenin mesleki gelişime katkısının farkında oluş.
10 Yansıtıcı düşünmeyi geliştirici etkinlikleri uygulamaya istekli oluş.

Uzaktan Eğitim (İkinci Öğretim)


Yok


Yok


Yansıtıcı düşünmenin tanımı, Yansıtıcı düşünme ile diğer düşünme türleri arasındaki ilişki, Yansıtıcı düşünen birey özellikleri, Yansıtma alanları, Yansıtıcı düşünmeyi geliştirme yaklaşımları, Yansıtıcı düşünmeyi geliştirici bir eğitim programının özellikleri, Yansıtıcı düşünmeyi destekleyen ve engelleyen etmenler


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Yansıtıcı düşünmenin kuramsal dayanakları ve tanımı
2 Yansıtıcı düşünme ile diğer düşünme türleri arasındaki ilişkisi.
3 Yansıtıcı düşünen bireyin özellikleri
4 Yansıtma alanları: Teknik, uygulama ve eleştirel yansıtma
5 Yansıtıcı düşünmeyi geliştirme yaklaşımları: Eğitimi planlama
6 Yansıtıcı düşünmeyi geliştirme yaklaşımları: Öğrenme yazıları, anlaşmalı öğrenme
7 Yansıtıcı düşünmeyi geliştirme yaklaşımları: Kavram haritaları
8 Yansıtıcı düşünmeyi geliştirme yaklaşımları: Soru sorma, kendine soru sorma
9 Yansıtıcı düşünmeyi geliştirme yaklaşımları: Kendini değerlendirme
10 Yansıtıcı düşünmeyi geliştirici bir eğitim programının özellikleri
11 Yansıtıcı düşünmeyi geliştirici bir eğitim programının özellikleri
12 Yansıtıcı düşünmeyi geliştirici bir eğitim programının özellikleri
13 Yansıtıcı düşünmeyi destekleyen ve engelleyen etmenler
14 Yansıtıcı düşünmeyi geliştirme önerileri

Bakioğlu, A. & Dalgıç, G. (2014). Eğitimcilerde yansıtıcı düşünme. İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları. Dewey, J. (1957). Düşüncenin terbiyesi. Çev. Ovide Decroly, Orhan Etker ve Baha Arıkan. İstanbul: İstanbul Muallimler Cemiyeti. Doğan, N. (2011). Yaratıcı düşünme. Demirel, Ö. (Editör). Eğitimde yeni yönelimler (5. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık. Şahinel, S. (2011). Eleştirel düşünme. Demirel, Ö. (Editör). Eğitimde yeni yönelimler (5. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık. Ünver, G. (2003). Yansıtıcı düşünme. Ankara: PegemA Yayıncılık. Ünver, G. (2020). Yansıtıcı düşünme. Demirel, Ö. (Editör). Eğitimde yeni yönelimler (7. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ev Ödevi 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 20
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 80

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 15 3 45
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 8 8
Okuma 14 3 42
Ev Ödevi 8 3 24
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 3 3 3 3 4 4 3 2 3 3
ÖÇ 2 3 1 1 1 2 2 2 3 2 2
ÖÇ 3 1 3 3 3 3 4 3 2 3 2
ÖÇ 4 1 1 1 1 2 2 2 3 2 2
ÖÇ 5 1 3 1 3 4 4 3 2 3 3
ÖÇ 6 4 4 3 5 5 5 2 2 4 4
ÖÇ 7 4 4 3 5 5 5 4 3 4 4
ÖÇ 8 1 2 1 2 3 2 3 1 3 3
ÖÇ 9 2 3 4 3 4 4 4 4 5 5
ÖÇ 10 3 4 4 5 5 5 4 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek