Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9401017002019 | Etkili Öğretim ve Liderlik | Ders | 1 | 2 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenenler öğretim süreçlerini daha etkili tasarlama ve uygulama becerilerini kazanacak; öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini tanıyacak ve etkili bir öğretim liderinin rolünü anlayabileceklerdir.
Doç. Dr. Makbule Başbay
1 | Öğretim süreçlerinin planlanması ve uygulanması arasındaki ilişkileri açıklayabilme |
2 | Etkili öğretmenin özelliklerini kavrayabilme |
3 | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerin temel ilkelerini öğretimde uygulayabilme |
4 | Kendi alanında bir dersi planlayabilme |
5 | Öğretmenin liderlik rolünü kavrayabilme |
6 | Öğretimde yeni yönelimlerin Türk Eğitim Sisteminde uygulanabilirliğini değerlendirebilme |
7 | Öğretim alanındaki ulusal ve uluslararası alanyazını araştırmaya istekli oluş |
8 | Öğretim hizmetini zenginleştirmeye yönelik oluş |
Uzaktan Eğitim (İkinci Öğretim)
Yok
Yok
Öğretimin Planlanması, Öğretim Sürecinde Liderlik, Öğretim Strateji, Yöntem ve Teknikleri, Çağdaş Öğretim Yönelimleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Gerekçesi ve Önemi - Dersin Kural ve Gerekleri | ||
2 | Öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları Öğretim etkinliklerinin planlanması ve uygulanması | ||
3 | Öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri | ||
4 | Sınıf yönetimi | ||
5 | Öğretim sürecinde liderlik | ||
6 | Öğretim sürecinde liderlik | ||
7 | Öğretim Strateji, Yöntem ve Teknikleri | ||
8 | Öğretim Strateji, Yöntem ve Teknikleri | ||
9 | Tam öğrenme | ||
10 | Yapılandırmacılık ve eğitim | ||
11 | İşbirliğine dayalı öğrenme | ||
12 | Çoklu zeka kuramı ve öğretimde bireysel farklılıklar | ||
13 | Probleme dayalı öğrenme Projeye dayalı öğrenme | ||
14 | Tabakalı eğitim programı Kavram haritalarının öğretimdeki yeri | ||
15 | Farklılaştırılmış Eğitim | ||
16 | Final sınavı/ Genel Değerlendirme |
Açıkgöz, Kamile Ün. (2002). Aktif Öğrenme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası. Bainer, P.L.; Metcalf, K. (1995). The Act of Teaching. U.S.A: McRow-Hill. Bümen, Nilay. (2002). Okulda Çoklu Zeka Kuramı. Ankara: pegema yayıncılık. Cannon, Robert and David Newble. (2000). A Handbook for Teachers in Universities & Colleges. UK: Kogan Page Lim. Demirel, Özcan. (2005). Eğitimde Yeni Yönelimler. Ankara: Pegem A Yayınları. Gagne, Robert, L.J. Briggs and W. Wagne. (1998). Principles of Instructional Design. Chicago: Holt, Rinehart, Wilson Inc. Gözütok, Dilek. (2000). Öğretmenliğimi Geliştiriyorum. Ankara: Siyasal Yayınları. Joyce, Bruce and Marsha Weil. (2000). Models of Teaching. Boston: Allyn and Bacon. Kelly, A. V. (1999). The Curriculum: Theory and Practice.London: Paul Chapman. Kemp, Jerold E., Gary R. Morrison and Steven M. Ross. (1998) Designing Effective Instruction. Prentice Hall. Marlove, B.A.; Page, M.L. (1998). Creating and Sustaining the Constructivist Classroom. U.S.A: Sage. Marzano, R.J.; Pickering, D.J.; Block, J.E. (2002). Classroom Instruction That Works. U.S.A: ASCD Moore, Kenneth D. (2001). Classroom Teaching Skills. USA: McGraw Hill. Preston, D. Feden and Robert M. Vogel. (2003). Methods of Teaching: Applying Cognitive Science to Promote Student Learning. USA:McGraw Hill. Saban, Ahmet. (2000). Öğrenme, Öğretme Süreci: Yeni Teori ve Yaklaşımlar. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Senemoğlu, Nuray. (1999). Gelişim, Öğrenme, Öğretme. Ankara: Usem Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Örnek Vaka İncelemesi | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 15 | 2 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 135 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | ||||||
ÖÇ 2 | 2 | |||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | ||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | |||||||
ÖÇ 5 | 2 | 2 | ||||||||
ÖÇ 6 | 2 | 3 | ||||||||
ÖÇ 7 | 2 | 3 | 4 | |||||||
ÖÇ 8 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 |