GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401017002019 Etkili Öğretim ve Liderlik Ders 1 2 4,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin sonunda öğrenenler öğretim süreçlerini daha etkili tasarlama ve uygulama becerilerini kazanacak; öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini tanıyacak ve etkili bir öğretim liderinin rolünü anlayabileceklerdir.


Doç. Dr. Makbule Başbay


1 Öğretim süreçlerinin planlanması ve uygulanması arasındaki ilişkileri açıklayabilme
2 Etkili öğretmenin özelliklerini kavrayabilme
3 Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerin temel ilkelerini öğretimde uygulayabilme
4 Kendi alanında bir dersi planlayabilme
5 Öğretmenin liderlik rolünü kavrayabilme
6 Öğretimde yeni yönelimlerin Türk Eğitim Sisteminde uygulanabilirliğini değerlendirebilme
7 Öğretim alanındaki ulusal ve uluslararası alanyazını araştırmaya istekli oluş
8 Öğretim hizmetini zenginleştirmeye yönelik oluş

Uzaktan Eğitim (İkinci Öğretim)


Yok


Yok


Öğretimin Planlanması, Öğretim Sürecinde Liderlik, Öğretim Strateji, Yöntem ve Teknikleri, Çağdaş Öğretim Yönelimleri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Gerekçesi ve Önemi - Dersin Kural ve Gerekleri
2 Öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları Öğretim etkinliklerinin planlanması ve uygulanması
3 Öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri
4 Sınıf yönetimi
5 Öğretim sürecinde liderlik
6 Öğretim sürecinde liderlik
7 Öğretim Strateji, Yöntem ve Teknikleri
8 Öğretim Strateji, Yöntem ve Teknikleri
9 Tam öğrenme
10 Yapılandırmacılık ve eğitim
11 İşbirliğine dayalı öğrenme
12 Çoklu zeka kuramı ve öğretimde bireysel farklılıklar
13 Probleme dayalı öğrenme Projeye dayalı öğrenme
14 Tabakalı eğitim programı Kavram haritalarının öğretimdeki yeri
15 Farklılaştırılmış Eğitim
16 Final sınavı/ Genel Değerlendirme

Açıkgöz, Kamile Ün. (2002). Aktif Öğrenme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası. Bainer, P.L.; Metcalf, K. (1995). The Act of Teaching. U.S.A: McRow-Hill. Bümen, Nilay. (2002). Okulda Çoklu Zeka Kuramı. Ankara: pegema yayıncılık. Cannon, Robert and David Newble. (2000). A Handbook for Teachers in Universities & Colleges. UK: Kogan Page Lim. Demirel, Özcan. (2005). Eğitimde Yeni Yönelimler. Ankara: Pegem A Yayınları. Gagne, Robert, L.J. Briggs and W. Wagne. (1998). Principles of Instructional Design. Chicago: Holt, Rinehart, Wilson Inc. Gözütok, Dilek. (2000). Öğretmenliğimi Geliştiriyorum. Ankara: Siyasal Yayınları. Joyce, Bruce and Marsha Weil. (2000). Models of Teaching. Boston: Allyn and Bacon. Kelly, A. V. (1999). The Curriculum: Theory and Practice.London: Paul Chapman. Kemp, Jerold E., Gary R. Morrison and Steven M. Ross. (1998) Designing Effective Instruction. Prentice Hall. Marlove, B.A.; Page, M.L. (1998). Creating and Sustaining the Constructivist Classroom. U.S.A: Sage. Marzano, R.J.; Pickering, D.J.; Block, J.E. (2002). Classroom Instruction That Works. U.S.A: ASCD Moore, Kenneth D. (2001). Classroom Teaching Skills. USA: McGraw Hill. Preston, D. Feden and Robert M. Vogel. (2003). Methods of Teaching: Applying Cognitive Science to Promote Student Learning. USA:McGraw Hill. Saban, Ahmet. (2000). Öğrenme, Öğretme Süreci: Yeni Teori ve Yaklaşımlar. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Senemoğlu, Nuray. (1999). Gelişim, Öğrenme, Öğretme. Ankara: Usem Yayınları.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 15 3 45
Tartışma 14 1 14
Örnek Vaka İncelemesi 14 1 14
Rapor Hazırlama 1 10 10
Rapor Sunma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 15 2 30
Toplam İş Yükü (saat) 135

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 3 3 3 2
ÖÇ 2 2
ÖÇ 3 3 4 3 5
ÖÇ 4 5 4 5
ÖÇ 5 2 2
ÖÇ 6 2 3
ÖÇ 7 2 3 4
ÖÇ 8 2 4 4 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek