GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401017022019 Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi Ders 1 2 4,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin sonunda öğrenciler; bir program değerlendirme çalışmasını planlama, veri toplama, analiz etme ve raporlaştırma sürecini gerçekleştirebileceklerdir.


Doç. Dr. Bünyamin YURDAKUL


1 Program değerlendirme ile ilgili temel kavramları uygun şekilde kullanabilme.
2 Bir program değerlendirme çalışmasının gerekçelerini açıklayabilme.
3 Program değerlendirme modellerini kavrayabilme.
4 Program değerlendirmede planlamanın önemini açıklayabilme.
5 Program değerlendirmede işe koşulan araştırma desenlerini, örnekleme, veri kaynakları ve yöntemlerini tanılayabilme.
6 Program değerlendirme için gerekli olan verileri toplama ve analiz yöntemlerini / tekniklerini tanıyabilme.
7 Program değerlendirmeyi raporlama stratejilerini açıklayabilme.
8 Program değerlendirme çalışmasında etik sorunlar için önlem alabilme.
9 Program değerlendirme ile ilgili yayınları okumaktan zevk alabilme.

Uzaktan Eğitim (İkinci Öğretim)


Program Geliştirme ve Bilimsel Araştırma Yöntemleri derslerinin alınmış olması önerilir.


Yok


Temel Kavramlar, Etik Konular, Program Değerlendirme Çalışmasının Gerekçelendirilmesi, Program Değerlendirme Modelleri, Program Değerlendirme Çalışmasını Planlama, Programı Değerlendirmek İçin Gerekli Verileri Toplama, Toplanan Verileri Analiz Etme, Değerlendirme Raporunu Yazma.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Öğretim Planını İnceleme
2 Program Değerlendirmenin Temel Kavramları
3 Etik Konular
4 Program Değerlendirme Çalışmasının Gerekçelendirilmesi
5 Program Değerlendirme Modelleri
6 Program Değerlendirme Modelleri
7 Program Değerlendirme Modelleri
8 Program Değerlendirme Çalışmasını Planlama
9 Program Değerlendirme Çalışmasını Planlama
10 Programı Değerlendirmek için Gerekli Verileri Toplama
11 Programı Değerlendirmek için Gerekli Verileri Toplama
12 Toplanan Verileri Analiz Etme
13 Toplanan Verileri Analiz Etme
14 Değerlendirme Raporunu Yazma
15 Değerlendirme Raporunu Yazma
16 Final Sınavı

Demirel, Ö. (2020). Eğitimde program geliştirme: Kuramdan uygulamaya (27. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.Erden, M. (1995). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Pegem. Ertürk, S. (1979). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınevi. Fitzpatrick, J. L., Sanders, J. M. & Worthen, B. R. (2004). Program evaluation: Alternative approaches and practical guidelines. Boston: Pearson. Posner, G. J. (1995). Analyzing the curriculum (2nd Ed.). New York: Mc Graw Hill. Royse, D. Thyer, B. A. & Padgett, D. K. (2010). Program evaluation: An introduction (5th Ed.). Canada: Wadsworth. Shadis, W. R. Cook, T. D. & Leviton, L. C. (1991). Foundations of program evaluation: Theories of practice. Newbury Park: Sage Publications. Stufflebeam, D. L. Madaus G. F. & T. Kellaghan (Ed.) (2000). Evaluation models: Viewpoints on educational and human services evaluation (2nd Ed.) Boston: Kluwer Academic Publishers. Uşun, S. (2012). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. Yüksel, İ. ve Sağlam, M. (2012). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 15 3 45
Rapor Sunma 1 1 1
Proje Hazırlama 1 25 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 134

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 3 2 3 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 3 2 3 5 5 3 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 2 3 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 3 2 3 5 5 3 5 5 5
ÖÇ 6 5 3 2 5 5 5 3 5 5 5
ÖÇ 7 5 3 2 3 5 5 3 5 5 5
ÖÇ 8 5 5 5 4 5 5 4 5 5 5
ÖÇ 9 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek