Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9401017022019 | Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi | Ders | 1 | 2 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenciler; bir program değerlendirme çalışmasını planlama, veri toplama, analiz etme ve raporlaştırma sürecini gerçekleştirebileceklerdir.
Doç. Dr. Bünyamin YURDAKUL
1 | Program değerlendirme ile ilgili temel kavramları uygun şekilde kullanabilme. |
2 | Bir program değerlendirme çalışmasının gerekçelerini açıklayabilme. |
3 | Program değerlendirme modellerini kavrayabilme. |
4 | Program değerlendirmede planlamanın önemini açıklayabilme. |
5 | Program değerlendirmede işe koşulan araştırma desenlerini, örnekleme, veri kaynakları ve yöntemlerini tanılayabilme. |
6 | Program değerlendirme için gerekli olan verileri toplama ve analiz yöntemlerini / tekniklerini tanıyabilme. |
7 | Program değerlendirmeyi raporlama stratejilerini açıklayabilme. |
8 | Program değerlendirme çalışmasında etik sorunlar için önlem alabilme. |
9 | Program değerlendirme ile ilgili yayınları okumaktan zevk alabilme. |
Uzaktan Eğitim (İkinci Öğretim)
Program Geliştirme ve Bilimsel Araştırma Yöntemleri derslerinin alınmış olması önerilir.
Yok
Temel Kavramlar, Etik Konular, Program Değerlendirme Çalışmasının Gerekçelendirilmesi, Program Değerlendirme Modelleri, Program Değerlendirme Çalışmasını Planlama, Programı Değerlendirmek İçin Gerekli Verileri Toplama, Toplanan Verileri Analiz Etme, Değerlendirme Raporunu Yazma.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Öğretim Planını İnceleme | ||
2 | Program Değerlendirmenin Temel Kavramları | ||
3 | Etik Konular | ||
4 | Program Değerlendirme Çalışmasının Gerekçelendirilmesi | ||
5 | Program Değerlendirme Modelleri | ||
6 | Program Değerlendirme Modelleri | ||
7 | Program Değerlendirme Modelleri | ||
8 | Program Değerlendirme Çalışmasını Planlama | ||
9 | Program Değerlendirme Çalışmasını Planlama | ||
10 | Programı Değerlendirmek için Gerekli Verileri Toplama | ||
11 | Programı Değerlendirmek için Gerekli Verileri Toplama | ||
12 | Toplanan Verileri Analiz Etme | ||
13 | Toplanan Verileri Analiz Etme | ||
14 | Değerlendirme Raporunu Yazma | ||
15 | Değerlendirme Raporunu Yazma | ||
16 | Final Sınavı |
Demirel, Ö. (2020). Eğitimde program geliştirme: Kuramdan uygulamaya (27. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.Erden, M. (1995). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Pegem. Ertürk, S. (1979). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınevi. Fitzpatrick, J. L., Sanders, J. M. & Worthen, B. R. (2004). Program evaluation: Alternative approaches and practical guidelines. Boston: Pearson. Posner, G. J. (1995). Analyzing the curriculum (2nd Ed.). New York: Mc Graw Hill. Royse, D. Thyer, B. A. & Padgett, D. K. (2010). Program evaluation: An introduction (5th Ed.). Canada: Wadsworth. Shadis, W. R. Cook, T. D. & Leviton, L. C. (1991). Foundations of program evaluation: Theories of practice. Newbury Park: Sage Publications. Stufflebeam, D. L. Madaus G. F. & T. Kellaghan (Ed.) (2000). Evaluation models: Viewpoints on educational and human services evaluation (2nd Ed.) Boston: Kluwer Academic Publishers. Uşun, S. (2012). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. Yüksel, İ. ve Sağlam, M. (2012). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Proje Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 134 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 2 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 5 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 7 | 5 | 3 | 2 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 8 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |