Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9401025012019 | Çağdaş Psikolojik Danışma Kuramları | Ders | 1 | 1 | 7,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin çağdaş psikolojik danışma kuramları/yaklaşımları hakkında bir anlayış kazanarak kendi kişilik özelliklerine uygun yaklaşımı/yaklaşımları keşfetmelerini; temel görüşme ve psikolojik danışma teknikleri hakkında bilgi sahibi olmalarını, ; danışan ile psikolojik danışmanın kişilik özelliklerinin psikolojik danışma sürecini nasıl etkilediği konusunda bilinçlenmelerini amaçlayan bir derstir.
Prof. Dr. Süleyman DOĞAN
1 | Her psikolojik danışma kuramının/yaklaşımının temel felsefesini ve kavramlarını bilir. |
2 | Her psikolojik danışma kuramının/yaklaşımının terapötik süreci hakkında bir anlayış kazanır. |
3 | Her psikolojik danışma kuramının/yaklaşımının temel terapi tekniklerini bilir. |
4 | Her psikolojik danışma kuramının/yaklaşımının güçlü ve sınırlı yanlarını bilir. |
5 | Her psikolojik danışma kuramının/yaklaşımının kültürlerarası psikolojik danışmaya katkılarını ve bu alandaki sınırlılıklarını bilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Etkili Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Sunma. Etkili Bir Tedavinin Bağlamları. Sigmund Freud ve Klasik Psikanaliz. Alfred Adler ve Bireysel Psikoloji. Freud Sonrası ve Yeni Freudienler. Duygu ve Duyumlara Odaklanan Terapilere Genel Bakış. Carl Rogers ve Birey Merkezli Terapi. Varoluşçu Terapi. Gestalt Terapi. Duygu ve Duyumlara Odaklanan Yeni Yaklaşımlar. Düşünceye Odaklanan Terapilere Genel Bakış. Albert Ellis ve Akılcı Duygusal Davranışçı Terapi. Aaron Beck ve Bilişsel Terapi.Eyleme Odaklanan Terapilere Genel Bakış. Davranışçı ve Bilişsel Davranışçı Terapi. Gerçeklik Terapisi. Aile Sistemi Yaklaşımları. Bütünleyici TerapileR.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin yapılandırılması | ||
2 | Etkili Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Sunma Etkili Bir Tedavinin Bağlamları | ||
3 | Geçmişe Odaklanan Terapilere Genel Bakış Sigmund Freud ve Klasik Psikanaliz | ||
4 | Alfred Adler ve Bireysel Psikoloji | ||
5 | Freud Sonrası ve Yeni Freudienler: Analitik Psikoloji, Ego Psikolojisi, Nesne İlişkileri ve Benlik Psikolojisi Kısa Süreli Psikodinamik Terapi | ||
6 | Duygu ve Duyumlara Odaklanan Terapilere Genel Bakış Carl Rogers ve Birey Merkezli Terapi | ||
7 | Varoluşçu Terapi Gestalt Terapi | ||
8 | Duygu ve Duyumlara Odaklanan Yeni Yaklaşımlar | ||
9 | Düşünceye Odaklanan Terapilere Genel Bakış Albert Ellis ve Akılcı Duygusal Davranışçı Terapi | ||
10 | Aaron Beck ve Bilişsel Terapi | ||
11 | Eyleme Odaklanan Terapilere Genel Bakış Davranışçı ve Bilişsel Davranışçı Terapi | ||
12 | Gerçeklik Terapisi | ||
13 | Diğer Yaklaşımlar Aile Sistemi Yaklaşımları | ||
14 | Bütünleyici Terapiler Terapilere İlişkin Anlayış Sahibi Olma Terapilere İlişkin Anlayışı Güçlendirme | ||
15 | Dersin değerlendirmesi | ||
16 | Final Sınavı |
DERS KİTABI Seligman, L., & Reichenberg, L.W. (2015). Theories of counseling and psychotherapy: Systems, strategies, and skills. (4th ed.). India: Pearson. YARDIMCI KAYNAKLAR Capuzzi, D., & Gross, D. R. (2007). Counseling and psychotherapy: Theories and interventions. Upper Saddle River, New Jersey: Pearson, Prentice Hall. Corey, G. (2013). Theory and practice of counseling and psychotherapy. (9th ed.). Australia; Belmont, CA: Brooks/Cole, Cengage Learning. Corey, G. (2005). Students manual for theory and practice of counseling and psychotherapy. Southbank, CA: Brooks/Cole-Thomson Learning. Corsini, R. J., Wedding, D., & Dumont, F. (2008). Current psychotherapies. Belmont, CA: Thomson, Brooks/Cole. Murdock, N. L. (2009). Theories of counseling and psychotherapy: A case approach. (2nd ed.). Upper Saddle River, New Jersey: Merrill/Pearson. Prochaska, J. O., & Norcross, J. C. (2007). Systems of psychotherapy: A transtheoritical analysis. (6th ed.). Australia: Thomson, Brooks/Cole. Sommers-Flanagan, J., & Sommers-Flanagan, R. (2004). Counseling and psychotherapy theories in context and practice: Skills, strategies, and techniques. Hoboken, New Jersey: J. Wiley & Sons.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ev Ödevi | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Örnek Vaka İncelemesi | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 202 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | |
ÖÇ 5 |