GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401025052019 Bilgisayarda İstatistik Uygulamaları Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin sonunda öğrenciler, bilimsel bir araştırma için toplanan verileri bilgisayarda işleyebilecek, doğru analiz tekniğine karar vererek, analiz edebilecek ve sonuçlarını yorumlayabileceklerdir.


Prof. Dr. Hakan ATILGAN


1 İstatistiğin bilimde ve eğitim araştırmalarındaki önemini kavrayabilme
2 Yaygın kullanılan istatistik paket programlar ve temel komutlar bilgisi.
3 Verileri bilgisayara işleyebilme.
4 Betimsel istatistikler ve anlam çıkartıcı istatistiklerin amaç ve özelliklerini kavrayabilme.
5 Parametrik ve nonparametrik testlerin hangi durumda kullanılacağına karar verebilme.
6 Bir veri setini uygun istatistik tekniği ve test(ler)i ile analiz edebilme
7 Bilgisayarda elde edilen analiz sonuçlarını tablolaştırabilme.
8 Bilgisayarda elde edilen analiz sonuçlarını yorumlayabilmek.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


İstatistiğin bilimsel çalışmalarda ve eğitimde yeri ve önemi, Veri ve veri türleri, veri toplama ve analiz etme, Yaygın kullanılan istatistik paket programları ve temel komutları, SPSS veri giriş sayfasının tanınması ve temel işlemlerin yapılması, Betimsel istatistikler ve anlam çıkartıcı istatistiklerin uygulanması, tablolaştırılması ve yorumlanması, Korelasyonel analizlerin yapılması ve sonuçlarının yorumlanması.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi, önemi, beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama, istatistiğe genel bir bakış.
2 İstatistiğin bilimsel çalışmalardaki önemi
3 Temel Kavramlar: İstatistik, parametre, evren, örneklem, veri toplama araçları, ölçek ve türleri, veri ve türleri, değişken ve türleri.
4 Yaygın olarak kullanılan istatistik programları.
5 SPSS veri giriş sayfasının tanıtılması ve temel komutlar
6 SPSS’de verilerin kodlanması, etiketlenmesi ve girişinin yapılması
7 Ara Sınav
8 Betimsel istatistiklerin (Ortalama, medyan, mod, frekans, yüzde) SPSS ile analizlerinin yapılarak sonuçların tablolaştırılması ve yorumlanması.
9 Betimsel istatistiklerin (Standart sapma, varyans, ranj, basıklık, çarpıklık) SPSS ile analizlerinin yapılarak sonuçların tablolaştırılması ve yorumlanması.
10 Parametrik istatistikler: İki ortalama arasındaki farklılıkların test edilmesi (ilişkili örneklemler için t testi)
11 Parametrik istatistikler: İki ortalama arasındaki farklılıkların test edilmesi (ilişkisiz örneklemler için t testleri)
12 Parametrik istatistikler: İkiden çok ortalama arasındaki farklılıkların test edilmesi (Tek yönü ANOVA)
13 Parametrik istatistikler: İkiden çok ortalama arasındaki farklılıkların test edilmesi (Çift yönlü ve faktöriyel ANOVA desenleri)
14 Nonparametrik testler: Ki-kare, Mann-Whihtney U testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar testi.
15 İlişkisel analizler: Korelasyon, basit doğrusal regresyon ve çoklu regresyon analizleri.
16 Final Sınavı

Akhun, İ. (1988). Temel istatistiksel kavramlar H.Ü. Basılmış Ders Notları (3. Baskı). Ankara. Blalock, M. H. (1972). Social statistics (2nd Ed). New York: McGraw-Hill Book Co. Baykul, Y. (1999). İstatistik metodlar ve uygulamalar (3.Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: Araştırma deseni SPSS uygulamaları ve yorum. Ankara: PegemA yayıncılık. Grimm, L. G. (1993). Statistical application for the behavioral sciences. New York: John Wiley and Sons Inc. Mann, P. S. (1992). Introductory statistics. New York: John Wiley and Sons Inc. Pallat, J. (2001). SPSS Survival manual: A step by step guide to data analysis using SPSS for Windows (Version 10). Buckingham: Open University Pres. Raynald Levesque and SPSS Inc. (2007). Programming and Data management for SPSS® Statistics 17.0 A Guide for SPSS Statistics and SAS® Users. Chicago: SPSS Inc. Smith, G. M. (1962). A simplified guide to statistics for psychologhy and education. New York: Holt, Rinehart and Education Inc. Vadum, C. A. & Rankin, O. N. (1998). Psychological research. New York: McGraw-Hill Book Co.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ev Ödevi 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 15 3 45
Rapor Hazırlama 2 17 34
Rapor Sunma 2 3 6
Proje Hazırlama 1 15 15
Proje Sunma 1 3 3
Proje Tasarımı /Yönetimi 1 10 10
Bireysel Çalışma 15 5 75
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 4 4
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 243

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2 3
ÖÇ 3 2
ÖÇ 4 3
ÖÇ 5 3
ÖÇ 6 3
ÖÇ 7 3
ÖÇ 8 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek