Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9401025152019 | Kısa Süreli Psikolojik Danışma | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin çözüm odaklı kısa süreli terapinin ilkelerine, sürecine, aşamalarına, yöntem ve tekniklerine ilişkin bir bakış açısı kazanarak bu terapiyi uygulayabilmelerini ve bu terapiye ilişkin güncel araştırmaları izlemelerini sağlamaktır.
Prof. Dr. Süleyman DOĞAN
1 | Çözüm odaklı kısa süreli terapinin temel ilke, süreç ve aşamalarını kavrayabilme. |
2 | Çözüm odaklı kısa süreli terapinin stratejileri ve teknikleri bilgisi. |
3 | Çözüm odaklı kısa süreli terapinin yöntem ve stratejilerini kullanabilme. |
4 | Çözüm odaklı kısa süreli terapinin değişik sorunlara uygulanabilirliğini kavrayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Çözüm odaklı kısa süreli terapide zihin haritası oluşturma. Çözüm odaklı kısa süreli terapinin özellikleri ve temel ilkeleri, danışanların uzmanlığına güvenme, çözüm odaklı kısa süreli terapinin temel aşamaları, çözüm odaklı kısa süreli terapide eylemi hızlandırma, çözüm odaklı kısa süreli terapinin etkililiği, çözüm odaklı kısa süreli terapi senaryolarının hazırlanması ve sunulması.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin yapılandırılması | ||
2 | Çözüm odaklı kısa süreli terapide zihin haritası oluşturma | ||
3 | Çözüm odaklı kısa süreli terapide zihin haritası oluşturma (devam). Çözüm odaklı kısa süreli terapinin özellikleri ve temel ilkeleri | ||
4 | Çözüm odaklı kısa süreli terapide zihin haritası oluşturma. Danışanların uzmanlığına güvenme | ||
5 | Çözüm odaklı kısa süreli terapinin temel aşamaları | ||
6 | Çözüm odaklı kısa süreli terapinin temel aşamaları | ||
7 | Çözüm odaklı kısa süreli terapinin temel aşamaları | ||
8 | Çözüm odaklı kısa süreli terapide eylemi hızlandırma | ||
9 | Çözüm odaklı kısa süreli terapide eylemi hızlandırma | ||
10 | Çözüm odaklı kısa süreli terapide eylemi hızlandırma | ||
11 | Çözüm odaklı kısa süreli terapide eylemi hızlandırma | ||
12 | Çözüm odaklı kısa süreli terapinin etkililiği | ||
13 | Senaryoların sunulması | ||
14 | Senaryoların sunulması | ||
15 | Dersin değerlendirilmesi | ||
16 | Final sınavı |
Sklare, G. B. (1997). Brief counseling that works: A solution-focused approach for school counselors. California: Corwin Pres, Inc. / Garfield, S. L. (1998). The practice of brief psychotherapy. Canada: John Wiley&Sons, Inc. Lines, D. (2006). Brief counselling in schools: Working with young people from 11 to 18 (Second Edition). London: Sage Publications. / Littrell, J. M. (1998). Brief counseling in action. New York: W. W. Norton & Company. / Metcalf, L. (1995). Counseling toward solutions: A practical solution-focused program for working with students, teachers and parents. San Francisco: Jossey-Bass. / Murphy, J. J. (1997). Solution-focused counseling in middle and high schools. AmericanCounseling Association.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 11 | 3 | 33 |
Rapor Sunma | 5 | 3 | 15 |
Proje Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Proje Sunma | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 7 | 98 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 11 | 5 | 55 |
Toplam İş Yükü (saat) | 233 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | ||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | ||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |