GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401025152019 Kısa Süreli Psikolojik Danışma Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilerin çözüm odaklı kısa süreli terapinin ilkelerine, sürecine, aşamalarına, yöntem ve tekniklerine ilişkin bir bakış açısı kazanarak bu terapiyi uygulayabilmelerini ve bu terapiye ilişkin güncel araştırmaları izlemelerini sağlamaktır.


Prof. Dr. Süleyman DOĞAN


1 Çözüm odaklı kısa süreli terapinin temel ilke, süreç ve aşamalarını kavrayabilme.
2 Çözüm odaklı kısa süreli terapinin stratejileri ve teknikleri bilgisi.
3 Çözüm odaklı kısa süreli terapinin yöntem ve stratejilerini kullanabilme.
4 Çözüm odaklı kısa süreli terapinin değişik sorunlara uygulanabilirliğini kavrayabilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Çözüm odaklı kısa süreli terapide zihin haritası oluşturma. Çözüm odaklı kısa süreli terapinin özellikleri ve temel ilkeleri, danışanların uzmanlığına güvenme, çözüm odaklı kısa süreli terapinin temel aşamaları, çözüm odaklı kısa süreli terapide eylemi hızlandırma, çözüm odaklı kısa süreli terapinin etkililiği, çözüm odaklı kısa süreli terapi senaryolarının hazırlanması ve sunulması.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin yapılandırılması
2 Çözüm odaklı kısa süreli terapide zihin haritası oluşturma
3 Çözüm odaklı kısa süreli terapide zihin haritası oluşturma (devam). Çözüm odaklı kısa süreli terapinin özellikleri ve temel ilkeleri
4 Çözüm odaklı kısa süreli terapide zihin haritası oluşturma. Danışanların uzmanlığına güvenme
5 Çözüm odaklı kısa süreli terapinin temel aşamaları
6 Çözüm odaklı kısa süreli terapinin temel aşamaları
7 Çözüm odaklı kısa süreli terapinin temel aşamaları
8 Çözüm odaklı kısa süreli terapide eylemi hızlandırma
9 Çözüm odaklı kısa süreli terapide eylemi hızlandırma
10 Çözüm odaklı kısa süreli terapide eylemi hızlandırma
11 Çözüm odaklı kısa süreli terapide eylemi hızlandırma
12 Çözüm odaklı kısa süreli terapinin etkililiği
13 Senaryoların sunulması
14 Senaryoların sunulması
15 Dersin değerlendirilmesi
16 Final sınavı

Sklare, G. B. (1997). Brief counseling that works: A solution-focused approach for school counselors. California: Corwin Pres, Inc. / Garfield, S. L. (1998). The practice of brief psychotherapy. Canada: John Wiley&Sons, Inc. Lines, D. (2006). Brief counselling in schools: Working with young people from 11 to 18 (Second Edition). London: Sage Publications. / Littrell, J. M. (1998). Brief counseling in action. New York: W. W. Norton & Company. / Metcalf, L. (1995). Counseling toward solutions: A practical solution-focused program for working with students, teachers and parents. San Francisco: Jossey-Bass. / Murphy, J. J. (1997). Solution-focused counseling in middle and high schools. AmericanCounseling Association.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 11 3 33
Rapor Sunma 5 3 15
Proje Hazırlama 2 5 10
Proje Sunma 1 10 10
Bireysel Çalışma 14 7 98
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 11 5 55
Toplam İş Yükü (saat) 233

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 5 4
ÖÇ 2 5 4
ÖÇ 3 5 5
ÖÇ 4 5 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek