GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401025022019 Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması Ders 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin; bireyle psikolojik danışma sürecinde terapötik koşulları sağlamalarını, bireyle psikolojik danışmanın evrelerine uygun terapötik becerileri sergileyebilmelerini, gerçek danışanlarla yürüttükleri bireyle psikolojik danışma oturumlarını başlatma ve bitirme ilke ve kurallarını uygulayabilmelerini, danışana uygun psikolojik danışma müdahalelerinde bulunabilmelerini sağlamaktır.


Doç.Dr. Mine Aladağ


1 Bireyle psikolojik danışma sürecinde terapötik koşulları sağlayabilme
2 Bireyle psikolojik danışma sürecinde gerçek danışanla çalışırken psikolojik danışma becerilerini uygulayabilme
3 Danışana ve soruna uygun psikolojik danışma müdahalesi uygulayabilme
4 Bireyle psikolojik danışma yapmaya isteklilik

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bireyle psikolojik danışma konuları. Psikolojik danışma oturumlarıyla ilgili öğrencilere süpervizyon verilmesi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tanışma
2 Psikolojik danışma uygulamaları
3 Psikolojik danışma uygulamaları
4 Psikolojik danışma uygulamaları
5 Psikolojik danışma uygulamaları
6 Psikolojik danışma uygulamaları
7 Psikolojik danışma uygulamaları
8 Psikolojik danışma uygulamaları
9 Psikolojik danışma uygulamaları
10 Psikolojik danışma uygulamaları
11 Psikolojik danışma uygulamaları
12 Psikolojik danışma uygulamaları
13 Psikolojik danışma uygulamaları
14 Psikolojik danışma uygulamaları
15 Psikolojik danışma uygulamaları
16 Psikolojik danışma uygulamaları

Carkhuff, R. (1986). The art of helping (5th Ed.). Ambers: Human Resource Development Press, Publishers of Human Technology. Cormier, S. & Hackney, H. (1999). Counseling strategies and interventions. Boston: Allyn and Bacon. Egan, G. (1998). The skilled helper: A problem-management approach to helping. (6th ed.) Pacific Groove: Brooks/Cole. Hill, C. E. & O’Brien, K.M. (1999). Helping skills : Facilitating exploration, insight and action. Washington, DC: American Psychological Association.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Uygulama/Pratik 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 16 3 48
Uygulama/Pratik 30 1 30
Rapor Hazırlama 30 2 60
Bireysel Çalışma 30 1 30
Toplam İş Yükü (saat) 168

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 4 5 3 2
ÖÇ 2 4 5 2 3 2
ÖÇ 3 4 5 4 4
ÖÇ 4 3 5 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek