GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401025082019 Psikolojik Danışma Strateji ve Müdahaleleri Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, psikolojik danışma öğrencilerine bilişsel, davranışçı ve duyuşsal müdahaleler konusunda bilgi ve becerileri kazandırmaktır.


Doç. Dr. Mine ALADAĞ


1 Psikolojik danışma sürecini ve aşamalarını kavrayabilme
2 Danışan sorunlarını değerlendirme ve kavramlaştırma
3 Danışan sorunlarını etkili bir şekilde değerlendirebilme
4 Danışan sorunlarının değerlendirilmesine ilişkin temel kavramlaştırma modellerini bilme
5 Bir kavramlaştırma modelini kullanarak danışanın sorunlarını kavramlaştırabilme
6 Psikolojik danışma sürecinde danışanla birlikte amaç oluşturabilme
7 Psikolojik danışma sürecinde temel stratejileri ve müdahaleleri açıklayabilme
8 Psikolojik danışma sürecini etkili bir şekilde sonlandırabilme
9 Etkili bir psikolojik danışman olabilmek için sürekli öğrenmeye ve kendini geliştirmeye isteklilik

Birinci Öğretim


“Psikolojik Danışma Beceri ve Teknikleri” dersini almış olmaları gerekmektedir.


Yok


Psikolojik danışma süreci ve aşamaları; Danışan sorunlarını değerlendirme ve kavramlaştırma; Bilişsel Müdahaleler; Davranışçı Müdahaleler; Duyuşsal Müdahaleler


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri
2 Psikolojik Danışma Sürecine Genel Bir Bakış: Aşamalar ve Psikolojik Danışma İlişkisi Danışan Sorunlarını Değerlendirme ve Kavramlaştırma
3 Strateji Belirleme ve Müdahale Seçme
4 Davranışçı Kuramlar ve Müdahaleler
5 Davranışçı Müdahaleye İlişkin Bir Uygulama
6 Davranışçı Kuramlar ve Müdahaleler
7 Bilişsel Müdahaleler
8 Bilişsel Müdahaleye İlişkin Bir Uygulama
9 Duyuşsal Kuramlar ve Müdahaleler
10 Duyuşsal Müdahaleye İlişkin Bir Uygulama
11 Duyuşsal Kuramlar ve Müdahaleler
12
13 Psikolojik Danışmada Sonlandırma ve İzleme / Rapor Hazırlama
14

DERS KİTABI: Cormier, S., Nurius, P. S., Osborn, C. J. (2009). Interviewing and change strategies for helpers : Fundamental skills and cognitive behavioral interventions. Pacific Grove, CA: Brooks/Cole Publishing Company Hackney, H. & Cormier, S. (2008). Psikolojik danışma ilke ve teknikleri: Psikolojik Yardım Süreci el kitabı. (T. Ergene, S. Aydemir Sevim Çev.). Ankara: Mentis Yayıncılık. (Orijinal eser 2005 yılında basılmıştır). Bilişsel Terapi Yöntemleri/Robert Leahy. Çeviren: M. Hakan Türkçapar/ Prof. Dr. Ertuğrul Köroğlu / HYB Yayınları, 2009 Okullarda akılcı-duygusal davranış terapisine dayalı uygulamalar: Kavramlar, teknikler ve örnek etkinlikler Çivitçi, A.,Türküm, A.S., Duy, B., Hamamcı, Z. /Ankara: Pegem Akademi, 2009. Duygu Odaklı Terapi: Danışanlara Duygu Koçluğu Yapmak./Leslie S. Greenberg/Çev. Ed.: Prof. Dr. Seher Balcı Çelik Ankara:Nobel Yayın Dağıtım, 2014 ***Her bir müdaheleye ilişkin ek kaynak listesi her yıl güncellenerek sunulmaktadır. YARDIMCI KİTAPLAR: Cormier, S. & Hackney, H. (2005). Counseling strategies and interventions. (6th Ed.). Boston: Pearson Education Inc. Cormier, S. & Nurius, P. S. (2003). Interviewing and change strategies for helpers : fundamental skills and cognitive behavioral interventions. Pacific Grove, CA: Brooks/Cole Publishing Company. Hackney, H. & Cormier, S. (2005). The professional counselor. A process guide to helping. Boston: Allyn and Bacon


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 3 15 45
Takım/Grup Çalışması 3 15 45
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 174

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 4 4
ÖÇ 2 4 4
ÖÇ 3 4 4
ÖÇ 4 4 4
ÖÇ 5 4 4
ÖÇ 6 4 4
ÖÇ 7 4 4
ÖÇ 8 4 4
ÖÇ 9 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek