GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401025122019 Travma Sonrası Müdahaleler Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı; öğrencilerin travma sonrası ortaya çıkan problemleri tanıyabilmesini, kavramsallaştırabilmesini ve travma sonrası yapılan psikolojik danışmada ileri becerileri kullanabilmesini sağlamaktır.


Öğr. Gör. Dr. Hanife Kahraman


1 travma ve ilişlili kavramları tanıyabilme
2 travma sonrasında ortaya çıkan bozuklukları anlayabilme
3 travma ve hafıza ilişkisini kavrayabilme
4 travma ve ilişkili sürece psikodinamik perspeftikten bakabilme
5 travma nedeniyle ortaya çıkan sorunlarda bilişsel davranışçı müdahale yöntemlerini kullanabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Travma sonrası psikolojik danışmanın temel kavramları. travma sonrasında görülen psikolojik bozukluklar. Travmatik yaşantılarını iyileştirmede etkin psikolojik danışma becerilerini kullanabilme


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 travma ve ilişkili kavramların tanımları
2 travmanın fizyolojik süreçte yol açtığı değişimler
3 Yetişkinlerde Travma sonrasında görülen davranış bozuklukları
4 ÇocuklardaTravma sonrasında görülen davranış bozuklukları
5 Travma sonrası bozukluklarda risk grupları
6 Travmanın hafızada yol açtığı değişimler
7 travma sonrasında danışanla görüşme ve kavramsallaştırma
8 travma sonrasında danışanla görüşme ve psikolojik danışma planı yapma
9 değerlendirme
10 travma ve ilişkili bozukluklara psikodinamik perspektiften bakma
11 travma ve ilişkili bozukluklara psikodinamik perspektiften bakma
12 travma sonrasında ortaya çıkan problemlerde bilişsel davranışçı müdahaleleri kullanma
13 travma sonrasında ortaya çıkan problemlerde EMDR kullanımı ve pseudoscience üzerinden EMDR ve alternatif uygulamaların değerlendirilmesi
14 Çocuklarda travma sonrasında ortaya çıkan problemlerde bilişsel davranışçı müdahaleleri kullanma
15 Çocuklarda travma sonrasında ortaya çıkan problemlerde bilişsel davranışçı müdahaleleri kullanma
16 değerlendirme

Peter Levine: Trauma and Memory: Brain and Body in a Search for the Living Past: A Practical Guide for Understanding and Working with Traumatic Memory JUDITH A. COHEN ANTHONY P. MANNARINO ESTHER DEBLINGER: Treating Trauma and Traumatic Grief in Children and Adolescents


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 13 3 39
Tartışma 13 3 39
Takım/Grup Çalışması 5 10 50
Rapor Hazırlama 1 25 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 175

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1
ÖÇ 2 2
ÖÇ 3 3 3 3 3 2
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek