Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9401025142019 | Bilişsel ve Davranışçı Müdahaleler | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, bilişsel davranışçı terapilerin temel kavramlarının ve tekniklerinin bilgisini kazandırmak ve bilişsel davranışçı yaklaşımı kullanmak konusunda temel becerileri geliştirmektir.
Dr. Öğr. Üyesi Serkan DENİZLİ
1 | Bilişsel davranışçı psikolojik danışmanın kuramsal temellerinin bilgisi |
2 | Akılcı Duygusal Davranışçı Terapi yaklaşımının temel kavramlarının bilgisi |
3 | Beck’in bilişsel terapisinin kavramlarının bilgisi |
4 | Sorunları bilişsel davranışçı yaklaşıma göre kavramlaştırabilme |
5 | Bilişsel davranışçı yaklaşımın tekniklerini kavrayabilme |
6 | Belirli sorun türlerine özgü bilişsel davranışçı müdahalelerin bilgisi |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bilişsel davranışçı psikolojik danışmanın kuramsal temelleri, Akılcı Duygusal Davranışçı Terapi ve ABC modeli, Beck’in bilişsel terapisi ve otomatik düşünceler, bilişsel davranışçı yaklaşıma dayalı sorun değerlendirme ve kavramlaştırma, işlevsel olmayan düşünceleri belirleme, işlevsel olmayan düşünceleri tartışma, bilişsel ve davranışçı psikolojik danışma teknikleri, çocuk ve ergenlerle bilişsel davranışçı müdahaleler, farklı sorunlara yönelik bilişsel davranışçı müdahaleler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | ||
2 | Bilişsel davranışçı psikolojik danışma yaklaşımının temelleri | ||
3 | Bilişsel davranışçı psikolojik danışma yaklaşımının temelleri | ||
4 | Akılcı duygusal davranışçı terapi ve ABC modeli | ||
5 | Akılcı duygusal davranışçı terapi ve ABC modeli | ||
6 | Beck’in bilişsel terapisi ve otomatik düşünceler | ||
7 | Vize | ||
8 | Beck’in bilişsel terapisi ve otomatik düşünceler | ||
9 | İşlevsel olmayan düşünceleri belirleme ve tartışma | ||
10 | İşlevsel olmayan düşünceleri belirleme ve tartışma | ||
11 | Bilişsel ve davranışçı psikolojik danışma teknikleri | ||
12 | Bilişsel ve davranışçı psikolojik danışma teknikleri | ||
13 | Çocuk ve ergenlerle bilişsel davranışçı müdahaleler | ||
14 | Farklı sorunlara yönelik bilişsel davranışçı müdahaleler | ||
15 | Farklı sorunlara yönelik bilişsel davranışçı müdahaleler | ||
16 | Final |
Beck, A.T. (1991). Cognitive therapy and the emotional disorders. London: Penguin. Cormier, S. & Nurius, P.S. (2003). Interviewing and change strategies for helpers : fundamental skills and cognitive behavioral interventions (5th ed. ) .Pacific Grove: Thomson-Brooks/Cole, c2003. Ellis, A. (1996). Better, deeper, and more enduring brief therapy: the rational emotive behavior therapy approach. New York: Brunner/Mazel Publishers. Ellis, A. & MacLaren, C. (1998). Rational emotive behavior therapy: a therapist's guide. San Luis Obispo, Calif.: Impact Publishers. Wilde, J. (1992). Rational counseling with school-aged populations: A practical guide. Bristol: Accelerated Development.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 7 | 6 | 42 |
Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 15 | 3 | 45 |
Toplam İş Yükü (saat) | 170 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 5 | 2 | 5 | 3 | ||
ÖÇ 2 | 5 | 2 | 5 | 3 | ||
ÖÇ 3 | 5 | 2 | 5 | 3 | ||
ÖÇ 4 | 5 | 2 | 5 | 3 | ||
ÖÇ 5 | 5 | 2 | 5 | 3 | ||
ÖÇ 6 | 5 | 2 | 5 | 2 | 3 |