GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401027032019 Psikolojik Danışma Beceri, Müdahale ve Stratejileri Ders 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı; öğrencilere psikolojik danışma süreci ve basamakları, temel ve ileri psikolojik danışma becerileri, danışanla ilk görüşmenin yürütülmesi, etkili bir psikolojik danışma ilişkisinin kurulması, psikolojik danışma oturumlarının yönetilmesi, danışan sorunlarını değerlendirme ve kavramlaştırma, amaç oluşturma konularında gerekli olan bilgi ve becerileri kazandırmaktır.


Doç. Dr. Mine ALADAĞ


1 Psikolojik danışma sürecinde temel ve ileri psikolojik danışma becerilerinin işlevini kavrayabilme ve kullanabilme
2 Etkili bir ön görüşme yapabilme
3 Etkili bir psikolojik danışma ilişkisi kurabilme
4 Danışan sorunlarını değerlendirebilme ve kavramlaştırabilme
5 Psikolojik danışma amaçlarını oluşturabilme
6 İleri Düzey Becerileri sorun değerlendirme ve kavramlaştırma süresinde etkili kullanabilme
7 Etkili sonladırma yapabilme
8 Psikolojik danışma sürecinin etik işleyişini fark edebilme, mesleki gelişime açık olma

İkinci Öğretim


Yok


[Yok]


Psikolojik danışma süreci ve basamakları, temel ve ileri psikolojik danışma becerileri, danışanla ilk görüşmenin yürütülmesi, etkili bir psikolojik danışma ilişkisinin kurulması, psikolojik danışma oturumlarının yönetilmesi, danışan sorunlarını değerlendirme ve kavramlaştırma, amaç oluşturma.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Psikolojik Danışma Sürecine Genel Bir Bakış: Aşamalar, Psikolojik Danışma İlişkisi, Yetkin Psikolojik Danışman Becerileri
2 Danışanla İlk Görüşmenin ve Değerlendirme Görüşmelerinin Yapılması ve Değerlendirilmesi: Temel Psikolojik Danışma Becerilerinin Değerlendirilmesi
3 Danışanla İlk Görüşmenin Yapılması: Yapılandırma, Bilgilendirilmiş Onay Formu, Ön Görüşme Formu
4 Danışan Sorunlarını Değerlendirme
5 Danışan Sorunlarını Kavramlaştırma:
6 Amaç Oluşturma
7 İleri Psikolojik Danışma Becerileri
8 İleri Psikolojik Danışma Becerileri
9 İleri Psikolojik Danışma Becerileri
10 Psikolojik Danışma Oturumlarını Yönetme:
11 Amaç Oluşturma ve Kavramlaştırma için Psikolojik Danışma Uygulamaları
12 Psikolojik Danışmanların Profesyonel Gelişim Süreci
13 Psikolojik Danışma Uygulama Örnekleri
14 Psikolojik Danışma Uygulama Örnekleri
15 Dersin Genel Değerlendirmesi
16

Cormier, S. & Nurius, P. S. (2003). Interviewing and change strategies for helpers : Fundamental skills and cognitive behavioral interventions. Pacific Grove, CA: Brooks/Cole Publishing Company. Cormier, S. & Hackney, H. (2005). Counseling strategies and interventions. (6th Ed.). Boston: Pearson Education Inc. Hill, C. E. & O’Brien, K.M. (1999, 2004). Helping skills : Facilitating exploration, insight and action. Washington, DC : American Psychological Association. Hackney, H. & Cormier, S. (2005). The professional counselor. A process guide to helping. Boston: Allyn and Bacon Ivey, A. E., & Ivey, M. B. (2003). Intentional interviewing and counseling: Facilitating client development in a multicultural society. California: Brooks/Cole. Seligman, L. (2005). Conceptual skills for mental health professionals. Upper Saddle River: Pearson. Seligman, L. (2009). Fundamental skills for mental health professionals. Upper Saddle River: Pearson.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 2 4 8
Rapor Hazırlama 3 10 30
Bireysel Çalışma 14 4 56
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 178

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 6 5 5 5 5 5
ÖÇ 7 5 5 5 5
ÖÇ 8 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek