Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9401027152019 | Özel Eğitimde Rehberlik ve Psikolojik Danışma | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
1. Dersin Amacı Engelli bireylerin gelişimi 2. Aile ve çocuk ilişkilerinin düzenlenmesi. 3. Ailelere yaşadıkları duygularda yardımcı olma. Problemleriyle başa çıkabilme becerilerinin nasıl kazandırılabileceği konusunda öğrencilerin bilgilenmesi..
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Özekes
1 | Zihinsel engelin ne olduğunu ve zihinsel engelli bireylerin özelliklerini anlayabilme. |
2 | Özel çocuğa sahip ailelerin duygularını ve onlara yardım yollarını öğrenebilme. |
3 | Normal ve zihinsel engelli çocukların gelişimsel farklılıklarını kavrayabilme. |
4 | Gözlem yapma ve davranış düzeltme tekniklerini anlayabilme. |
5 | Belli bir konuda kütüphane ve internet araştırması yapabilme |
6 | Araştırma yaptığı konu ile ilgili bilgi ve deneyimlerini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. |
7 | Özel eğitim kurumlarında çalışan danışmanın görevlerini anlayabilme. |
8 | Eleştirel ve analitik olarak düşünebilme. |
İkinci Öğretim
Yok
Yok
Ailenin yaşadığı duyguların tanımlanması, çocuklarının engelleri hakkında bilgilendirme, aile içi ilişkilerin incelenmesi, normal kardeşlerin yaşantıları, aile ve toplum ilişkileri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar Introducing to course | ||
2 | Zihinsel engel nedir? Nasıl tanımlanır?. What is mental handicap? What is the definition of it? | ||
3 | Zihinsel engelli çocuğa sahip ailelerin psikolojik durumları | ||
4 | Özel çocuklarda(zihinsel engelli, otistik, down sendromlu) Davranış Değiştirme Teknikleri ve yeni çalışmalar | ||
5 | Otizm ve Sterotipik Bozukluklar | ||
6 | Otizm, Sterotipik Bozukluklar ile ilgili yeni çalışmalar | ||
7 | Dikkat Eksikliği, Hiperaktivite | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Dikkat Eksikliği, Hiperaktivite ile ilgili yeni çalışmalar | ||
10 | Gözlem nedir? Nasıl uygulanır? | ||
11 | Gözlem ve Gözlem Teknikleri ve özel çocuklarda kullanımı | ||
12 | Down Sendromu | ||
13 | Down Sendromu ve yeni çalışmalar | ||
14 | Kaynaştırma Eğitimi | ||
15 | Konuk Ağırlama | ||
16 | Final Sınavı |
1.Akkök,E.,Aşkar,P.,Karancı,A.N.(1992). Özürlü bir çocuğa sahip anne-babadaki stresin yordanması. Özel Eğitim Dergisi. 1,8-12. 2.Dale, N. O. (1995). Working with families of children with special needs; Partnership and practice. New York: Routledge. 3.Erdek,M. (2003). Kromozom Akrabalarım: Down Sendromu. Tezer Matbaası: İzmir. 4.Gardner, W.(2006)Behavior Modification in Mental Retardation: The Education and Rehabilitation of the Mentally Retarded Adolescent and Adult. Aldine Transaction A division of transaction Publishers. 5.Govqiolu, R. M. (1985). Working with parents of expectional children; A guide for professionals. Boston: Houghton thinfflin co. 6.Luterman, D. M. (1991). Counseling the communicatively disordered and their families. Texas: Pro-ed. 7.Whitman.L.T., (2004). The Development of Autism: A Self Regulatory Perspective.Jessica Kingsley Publishers. London and New york. 8.Konu ile ilgili tezler ve makaleler.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü (saat) | 0 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||
ÖÇ 2 | 5 | 2 | ||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||
ÖÇ 4 | 4 | 3 | ||||
ÖÇ 5 | 5 | |||||
ÖÇ 6 | 5 | |||||
ÖÇ 7 | ||||||
ÖÇ 8 |