Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9401027122019 | Travma Sonrası Psikolojik Danışma | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; öğrencilerin travma sonrası ortaya çıkan problemleri tanıyabilmesini, kavramsallaştırabilmesini ve travma sonrası yapılan psikolojik danışmada ileri becerileri kullanabilmesini sağlamaktır.
Öğr. Gör. Dr. Hanife Kahraman
1 | travma ve ilişlili kavramları tanıyabilme |
2 | travma sonrasında ortaya çıkan bozuklukları anlayabilme |
3 | travma ve hafıza ilişkisini kavrayabilme |
4 | travma ve ilişkili sürece psikodinamik perspeftikten bakabilme |
5 | travma nedeniyle ortaya çıkan sorunlarda bilişsel davranışçı müdahale yöntemlerini kullanabilme |
İkinci Öğretim
Yok
Yok
Travma sonrası psikolojik danışmanın temel kavramları. travma sonrasında görülen psikolojik bozukluklar. Travmatik yaşantılarını iyileştirmede etkin psikolojik danışma becerilerini kullanabilme
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | travma ve ilişkili kavramların tanımları | ||
2 | travmanın fizyolojik süreçte yol açtığı değişimler | ||
3 | Yetişkinlerde Travma sonrasında görülen davranış bozuklukları | ||
4 | ÇocuklardaTravma sonrasında görülen davranış bozuklukları | ||
5 | Travma sonrası bozukluklarda risk grupları | ||
6 | Travmanın hafızada yol açtığı değişimler | ||
7 | travma sonrasında danışanla görüşme ve kavramsallaştırma | ||
8 | travma sonrasında danışanla görüşme ve psikolojik danışma planı yapma | ||
9 | değerlendirme | ||
10 | travma ve ilişkili bozukluklara psikodinamik perspektiften bakma | ||
11 | travma ve ilişkili bozukluklara psikodinamik perspektiften bakma | ||
12 | travma sonrasında ortaya çıkan problemlerde bilişsel davranışçı müdahaleleri kullanma | ||
13 | travma sonrasında ortaya çıkan problemlerde bilişsel davranışçı müdahaleleri kullanma | ||
14 | Çocuklarda travma sonrasında ortaya çıkan problemlerde bilişsel davranışçı müdahaleleri kullanma | ||
15 | Çocuklarda travma sonrasında ortaya çıkan problemlerde bilişsel davranışçı müdahaleleri kullanma | ||
16 | değerlendirme |
Peter Levine: Trauma and Memory: Brain and Body in a Search for the Living Past: A Practical Guide for Understanding and Working with Traumatic Memory JUDITH A. COHEN ANTHONY P. MANNARINO ESTHER DEBLINGER: Treating Trauma and Traumatic Grief in Children and Adolescents
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 15 | 30 |
Rapor Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 118 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | ||||||
ÖÇ 2 | ||||||
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | ||||||
ÖÇ 5 |