Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9401027062022 | Ruh Sağlığı ve Davranış Bozuklukları | Ders | 1 | 2 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; öğrencilerin psikolojik değerlendirme yapabilmenin temel ilkelerini kavramalarını, normal ve normal dışı davranışları tanımalarını ve sınıflamalarını sağlamaktır.
Hanife kahraman
1 | Davranış bozukluklarının temel kavramlarını tanıyabilme. |
2 | Tarihsel süreçte davranış bozukluklarının ele alınış şekillerini kavrayabilme. |
3 | Davranış bozukluklarının konularını tanıyabilme. |
4 | Psikolojik değerlendirme yapmanın ölçülerini kavrayabilme. |
5 | Psikolojik değerlendirme aracılığıyla normal ve anormal davranışları tanıyabilme. |
6 | Normal ve anormal davranışları sınıflandırmada yaşanan güçlükleri tartışabilme. |
7 | İnsanların davranışlarını normal ve anormal davranışlar çerçevesinde yorumlayabilme. |
8 | Normal ve anormal davranışları değerlendirmede farklı kuramsal yaklaşımları kavrayabilme. |
İkinci Öğretim
Yok
Yok
Davranış bozukluklarının temel kavramları. Psikolojik değerlendirme. Normal ve anormal davranışı sınıflama. Normal ve anormal davranışı ele alan kuramsal yaklaşımlar. Normal ve anormal davranışlar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Yapılandırılması | ||
2 | Davranış Bozukluklarıyla İlgili Temel Kavramlar | ||
3 | Psikolojik değerlendirme yapmanın temel yöntemleri, tarihsel süreçte normal dışı davranışların ele alınış biçimi | ||
4 | Farklı kuramsal yaklaşımlar açısından normal dışı davranışlar | ||
5 | Psikotik Bozukluklar-Şizofreni | ||
6 | Duygudurum Bozuklukları | ||
7 | Anksiyete Bozuklukları | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Cinsel Davranış Bozuklukları | ||
10 | Kişilik Bozuklukları | ||
11 | Alkol ve Madde Kullanım Bozuklukları | ||
12 | Somatoform ve Dissosiyatif Bozukluklar | ||
13 | Yeme Bozuklukları, Dürtü Kontrol Bozuklukları | ||
14 | Uyum Bozuklukları, Yapay Bozukluklar | ||
15 | Genel Değerlendirme | ||
16 | Final Sınavı |
Davison G. C., Neale J.M. (2004). Anormal Psikolojisi. Türk Psikologlar Derneği Yayınları. Kaplan H. I., Sadock B. J. (2004). Klinik psikiyatri. Nobel Tıp Kitapevleri. Öztürk. O. (2011). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Cilt 1-2. Yenilenmiş Baskı. Nobel Tıp Kitapevleri. DSM-4. (1994) Tanı Ölçütleri. Başvuru El Kitabı. Amerikan Psikiyatri Birliği. Hekimler Yayın Birliği. Francis A., Ross R. (2001). DSM-4-TR Olgu Sunumları (Ayırıcı tanı için klinik klavuz)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 116 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 6 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 7 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 8 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |