GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401027062022 Ruh Sağlığı ve Davranış Bozuklukları Ders 1 2 4,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı; öğrencilerin psikolojik değerlendirme yapabilmenin temel ilkelerini kavramalarını, normal ve normal dışı davranışları tanımalarını ve sınıflamalarını sağlamaktır.


Hanife kahraman


1 Davranış bozukluklarının temel kavramlarını tanıyabilme.
2 Tarihsel süreçte davranış bozukluklarının ele alınış şekillerini kavrayabilme.
3 Davranış bozukluklarının konularını tanıyabilme.
4 Psikolojik değerlendirme yapmanın ölçülerini kavrayabilme.
5 Psikolojik değerlendirme aracılığıyla normal ve anormal davranışları tanıyabilme.
6 Normal ve anormal davranışları sınıflandırmada yaşanan güçlükleri tartışabilme.
7 İnsanların davranışlarını normal ve anormal davranışlar çerçevesinde yorumlayabilme.
8 Normal ve anormal davranışları değerlendirmede farklı kuramsal yaklaşımları kavrayabilme.

İkinci Öğretim


Yok


Yok


Davranış bozukluklarının temel kavramları. Psikolojik değerlendirme. Normal ve anormal davranışı sınıflama. Normal ve anormal davranışı ele alan kuramsal yaklaşımlar. Normal ve anormal davranışlar.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Yapılandırılması
2 Davranış Bozukluklarıyla İlgili Temel Kavramlar
3 Psikolojik değerlendirme yapmanın temel yöntemleri, tarihsel süreçte normal dışı davranışların ele alınış biçimi
4 Farklı kuramsal yaklaşımlar açısından normal dışı davranışlar
5 Psikotik Bozukluklar-Şizofreni
6 Duygudurum Bozuklukları
7 Anksiyete Bozuklukları
8 Ara Sınav
9 Cinsel Davranış Bozuklukları
10 Kişilik Bozuklukları
11 Alkol ve Madde Kullanım Bozuklukları
12 Somatoform ve Dissosiyatif Bozukluklar
13 Yeme Bozuklukları, Dürtü Kontrol Bozuklukları
14 Uyum Bozuklukları, Yapay Bozukluklar
15 Genel Değerlendirme
16 Final Sınavı

Davison G. C., Neale J.M. (2004). Anormal Psikolojisi. Türk Psikologlar Derneği Yayınları. Kaplan H. I., Sadock B. J. (2004). Klinik psikiyatri. Nobel Tıp Kitapevleri. Öztürk. O. (2011). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Cilt 1-2. Yenilenmiş Baskı. Nobel Tıp Kitapevleri. DSM-4. (1994) Tanı Ölçütleri. Başvuru El Kitabı. Amerikan Psikiyatri Birliği. Hekimler Yayın Birliği. Francis A., Ross R. (2001). DSM-4-TR Olgu Sunumları (Ayırıcı tanı için klinik klavuz)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 25 25
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 116

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 5 1 1 1 1 1
ÖÇ 2 5 1 1 1 1 1
ÖÇ 3 5 1 1 1 1 1
ÖÇ 4 5 1 1 1 1 1
ÖÇ 5 5 1 1 1 1 1
ÖÇ 6 5 1 1 1 1 1
ÖÇ 7 5 1 1 1 1 1
ÖÇ 8 5 1 1 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek