Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9401027012022 | Grupla Psikolojik Danışma ve Uygulaması | Ders | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders, öğrencilere grupla psikolojik danışma alanında uygulamaya dönük temel bilgilerin sağlanmasının yanı sıra grupla psikolojik danışma sürecini ve grupla psikolojik danışmaya ilişkin konuları kavramalarını amaçlamaktadır. Derste öğrencilerden; grupla psikolojik danışma sürecinde terapötik koşulları sağlamaları, grupla psikolojik danışmanın evrelerine uygun terapötik becerileri sergileyebilmeleri, gerçek danışanlarla yürüttükleri grupla psikolojik danışma oturumlarını başlatma, sürdürme ve sonlandırma ilke ve kurallarını uygulayabilmeleri, üyelere uygun müdahalelerde bulunabilmeleri beklenmektedir.
Prof. Dr. Süleyman DOĞAN
1 | Grupla psikolojik danışma için etik ilkeleri kavrayabilme, |
2 | Grup evreleri bilgisi |
3 | Grup liderinin yeterlilikleri, kişisel nitelikleri ve rolünü kavrayabilme, |
4 | Grupla psikolojik danışma sürecinde terapötik koşulları sağlayabilme, |
5 | Grupla psikolojik danışma sürecinde psikolojik danışma becerilerini uygulayabilme, |
6 | Grupla psikolojik danışmada güçlüğü olan üyeleri ve özelliklerini tanıyabilme, |
7 | Grubun içinde bulunduğu evreye uygun terapötik becerileri sergileyebilme, |
8 | Üyelere ve sorunlarına uygun müdahaleler uygulayabilme, |
9 | Grupla psikolojik danışma becerilerini gerçek danışanlarla çalışırken uygulayabilme |
10 | Grupla psikolojik danışma sürecini başlatma, sürdürme ve sonlandırma ilke ve kurallarını uygulayabilme, |
11 | Grupla psikolojik danışma yapmaya isteklilik. |
İkinci Öğretim
Yok
Yok
Grupla psikolojik danışmaya genel bakış; Grupla psikolojik danışmaya ilişkin kavramlar. Psikolojik danışman; Psikolojik danışma grubunun özellikleri; Grupla psikolojik danışmaya ilişkin kavramlar; Grupla psikolojik danışmada terapötik güçler. Grubun evreleri; Terapötik çalışma uyumu; Grupla psikolojik danışmada amaçlar; Grupla psikolojik danışmada direnç; Grupla psikolojik danışmada transferans. Grupla psikolojik danışmada alıştırmalar. Grupla psikolojik danışmada güçlüğü olan danışanlar, Grup liderinin görevleri, Öğrencilerin sorun odaklı (amaçlı) en az dört oturum sürecek psiko-eğitim grubu oluşturması ve oturumları yapılandırması. Psiko-eğitim grubu oturumlarıyla ilgili öğrencilere geribildirim verilmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, sorumlulukların belirlenmesi. | ||
2 | Grupla psikolojik danışmaya genel bakış; Grupla psikolojik danışmaya ilişkin kavramlar. | ||
3 | Psikolojik danışman; Psikolojik danışma grubunun özellikleri; Grupla psikolojik danışmaya ilişkin kavramlar; Grupla psikolojik danışmada terapötik güçler. | ||
4 | Grubun evreleri; Terapötik çalışma uyumu; Grupla psikolojik danışmada amaçlar; Grupla psikolojik danışmada direnç; Grupla psikolojik danışmada transferans. | ||
5 | Grupla psikolojik danışmada alıştırmalar. | ||
6 | Grupla psikolojik danışmada güçlüğü olan danışanlar, Grup liderinin görevleri, Öğrencilerin sorun odaklı (amaçlı) en az dört oturum sürecek psiko-eğitim grubu oluşturması ve oturumları yapılandırması. | ||
7 | Öğrencilerin sorun odaklı (amaçlı) en az dört oturum sürecek psiko-eğitim grubu oluşturması ve oturumları yapılandırması. | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Psiko-eğitim grubu oturumlarıyla ilgili öğrencilere geribildirim verilmesi | ||
10 | Psiko-eğitim grubu oturumlarıyla ilgili öğrencilere geribildirim verilmesi. | ||
11 | Psiko-eğitim grubu oturumlarıyla ilgili öğrencilere geribildirim verilmesi. | ||
12 | Psiko-eğitim grubu oturumlarıyla ilgili öğrencilere geribildirim verilmesi. | ||
13 | Psiko-eğitim grubu oturumlarıyla ilgili öğrencilere geribildirim verilmesi. | ||
14 | Psiko-eğitim grubu oturumlarıyla ilgili öğrencilere geribildirim verilmesi. | ||
15 | Psiko-eğitim grubu oturumlarıyla ilgili öğrencilere geribildirim verilmesi. | ||
16 | Dersin değerlendirilmesi |
TEMEL KAYNAKLAR Voltan-Acar, N. (2018). Grupla psikolojik danışma ilke ve teknikleri. (13. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Doğan, S. (Eds.) (2016). Grupla psikolojik danışmanın öğeleri. (3. Baskı). Ankara: PEGEM Yayıncılık. DİĞER KAYNAKLAR Berg, Robert. C., Landreth, G. L., & Fall, K. A. (2006). Group counseling: Concepts and procedures. Philadelphia, PA: Accelerated Development. Chen, M., & Rybak, C. J. (2004). Group leadership skills: Interpersonal process in group counseling and therapy. Belmont, CA: Brooks-Cole. Corey, G. (2000). Theory and practice of group counseling. (5th. Ed.). Pasific Grove: Brooks/ Cole. Jacobs, E. E., Mason, R. L., & Harvill, R. L. (2006). Group counseling: strategies and skills. Pacific Grove: Brooks/Cole-Thomson Learning. Corey, M. S., & Corey, G. (2002). Groups: process and practice. (5th. Ed.). Pasific Grove: Brooks/ Cole. Demir, A., & Koydemir, S. (Eds.) (2011). Grupla Psikolojik danışma. Ankara: PEGEM Yayıncılık. Voltan-Acar, N. (2002). Grupla psikolojik danışmada alıştırmalar-deneyler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 15 | 5 | 75 |
Performans | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 169 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | ||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 8 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 9 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 10 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 11 | 5 | 4 |