Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9401027182023 | Psikolojik Danışmada Şema Terapi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere Şema Terapi’nin temel kavramlarına, Şema Terapi’ye dayalı değerlendirmeye ve Şema Terapi’de kullanılan tekniklere ilişkin bir anlayış kazandırmaktır.
Doç. Dr. Betül MEYDAN
1 | Şema Terapinin kuramsal açıklamalarını anlar. |
2 | Şema Terapinin diğer psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarıyla arasındaki benzerlik ve farklılıkları kavrar. |
3 | Erken dönem uyumsuz şemalarla yaşanan sorun/durumlar arasındaki ilişkiyi kavrar. |
4 | Şema Terapinin kullandığı yaşantısal, bilişsel ve davranışsal teknikleri kavrar. |
İkinci Öğretim
Yok
Yok
Şema Terapi: Temel Kavramlar; Şema Alanları, Temel Duygusal İhtiyaçlar, Başa Çıkma Tepkileri; Şema Terapide Modlar; Şema Terapide Değerlendirme; Şema Terapide Değişim ve Bilişsel Teknikler; Şema Terapide Değerlendirme ve Değişimde Yaşantısal Teknikler; Şema Terapide Değişim ve Davranışsal Teknikler; Şema Terapide Değişim ve Davranışsal Teknikler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma Dersin Yapılandırılması | Anlatma ve Tartışma | |
2 | Şema Terapi: Temel Kavramlar | Anlatma ve Tartışma | Okuma |
3 | Şema Alanları ve Temel Duygusal İhtiyaçlar Başa Çıkma Tepkileri-I | Anlatma ve Tartışma | Okuma |
4 | Şema Alanları ve Temel Duygusal İhtiyaçlar Başa Çıkma Tepkileri-II | Anlatma ve Tartışma | Okuma |
5 | Şema Alanları ve Temel Duygusal İhtiyaçlar Başa Çıkma Tepkileri-III | Anlatma ve Tartışma | Okuma |
6 | Şema Terapide Modlar | Anlatma ve Tartışma | Okuma |
7 | Şema Terapide Değerlendirme-I | Anlatma ve Tartışma | Okuma |
8 | Şema Terapide Değerlendirme-II | Anlatma ve Tartışma | Okuma |
9 | Genel özet ve ara değerlendirme | Anlatma ve Tartışma | |
10 | Şema Terapide Değişim ve Bilişsel Teknikler-I | Anlatma ve Tartışma | Okuma |
11 | Şema Terapide Değişim ve Bilişsel Teknikler-II | Anlatma ve Tartışma | Okuma |
12 | Şema Terapide Değerlendirme ve Değişimde Yaşantısal Teknikler | Anlatma ve Tartışma | Okuma |
13 | Şema Terapide Değişim ve Davranışsal Teknikler | Anlatma ve Tartışma | Okuma |
14 | Terapötik İlişki | Anlatma ve Tartışma | Okuma |
15 | Genel değerlendirme ve soru cevap | Anlatma, Tartışma ve Soru-Cevap | Okuma |
16 | Dersin Değerlendirilmesi |
Arntz, A. ve Jacob, G. (2022). Uygulamada Şema Terapi: Şema mod yaklaşımına giriş rehberi. Nobel Yayıncılık. Rafaeli, E., Bernstein, D. P. ve Young, J. E. (2022). Şema Terapi: Ayırıcı özellikler. Psikonet Yayınları. Seebauer, L. (2014). Mod Terapisi: Diğer yollardan gitmek. Psikonet yayınları. Young, J. ve Klosko, J. (2015). Hayatı yeniden keşfedin. Psikonet Yayınları. Young, J. E., Klosko, J. S. ve Weishaar, M. E. (2003). Schema Therapy: A practitioner’s guide. The Guilford Press. NY.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Okuma | 16 | 5 | 80 |
Toplam İş Yükü (saat) | 112 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 |