Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9401035112019 | Program Geliştirme ve Değerlendirme | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenciler; bir program değerlendirme çalışmasını planlama, veri toplama, analiz etme ve raporlaştırma sürecini gerçekleştirebileceklerdir.
Doç. Dr. Alper Başbay
1 | Program değerlendirme ile ilgili temel kavramları uygun şekilde kullanabilme. |
2 | Bir program değerlendirme çalışmasının gerekçelerini açıklayabilme. |
3 | Değerlendirilecek program için en uygun değerlendirme modelini seçebilme. |
4 | Değerlendirilecek program için en uygun araştırma desenini oluşturabilme. |
5 | Seçtiği değerlendirme modelinin aşamalarını izleyebilme. |
6 | Program değerlendirme raporunu yansız, ayrıntılı, karar alıcıları ve katılımcıları bilgilendirici bir biçimde yazabilme. |
7 | Program değerlendirme çalışmasında etik sorunlar için önlem alabilme. |
Birinci Öğretim
Eğitim Programının Temelleri ve Bilimsel Araştırma Yöntemi
Yok
Program Değerlendirmenin Temel Kavramları; Program Değerlendirmede Etik Konular; Program Değerlendirme Yaklaşımları: 1. Program Odaklı Değerlendirme Yaklaşımları, 2. Uzman ve Müşteri Odaklı Değerlendirme Yaklaşımları, 3. Karar Odaklı Değerlendirme Yaklaşımları, 4. Katılımcı Odaklı Değerlendirme Yaklaşımları; Program Değerlendirme Çalışmasının Planlanması; Program Değerlendirme Sorularının Oluşturulması; Değerlendirmede Kullanılacak Bilgileri Toplamak için Desen ve Araçları Planlanması; Program Değerlendirme Verilerini Toplanması; Program Değerlendirme Verilerini Analiz Edilmesi; Program Değerlendirme Raporunun Yazılması; Akreditasyon; Program Değerlendirmenin Ekonometrisi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Öğretim Planı Program Değerlendirmenin Temel Kavramları | ||
2 | Program Değerlendirmede Etik Konular | ||
3 | Program Değerlendirme Yaklaşımları 1) Program Odaklı Değerlendirme Yaklaşımları | ||
4 | Program Değerlendirme Yaklaşımları 2) Uzman ve Müşteri Odaklı Değerlendirme Yaklaşımları | ||
5 | Program Değerlendirme Yaklaşımları 3) Karar Odaklı Değerlendirme Yaklaşımları | ||
6 | Program Değerlendirme Yaklaşımları 4) Katılımcı Odaklı Değerlendirme Yaklaşımları | ||
7 | Program Değerlendirme Çalışmasının Planlanması | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Program Değerlendirme Sorularının Oluşturulması | ||
10 | Değerlendirmede Kullanılacak Bilgileri Toplamak için Desen ve Araçları Planlanması | ||
11 | Program Değerlendirme Verilerini Toplanması | ||
12 | Program Değerlendirme Verilerini Analiz Etme | ||
13 | Program Değerlendirme Raporunun Yazılması | ||
14 | Akreditasyon | ||
15 | Program Değerlendirmenin Ekonometrisi | ||
16 | Final sınavı |
Abadie, A & Cattaneo, M. D. (2018). Econometric methods for program evavulation. Annual Review of Economics, 10, 465-503. https://doi.org/10.1146/annurev-economics080217-053402 Adıgüzel, A. & Sağlam, M. (2009). Öğretmen eğitiminde program standartları ve akreditasyon. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 83-103. Ertürk, S. (1979). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınevi. Fitzpatrick, J. L., Sanders, J. M. & Worthen, B. R. (2011). Program evaluation: Alternative approaches and practical guidelines. Boston: Pearson. Palfrey, C., Thomas, P. & Ceri, P. (2012). Development In Economic Evaluation. In C. Palfrey, P. Thomas & P. Ceri, Evaluation For the Real World (pp. 125-156). Bristol: Bristol University Press. Posner, G. J. (1995). Analyzing the curriculum (2nd Ed.). New York: Mc Graw Hill. Powell, C. (2013). Accreditation, assesment, and compliance: Addressing the cyclical challenges of public confidence in American education. Journal of Assessment and Institutional Effectiveness, 3(1), 54-74. Royse, D. Thyer, B. A. & Padgett, D. K. (2010). Program evaluation: An introduction (5th Ed.). Canada: Wadsworth. Shadis, W. R. Cook, T. D. & Leviton, L. C. (1991). Foundations of program evaluation: Theories of practice. Newbury Park: Sage Publications. Stufflebeam, D. L. Madaus G. F. & T. Kellaghan (Ed.) (2000). Evaluation models: Viewpoints on educational and human services evaluation (2nd Ed.) Boston: Kluwer Academic Publishers. Uşun, S. (2012). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. Süngü, H. & Bayrakçı, M. (2010). Bolonya süreci sonrası yükseköğretimde akreditasyon çalışmaları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(4), 895-912.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Rapor Hazırlama | 1 | 60 | 60 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ev Ödevi | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | ||||||||||||
ÖÇ 6 | ||||||||||||
ÖÇ 7 |