GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401035112019 Program Geliştirme ve Değerlendirme Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin sonunda öğrenciler; bir program değerlendirme çalışmasını planlama, veri toplama, analiz etme ve raporlaştırma sürecini gerçekleştirebileceklerdir.


Doç. Dr. Alper Başbay


1 Program değerlendirme ile ilgili temel kavramları uygun şekilde kullanabilme.
2 Bir program değerlendirme çalışmasının gerekçelerini açıklayabilme.
3 Değerlendirilecek program için en uygun değerlendirme modelini seçebilme.
4 Değerlendirilecek program için en uygun araştırma desenini oluşturabilme.
5 Seçtiği değerlendirme modelinin aşamalarını izleyebilme.
6 Program değerlendirme raporunu yansız, ayrıntılı, karar alıcıları ve katılımcıları bilgilendirici bir biçimde yazabilme.
7 Program değerlendirme çalışmasında etik sorunlar için önlem alabilme.

Birinci Öğretim


Eğitim Programının Temelleri ve Bilimsel Araştırma Yöntemi


Yok


Program Değerlendirmenin Temel Kavramları; Program Değerlendirmede Etik Konular; Program Değerlendirme Yaklaşımları: 1. Program Odaklı Değerlendirme Yaklaşımları, 2. Uzman ve Müşteri Odaklı Değerlendirme Yaklaşımları, 3. Karar Odaklı Değerlendirme Yaklaşımları, 4. Katılımcı Odaklı Değerlendirme Yaklaşımları; Program Değerlendirme Çalışmasının Planlanması; Program Değerlendirme Sorularının Oluşturulması; Değerlendirmede Kullanılacak Bilgileri Toplamak için Desen ve Araçları Planlanması; Program Değerlendirme Verilerini Toplanması; Program Değerlendirme Verilerini Analiz Edilmesi; Program Değerlendirme Raporunun Yazılması; Akreditasyon; Program Değerlendirmenin Ekonometrisi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Öğretim Planı Program Değerlendirmenin Temel Kavramları
2 Program Değerlendirmede Etik Konular
3 Program Değerlendirme Yaklaşımları 1) Program Odaklı Değerlendirme Yaklaşımları
4 Program Değerlendirme Yaklaşımları 2) Uzman ve Müşteri Odaklı Değerlendirme Yaklaşımları
5 Program Değerlendirme Yaklaşımları 3) Karar Odaklı Değerlendirme Yaklaşımları
6 Program Değerlendirme Yaklaşımları 4) Katılımcı Odaklı Değerlendirme Yaklaşımları
7 Program Değerlendirme Çalışmasının Planlanması
8 Ara sınav
9 Program Değerlendirme Sorularının Oluşturulması
10 Değerlendirmede Kullanılacak Bilgileri Toplamak için Desen ve Araçları Planlanması
11 Program Değerlendirme Verilerini Toplanması
12 Program Değerlendirme Verilerini Analiz Etme
13 Program Değerlendirme Raporunun Yazılması
14 Akreditasyon
15 Program Değerlendirmenin Ekonometrisi
16 Final sınavı

Abadie, A & Cattaneo, M. D. (2018). Econometric methods for program evavulation. Annual Review of Economics, 10, 465-503. https://doi.org/10.1146/annurev-economics080217-053402 Adıgüzel, A. & Sağlam, M. (2009). Öğretmen eğitiminde program standartları ve akreditasyon. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 83-103. Ertürk, S. (1979). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınevi. Fitzpatrick, J. L., Sanders, J. M. & Worthen, B. R. (2011). Program evaluation: Alternative approaches and practical guidelines. Boston: Pearson. Palfrey, C., Thomas, P. & Ceri, P. (2012). Development In Economic Evaluation. In C. Palfrey, P. Thomas & P. Ceri, Evaluation For the Real World (pp. 125-156). Bristol: Bristol University Press. Posner, G. J. (1995). Analyzing the curriculum (2nd Ed.). New York: Mc Graw Hill. Powell, C. (2013). Accreditation, assesment, and compliance: Addressing the cyclical challenges of public confidence in American education. Journal of Assessment and Institutional Effectiveness, 3(1), 54-74. Royse, D. Thyer, B. A. & Padgett, D. K. (2010). Program evaluation: An introduction (5th Ed.). Canada: Wadsworth. Shadis, W. R. Cook, T. D. & Leviton, L. C. (1991). Foundations of program evaluation: Theories of practice. Newbury Park: Sage Publications. Stufflebeam, D. L. Madaus G. F. & T. Kellaghan (Ed.) (2000). Evaluation models: Viewpoints on educational and human services evaluation (2nd Ed.) Boston: Kluwer Academic Publishers. Uşun, S. (2012). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. Süngü, H. & Bayrakçı, M. (2010). Bolonya süreci sonrası yükseköğretimde akreditasyon çalışmaları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(4), 895-912.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 4 56
Rapor Hazırlama 1 60 60
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 8 8
Okuma 14 3 42
Ev Ödevi 7 1 7
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek