Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9401035082021 | Ölçme Kuramları ve Güncel Yaklaşımlar | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Dersin sonunda öğrenciler, yapısal eşitlik modeli, doğrulayıcı faktör analizi, madde tepki kuramı ve çok düzeyli doğrusal modellemeyi kavrayacak, özelliklerini, varsayımlarını ve kullanıldıkları yerleri ayırt edebilecek, verileri uygun istatistik tekniklerle çözümleyebilecek ve yorumlayabileceklerdir.
Prof. Dr. Tuncay ÖĞRETMEN
1 | Yapısal eşitlik modeli, doğrulayıcı faktör analizi, madde tepki kuramı, çok düzeyli doğrusal modellemeye ait temel kavramlar bilgisi. |
2 | Yapısal eşitlik modeli, doğrulayıcı faktör analizi, madde tepki kuramı, çok düzeyli doğrusal modelleme gerektiren modeller oluşturma ve veri analizi yapabilme |
3 | Yapısal eşitlik modeli, doğrulayıcı faktör analizi, madde tepki kuramı, çok düzeyli doğrusal modelleme tekniklerinin varsayımlarını test edebilme ve uygulayabilme. |
4 | Yapısal eşitlik modeli, doğrulayıcı faktör analizi, madde tepki kuramı, çok düzeyli doğrusal modelleme için uygun istatistik paket programları istatistik uygulayabilme. |
5 | Sonuçları uluslar arası standartlara uygun olarak rapor edebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
1. Yapısal Eşitlik Modelleri 2. Doğrulayıcı Faktör Analizi 3. Madde tepki modeli (normal ogive modeli, lojistik modeller ve Rash modeli). 4. Çok düzeyli doğrusal modelleme
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi, önemi, beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama. | ||
2 | Regresyon modelleri | ||
3 | Path analizi | ||
4 | Ölçüm modelleri | ||
5 | Doğrulayıcı faktör analizi | ||
6 | Örtük değişkenler ile path analizi | ||
7 | Madde tepki kuramı; klâsik test teorisinden farklılıkları, temel özellikleri | ||
8 | Bir, iki ve üç parametreli lojistik modeller | ||
9 | Bir, iki ve üç parametreli lojistik modeller ve bilgisayar uygulamaları | ||
10 | Kısmi puan modeli | ||
11 | Kısmi puan modeli ve bilgisayar uygulamaları | ||
12 | Ağırlıklandırılmış tepki modeli | ||
13 | Ağırlıklandırılmış tepki modeli ve bilgisayar uygulamaları | ||
14 | Değişen test ve madde fonksiyonu ve bilgisayar uygulamaları | ||
15 | Hiyerarşik Doğrusal Modelleme ve bilgisayar uygulamaları | ||
16 | Final Sınavı (Uygulamalı) |
Baker, Frank. The Basics of Item Response Theory. ERIC Clearinghouse on Assessment and Evaluation, University of Maryland, College Park, MD. 2001. Anastasi, Anne. Psychological Testing. Macmillan Publishing Company. NY, 1982. Aiken, Lewis R. Psychological Testing and Assessment. Allyn and Bacon Inc. London, 2000. Kevin R. Murphy and Charles O. D., Psychological Testing-Principles and Applications. Printece Hall, New Jersey, 2001. Raudenbush S. W. ve Bryk, A. S. (2002). Hierarchical linear models: Applications and data analysis methods. Sage Publications, Inc. Heck, R. H. (2001). Multilevel modeling with SEM. In J. A. Marcoulides &, R. E. Schumacker (Eds.), New developments and techniques in structural equation modeling (pp. 89-127). Lawrence Erlbaum Associates. Bollen, K. A. ve Curran, P. J. (2006). Latent curve models: A structural equation perspective. New Jersey: A John Wiley & Sons, Inc., Publication. Kline, R. B. (2005). Principles and practice of structural equation modeling. New York: The Guilford Press. Raykov, T. ve Marcoulides, G. A. (2006). A first course in structural equation modeling. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates. Jöreskog, K. G. ve Sörbom, D. (2006). LISREL (Version 8.8) [Computer software]. Chicago: Scientific Softare
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Derse Katılım | 1 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 10 |
Proje Hazırlama | 1 | 15 |
Proje Sunma | 1 | 15 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 5 | 5 | 25 |
Proje Hazırlama | 6 | 5 | 30 |
Proje Sunma | 2 | 2 | 4 |
Makale Kritik Etme | 7 | 10 | 70 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Okuma | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 2 | 5 | |||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | |||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 4 | 2 |