GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401045052019 Değişim ve Çatışma Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin sonunda öğrenciler, değişim ve çatışma yönetimi ile ilgili temel kuram ve yaklaşımlar ile yönetim süreçleri çerçevesinde etkili değişim ve çatışma yönetimi unsurları ve süreçlerini kavrayıp değerlendirebileceklerdir.


Doç. Dr. Osman Ferda Beytekin


1 Katılımcıların çatışma ve çatışma yönetimi alanında bilgi sahibi olmasını sağlayarak, bireysel ve örgütsel çatışmaları etkili bir biçimde yönetme yeterliği kazandırmak.
2 Katılımcılar çatışma ve değişim yönetimi konusundaki yaklaşımları ve güncel uygulamaları bilir.
3 Katılımcılar çatışma ve değişim yönetimi ile örgüt kültürü ve performans arasındaki ilişkiyi bilir.
4 Katılımcılar çatışma yönetiminin eğitim örgütlerinde olası neden ve sonuçlarını kavrar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


* Değişim ve çatışma yönetimiyle ilgili temel kuram ve yaklaşımlar *Sosyal bir sistem olarak örgüt kültürü ve iklimi *Örgütte değişim ve çatışma sürecinin yönetimi *İletişim ve grup etkileşiminin örgütsel değişim ve çatışma yönetimindeki işlevleri *Örgütte bir lider olarak yöneticinin değişim ve çatışma yönetiminde işlevleri *Değişim ve çatışma yönetiminde motivasyonun çalışanlar üzerinde etkisi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tanışma, dersin kapsamı, içeriği, gerekliliği ve değerlendirme süreçlerinin paylaşılması.
2 Çatışma ve çatışma yönetimine ilişkin temel kavramların açıklanması
3 Çatışmaya ilişkin yaklaşımlar
4 Çatışma ile örgüt kültürü ve performans arasındaki ilişki
5 Çatışmaya etki eden temel unsurlar
6 Çatışmaların bireysel ve örgütsel etkileri
7 Eğitim örgütlerinde bireysel çatışmalar ve yönetimi
8 Arasınav
9 Eğitim örgütlerinde grup içi ve gruplar arası çatışmalar ve yönetimi
10 Örgütsel değişime ilişkin yaklaşımlar
11 Eğitim örgütlerinde örgütsel değişimin nedenleri
12 Eğitimde örgütsel değişimi etkileyen temel unsurlar
13 Eğitim örgütlerinde değişim ile örgüt kültürü ve performansı arasındaki ilişki
14 Eğitim örgütlerinde örgütsel değişimin yönetimi
15 Genel değerlendirme
16 Yıl sonu sınavı

Karip E. Çatışma Yönetimi. PegemA Yayıncılık Ali Deniz AKKİRMAN, (1998), Etkin Çatışma Yönetimi ve Müdahale Stratejileri, D.E.Ü. İ.İ.B.F. Dergisi. İbrahim Ethem BAŞARAN, (1998), Yönetimde İnsan İlişkileri, Ankara. Emin KARİP, (1999), Çatışma Yönetimi, Pegem Yayıncılık, Ankara. M.Şerif ŞİMŞEK, (1998), Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış, Nobel Yayınevi, Ankara. Goleman, Daniel. (1996). Duygusal Zeka Neden IQ'dan Daha Önemlidir?. İstanbul: Varlık Yayınları. Ömer PEKER, (1995), Yönetimi Geliştirmenin Sürekliliği, TODAİE Yayınları, Ankara. Cevat ELMA, (2000), Yönetimde Çağdaş Yaklaşımlar, Anı Yayınevi, Ankara.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Tartışma 1 14 14
Rapor Hazırlama 2 24 48
Rapor Sunma 1 1 1
Proje Hazırlama 1 1 1
Proje Sunma 1 1 1
Makale Kritik Etme 24 2 48
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 4 4
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 6 6
Okuma 14 2 28
Rapor 1 1 1
Ev Ödevi 14 4 56
Toplam İş Yükü (saat) 240

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 4
ÖÇ 2 4 4
ÖÇ 3 5 4 5
ÖÇ 4 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek