GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401045112019 Eğitim Yönetimi Felsefesi Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin sonunda öğrenciler; eğitim yönetimi felsefesi ile ilgili temel kavramları, eğitim yönetimi felsefesinin tarihini, eğitim yönetiminin felsefi alanlarda ele alınış biçimlerini, eğitim yönetimi felsefesinin yeri, gerekliliği ve öneminin yanı sıra diğer alanlarla ilişkisini kavrayabileceklerdir.


Doç. Dr. Esen Altunay


1 Felsefenin temel kavramlarını tanımlayabilme.
2 Felsefenin alanlarını bilme.
3 Felsefenin gereğini kavrayabilme.
4 Felsefenin diğer alanlarla ilişkisini kavrayabilme.
5 Eğitim felsefesinin temel kavramlarını ve amacını tanımlayabilme.
6 Eğitim felsefesinin akımlarını bilme
7 Eğitim yönetimi felsefesinin temel kavramlarını açıklayabilme.
8 Eğitim yönetimi felsefesinin yeri, önemi ve gerekliliğini kavrayabilme.
9 Türkiye’nin ve dünyanın eğitim yönetimi felsefesinin mevcut durumunu kavrayabilme.

İkinci Öğretim


Yok


Yok


*Eğitim yönetimi felsefesi, amacı, önem ve ilkeleri *Eğitim yönetimi felsefesi alanları *Türkiye’de ve dünyada eğitim yönetimi felsefesi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders tanıtımı: kapsamı, gerekçesi, önemi, beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama.
2 Felsefenin tarihsel gelişimi ve temel kavramları /Felsefenin amacı ve gereği
3 Felsefenin alanları
4 Felsefe akımları
5 Eğitim felsefesinin temel kavramları ve amacı
6 Eğitim felsefesinin akımları
7 Ara Sınav
8 Eğitim felsefesinin akımları
9 Eğitim felsefesinin akımları
10 Eğitim yönetimimin temel kavramları, Eğitim yönetimin diğer alanlarla ilişkisi
11 Eğitim yönetimi felsefesinin temel kavramları
12 Eğitim yönetimi felsefesinin yeri, önemi ve gerekliliği
13 Eğitim yönetimi felsefesinin diğer alanlarla ilişkisi
14 Türkiye’de ve dünyada eğitim yönetimi felsefesinin mevcut durumu
15 Türkiye’de ve dünyada eğitim yönetimi felsefesinin mevcut durumu
16 Final

Aydın, A. (2015). Eğitim Politikası. Ankara: Pegem Akademi. Aydın, A. Düşünce Tarihi. 8. Baskı. Ankara: Pegem Akademi Aydın, Mustafa. Eğitim Yönetimi. 4. Baskı. Hatipoğlu Yayınevi, Ankara: 1994 Başaran, İbrahim Ethem. Türkiye Eğitim Sistemi. Gül Yayınevi, Ankara: 1993 Balcı, A.(2000). Örgütsel gelişme. Ankara: Pegem Yayıncılık. Bursalıoğlu, Z. (1997). Eğitim Yönetiminde Teori ve Uygulama. Ankara: Pegem Yayınları, Altıncı Baskı. Büyükdüvenci, S. Eğitim Felsefesine Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2001. Değirmencioğlu, C. “Eğitim Felsefe İlişkisi”. Eğitim Bilime Giriş (Ed. Leyla Küçükahmet). Ankara: Gazi Kitabevi Yayınları, 1. Baskı, 1997. Ergün, Muammer. “Eğitimin Felsefi Temelleri”. Öğretmenlik Mesleğine Giriş. (Ed. Özcan Demirel-Zeki Kaya). Ankara: Pegem A Yayıncılık. 3. Baskı, 2003 Ergün, Mustafa. “Eğitimin Felsefi Temelleri”. Öğretmenlik Mesleğine Giriş. (Ed. M. Çağatay Özdemir). Ankara: Asil Yayıncılık. 1. Baskı, 2003. Elma, C., Demir,K.(2000). Yönetimde çağdaş yaklaşımlar. Ankara: Anı Yayıncılık Freire, Paulo (2003).Ezilenlerin Pedagojisi. Çevirenler: Dilek Hattatoğlu, Erol Özbek. 13.Basım. İstanbul:Ayrıntı Yayınları. Gutek, L. G. Philosophical and Ideological Perspectives on Education. New Jersey: Prentice-Hall, Inc., 1988. Mayo, Peter.(2011). Gramscı, Preire ve Yetişkin Eğitimi. Çeviri Ahmet Duman. ankara: Ütopya Yayınevi. Giroux, Henry. A. (2007). Eleştirel Pedagoji ve Neoliberalizm. İstanbul: Kalkedon Yayıncılık Gökçe, Feyyat. (2014). Değişim Sürecinde Devlet ve Eğitim. 6.Baskı.ankara: Pegem Akademi Yayınları Hodgkinson, Cristopher (2008). yönetim Felsefesi: rgütsel Yaşamda Değerler ve Motivasyon. Çeviri Editörleri: İbrahim Anıl, Binali Doğan. İstanbul: Beta Basım A.Ş. Hoy, W. K. & Miskel, C. G., (2008). Educational administration: Theory, research, and practice [8th edition]. New York: McGraw-Hill. Küken, G. Ortaçağda Eğitim Felsefesi. İstanbul: Alfa Yayınları, 1. Baskı, 2001. Öztürk, F. “Eğitimin Felsefi Temelleri”. Öğretmenlik Mesleğine Giriş (Ed. Yüksel Özden). Ankara: PegemA Yayıncılık. 2. Baskı, 2002. Sönmez, V. “Eğitimin Felsefi Temelleri”. Öğretmenlik Mesleğine Giriş (Ed. Veysel Sönmez.). Ankara: AnıYayıncılık. 2000. Sönmez,Veysel. Eğitim Felsefesi. Ankara: Anı Yayıncılık, 8. Baskı, 2008. Şimşek, H. (1997). “Pozitivizm Ötesi Paradigmatik Dönüşüm ve Eğitim Yönetiminde Kuram ve Uygulamada Yeni Yaklaşımlar” Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Ankara: Pegem Yayını Şimşek, H. (2015). Yeni Toplumculuk ve Yeni Toplumcu Eğitim. Ankara: İmge Kitabevi. Terzi, A.R. (2000). Örgüt kültürü, Ankara: Nobel Yayın Sallis, E. (2001). Total quality management in education (Second Edition). London:UK. Taymaz, Haydar. Okul Yönetimi. SAYPA. Ankara: 1995 Toprakçı, Erdal (Ed, 2016). Eğitbilim-Pedandragoji Ankara: Ütopya Yayınevi ToprakçI, Erdal (Ed, 2002). Eğitim Üzerine Ankara: Ütopya Yayınevi Toprakçı, Erdal (1997) Eğitim Bilimi'nde Teori Ve Pratik Uyumsuzluğu Sorunsalına Farklı Bir Bakış Ankara: Hacettepe Üniversitesi 2.Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri 3 (10-12 Eylül 1997) Toprakçı, Erdal (1999) Bilim Felsefesi Ve Eğitim Bilim Eskişehir: Anadolu Üniversitesi 4.Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri 3 (10-12 Eylül 1999) ss: 274-283 Üstüner, M. “Eğitimin Felsefi Temelleri”. Eğitim Üzerine (Ed. Erdal Toprakçı). Ankara: Ütopya Yayınları, 1. Basım, 2002. Yıldırım. Cemal. (1991) Bilim Felsefesi. İstanbul: Remzi Kitabevi.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Ev Ödevi 1 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 2 6 12
Final Sınavı 2 6 12
Derse Katılım 14 1 14
Tartışma 14 1 14
Rapor Hazırlama 1 6 6
Rapor Sunma 1 6 6
Makale Kritik Etme 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 6 84
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 3 42
Okuma 14 1 14
Ev Ödevi 2 6 12
Toplam İş Yükü (saat) 230

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 4 5
ÖÇ 2 3 4 5
ÖÇ 3 4 5
ÖÇ 4 4 4 5
ÖÇ 5 4 5 3 3 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 6 4 5 3 3 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 7 5 5 5 4 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 8 5 5 5 4 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 9 5 5 5 4 4 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek