GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401047112021 Uzaktan Eğitim Öğretimin Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Uzaktan eğitim öğretimin yönetimine ilişkin temel kavramları, 21. yüz yılda teknoloji okuryazarlığının önemini ve uzaktan eğitim öğretimin yönetim biçimlerini kavramak.


Doç. Dr. Nedim ÖZDEMİR


1 Uzaktan eğitim öğretimin temel kavramlarını tanımlayabilme.
2 Uzaktan eğitim öğretim sistemlerinin yönetiminde yer alan temel sorunları ve endişeleri değerlendirebilme.
3 Uzaktan eğitim öğretime ilişkin yeni eğitim formları ve teknolojik gelişmeleri uygulayabilme.
4 Türkiye’de ve farklı ülkelerde yer alan uzaktan eğitim öğretime yönelik uygulamaları analiz edebilme.
5 Teknolojik açıdan yönetime sunulan seçeneklerin ekonomik yönlerini maliyet, fayda, verimlilik ve etkinlik açısından değerlendirebilme.

İkinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders uzaktan eğitim öğretimin kullanılması gereken durumları tanımlayarak bu sürecin nasıl yönetileceğini içerir. Ders ilk olarak uzaktan eğitim öğretimin temel kavramları ve felsefesi ile başlar. Ardından dünyada uzaktan eğitimin gelişimi, Türkiye'de uzaktan eğitimin gelişimi, uzaktan eğitimde yönetici rolleri, uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler, uzaktan eğitim öğretimin yönetimi, uzaktan eğitim öğretimde sınıf yönetimi ve bileşenleri, kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları, uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü, öğretmen yetiştirmede uzaktan eğitim uygulamaları konuları ele alınır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders tanıtımı: kapsamı, gerekçesi, önemi, beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama
2 Uzaktan Eğitim Öğretime İlişkin Temel Kavramlar
3 Teknoloji Okuryazarlığı ve 21. yy. Becerileri
4 Uzaktan Eğitim ve Öğretimde Örgüt Yapıları ve Yönetim
5 Uzaktan Eğitim ve Öğretimde Öğretimsel, Dönüşümcü ve Dağıtımcı Liderlik Uygulamaları
6 Kriz Yönetimi ve Duygusal Liderlik
7 Uzaktan Eğitim ve Öğretimde Denetim
8 Ara sınav
9 Toplantı ve Zaman Yönetimi
10 Sanal Sınıf Yönetimi ve WEB 2.0 Araçları
11 Sanal Sınıf Yönetimi ve WEB 2.0 Araçları
12 Farklı Ülkelerde Uzaktan Eğitim Uygulamaları
13 Farklı Ülkelerde Uzaktan Eğitim Uygulamaları
14 Türkiye’de Uzaktan Eğitimde Bilişim Sistemleri
15 Türkiye’de Uzaktan Eğitimde Bilişim Sistemleri
16 Final sınavı

Azorín, C. (2020). Beyond COVID-19 supernova. Is another education coming? Journal of Professional Capital and Community, 5(3/4), 381-390. Beauchamp, G., Hulme, M., Clarke, L., Hamilton, L. ve Harvey, J. A. (2021). ‘People miss people’: A study of school leadership and management in the four nations of the United Kingdom in the early stage of the COVID-19 pandemic. Educational Management Administration & Leadership, 174114322098784. Ertuğ, C. A. N. Sanal sınıf yönetimi: İlkeler, uygulamalar ve öneriler. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 251-295. Harris, A. ve Jones, M. (2020). COVID 19–school leadership in disruptive times. School Leadership & Management, 40(4), 243-247. Toprakçı, E. (Ed.) (2016). Eğitbilim Pedandragoji. Ankara: Ütopya Yayınevi. Toprakçı, E. (Ed.) (2002). Eğitim üzerine. Ankara: Ütopya Yayınevi. Turan, S. (2020). COVID-19 sürecinde okul müdürlerinin teknolojik liderliği. Milli Eğitim Dergisi, 49(Özel Sayı), 175-199. Wilson, S. (2020). Pandemic leadership: Lessons from New Zealand’s approach to COVID-19. Leadership, 16(3), 279-293.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 3 42
Proje Sunma 4 5 20
Makale Kritik Etme 6 8 48
Okuma 14 5 70
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 5 5 5
ÖÇ 2 4 5
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 5 4
ÖÇ 5 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek