GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9402015012019 Fen Eğitiminde Kavram Yanılgıları Ders 1 1 7,00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, ilköğretim düzeyinde öğrencilerde oluşabilecek kavram yanılgılarının belirlenmesi, bunların tanımlanması ve bu kavram yanılgılarının giderilmesine yönelik kullanabilecek öğretim yöntem, teknik ve stratejilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır


Prof. Dr. Hülya Yılmaz


1 Kavram yanılgılarının tarihsel sürecini anlayabilme,
2 Kavram yanılgılarını tanımlayabilme,
3 Kavram yanılgılarının ortaya çıkartılmasında ve giderilmesinde farklı yöntem, teknik ve stratejiler kullanabilme,
4 Kavram yanılgılarını sınıflandırabilme,
5 Kavram yanılgıları ile ilgili ulusal ve uluslar arası yayınları takip edebilme,
6 Kavram yanılgıları ile ilgili makalelere yorum yapabilme.
7 Belirlenen bir konudaki kavram yanılgılarını araştırabilme


Yok


Yok


Genel olarak kavram ve kavram yanılgılarının tanımı, Öğrencilerin fen konularıyla ilgili sahip oldukları kavram yanılgılarının bulunmasına yönelik yapılan çalışmaların incelenmesi, Kavram yanılgılarının tespit etme yolları, Kavram yanılgılarının giderilmesinde kullanılan yöntem ve teknikler, Kavram yanılgılarının sınıflandırılması.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse giriş: Ders içeriğinin öğrencilere tanıtılması
2 Kavramlar ve Kavramların Önemi
3 Kavram Geliştirme Süreçleri: Kavram Oluşturma, Kazanma ve Kavram Kargaşası
4 Kavram Yanılgıları Nedir ne Nasıl Oluşur?
5 Kavram Yanılgılarının Sınıflandırılması
6 Kavram Yanılgılarının Belirlenmesinde Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri
7 Kavram Yanılgılarının Belirlenmesinde Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri
8 Arasınav
9 Kavram Yanılgılarının Giderilmesinde Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri
10 Kavram Yanılgılarının Giderilmesinde Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri
11 Kavram Yanılgıları İle İlgili Ulusal Makale İncelemesi
12 Kavram Yanılgıları İle İlgili Uluslar arası Makale İncelemesi
13 Öğrenci sunumları: Işık ve elektrik
14 Öğrenci sunumları: Isı-sıcaklık ve madde
15 Öğrenci sunumları: Hareket-kuvvet ve gezegenimiz.
16 Genel değerlendirme

Science Education, Journal of Science Education and Technology, Journal of Research in Science Teaching, Journal of Science Teacher Education ve Türkçe yayın yapan bilimsel dergiler. Joseph Stepans (2003). Targeting Students' Science Misconceptions: Physical Science Concepts Using the Conceptual Change Model K. Taber (2002). Chemical Misconceptions (Part 1): Prevention, Diagnosis and Cure . Peter K. Bros (1997). Where Science Went Wrong: Tracking Five Centuries of Misconceptions (Fpb Copernican Series, V. 7.) Robert E. Krebs (1999). Scientific Development and Misconceptions Through the Ages: A Reference Guide. Driver, R., Guesne, E. & Tiberghien, A. (1998). Children’s Ideas in Science, Open University Pres.White, R. & Gunstone, R. (1992). Probing Understanding, Falmer Pres.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 14 3 42
Rapor Hazırlama 1 20 20
Rapor Sunma 1 3 3
Proje Hazırlama 1 30 30
Proje Sunma 1 2 2
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 30 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 40 40
Toplam İş Yükü (saat) 215

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5 5
ÖÇ 6 4
ÖÇ 7 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek