GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9402015132019 Fen Eğitiminde Güncel Araştırmalar Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans



Bu derste öğrenciler fen bilgisinde majör olaylar ve eğilimler güncel araştırmaları inceleyerek tanıyacaklar. Öğrenciler fende, fen öğrenimi ve öğretimi ve küresel fen bilgisindeki içerikleri güncel eğilimler, mesela teknoloji entegrasyonu, öğrenme teorileri ve araştırmalar hakkında yeterli bilgiye sahip olacaklar. Bu bilgi eğitimciler için ister sınıf içi ister sınıf dışı ortamlarda temeldir. Bu araştırma tabanlı yaklaşımla eğitimciler öğrencilerin kritik olan fen kavramlarını ve etraflarındaki dünyayı anlamalarında daha başarılı bir şekilde yardımcı olacaklardır. Fen teknoloji toplum bağlantısını, küresel sorunları anlayacaklar ve bilişsel süreç becerilerini kullanarak nasıl değerlendireceklerini öğreneceklerdir.


Doç. Dr. Hakan Türkmen


1 1. Bilimsel Araştırma yöntemlerini kavrayabilme ve uygulayabilme
2 2. Bilimsel Araştırma problemi belirleyebilme ve ilgili yöntemi uygulayabilme 3. APA kurallarını öğrenip uygulayabilme
3 3. APA kurallarını öğrenip uygulayabilme
4 4. Araştırma sonunda elde edilenleri raporlaştırabilme
5 5. güncel araştırmalardan haberdar olma
6 6. Bilimsel araştırmaları (makale) okumaktan zevk alabilme
7 7. Bilimsel araştırmaları (makale) yöntem süreçlerini dikkate alarak eleştirebilme


Yok


Yok


bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler, öğrencilerin tercih ettikleri güncel araştırmalar hakkında bilgiler edinmek


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ve bilimsel araştırmaya giriş
2 Eğitim araştırmalarında kullanılan yöntemler ve sınıflandırılmaları
3 Araştırma projelerinin rapora dönüştürülmesi, kaynak yazım kuralları (APA)
4 Öğrencilerin özgün konular seçip araştırma problemi belirleme
5 Araştırma yapmak için serbest çalışma
6 ve güncel fenbilgisi konularında ilgili bir makaleyi inceleme ve kritik etme
7 ve güncel fenbilgisi konularında ilgili bir makaleyi inceleme ve kritik etme
8 ara sınav
9 ve güncel fenbilgisi konularında ilgili bir makaleyi inceleme ve kritik etme
10 ve güncel fenbilgisi konularında ilgili bir makaleyi inceleme ve kritik etme
11 ve güncel fenbilgisi konularında ilgili bir makaleyi inceleme ve kritik etme
12 Öğrenci Araştırma çalışmalarının sunumları
13 Öğrenci Araştırma çalışmalarının sunumları
14 Öğrenci Araştırma çalışmalarının sunumları
15 Öğrenci Araştırma çalışmalarının sunumları
16 Final sınavı

•M. Bandiera, S. Caravita, E. Torracca, and M. Vicentini (2006 ). Research in Science Education in Europe . •Kenneth A. Tye (Ed) et all. (1991). Global Education; from Through to Action. The 1991 ASCD Yearbook. •Philip L. Hosford (Ed) et all. (1984). Using What We Know About Teaching. ASCD Publisher. •Jeanne E. Ormrod (1998). Educational Psychology Developing Learners. 2. edition. Merrill- Prentice Hall Publisher. •D. C. Orlich, R. J. Harder, R. C. Callahan, H. W. Gibson (2001). Teaching Strategies: A Guide to Better Instruction. 6. edition. Houghton Mifflin Company. •V.J. Mayer (2002). Global Science Literacy. •Ellen Condliffe Lagemann, Lee S. Shulman, and National Academy of Education (Paperback - Jan 1, 2001). Issues In Education Research: Problems and Possibilities •Journals: Science Education, Science & Education, International Journal of Science Education, Journal of Science Education and Technology, Journal of Research in Science Teaching, Journal of Science Teacher Education, ....etc


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 14 3 42
Rapor Hazırlama 1 20 20
Rapor Sunma 1 2 2
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 50 50
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 50 50
Okuma 12 2 24
Toplam İş Yükü (saat) 236

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5 1
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5
ÖÇ 6 5
ÖÇ 7 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek