Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9402015132019 | Fen Eğitiminde Güncel Araştırmalar | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Bu derste öğrenciler fen bilgisinde majör olaylar ve eğilimler güncel araştırmaları inceleyerek tanıyacaklar. Öğrenciler fende, fen öğrenimi ve öğretimi ve küresel fen bilgisindeki içerikleri güncel eğilimler, mesela teknoloji entegrasyonu, öğrenme teorileri ve araştırmalar hakkında yeterli bilgiye sahip olacaklar. Bu bilgi eğitimciler için ister sınıf içi ister sınıf dışı ortamlarda temeldir. Bu araştırma tabanlı yaklaşımla eğitimciler öğrencilerin kritik olan fen kavramlarını ve etraflarındaki dünyayı anlamalarında daha başarılı bir şekilde yardımcı olacaklardır. Fen teknoloji toplum bağlantısını, küresel sorunları anlayacaklar ve bilişsel süreç becerilerini kullanarak nasıl değerlendireceklerini öğreneceklerdir.
Doç. Dr. Hakan Türkmen
1 | 1. Bilimsel Araştırma yöntemlerini kavrayabilme ve uygulayabilme |
2 | 2. Bilimsel Araştırma problemi belirleyebilme ve ilgili yöntemi uygulayabilme 3. APA kurallarını öğrenip uygulayabilme |
3 | 3. APA kurallarını öğrenip uygulayabilme |
4 | 4. Araştırma sonunda elde edilenleri raporlaştırabilme |
5 | 5. güncel araştırmalardan haberdar olma |
6 | 6. Bilimsel araştırmaları (makale) okumaktan zevk alabilme |
7 | 7. Bilimsel araştırmaları (makale) yöntem süreçlerini dikkate alarak eleştirebilme |
Yok
Yok
bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler, öğrencilerin tercih ettikleri güncel araştırmalar hakkında bilgiler edinmek
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve bilimsel araştırmaya giriş | ||
2 | Eğitim araştırmalarında kullanılan yöntemler ve sınıflandırılmaları | ||
3 | Araştırma projelerinin rapora dönüştürülmesi, kaynak yazım kuralları (APA) | ||
4 | Öğrencilerin özgün konular seçip araştırma problemi belirleme | ||
5 | Araştırma yapmak için serbest çalışma | ||
6 | ve güncel fenbilgisi konularında ilgili bir makaleyi inceleme ve kritik etme | ||
7 | ve güncel fenbilgisi konularında ilgili bir makaleyi inceleme ve kritik etme | ||
8 | ara sınav | ||
9 | ve güncel fenbilgisi konularında ilgili bir makaleyi inceleme ve kritik etme | ||
10 | ve güncel fenbilgisi konularında ilgili bir makaleyi inceleme ve kritik etme | ||
11 | ve güncel fenbilgisi konularında ilgili bir makaleyi inceleme ve kritik etme | ||
12 | Öğrenci Araştırma çalışmalarının sunumları | ||
13 | Öğrenci Araştırma çalışmalarının sunumları | ||
14 | Öğrenci Araştırma çalışmalarının sunumları | ||
15 | Öğrenci Araştırma çalışmalarının sunumları | ||
16 | Final sınavı |
•M. Bandiera, S. Caravita, E. Torracca, and M. Vicentini (2006 ). Research in Science Education in Europe . •Kenneth A. Tye (Ed) et all. (1991). Global Education; from Through to Action. The 1991 ASCD Yearbook. •Philip L. Hosford (Ed) et all. (1984). Using What We Know About Teaching. ASCD Publisher. •Jeanne E. Ormrod (1998). Educational Psychology Developing Learners. 2. edition. Merrill- Prentice Hall Publisher. •D. C. Orlich, R. J. Harder, R. C. Callahan, H. W. Gibson (2001). Teaching Strategies: A Guide to Better Instruction. 6. edition. Houghton Mifflin Company. •V.J. Mayer (2002). Global Science Literacy. •Ellen Condliffe Lagemann, Lee S. Shulman, and National Academy of Education (Paperback - Jan 1, 2001). Issues In Education Research: Problems and Possibilities •Journals: Science Education, Science & Education, International Journal of Science Education, Journal of Science Education and Technology, Journal of Research in Science Teaching, Journal of Science Teacher Education, ....etc
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Okuma | 12 | 2 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 236 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 1 | |||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 7 | 5 |