GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9402015002019 İnformal (Sınıf Dışı) Ortamlarda Fen Dersi Ders 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin sonunda öğrenciler, informal eğitimi ve informal ortamlarda fen öğretiminin mantığını kavrayıp, uygun öğrenci merkezli yaklaşımları uygulayabilme becerisini kazanacaklardır.


Asso. Prof. Dr. Hakan Türkmen


1 İnformal eğitim ve informal ortamlarda fen öğretimini kavrayacak
2 İnformal ortamlarda fen öğretiminin bireye (çocuk-yetiskin) ve aile öğrenmelerine katkısını kavrayacak
3 Öğretmen olarak informal ortamlarda ders islemesini anlayacak ve uygulayabilecek
4 Bu alandaki güncel çalışmaları takip edebilecek


Yok


Yok


Formal eğitim, İnformal eğitim, non-formal eğitim; tarihsel süreçte informal eğitim ve fen eğitimi; müzede eğitim; informal ortamlarda aile öğrenmeleri, çocukların öğrenmeleri, yetişkinlerin öğrenmeleri; İnformal ortamlarda (bilim müzeleri vb.) kavram öğretimi; informal ortamlarda öğrenimin uzun dönem etkisi; hayat boyu öğrenme; okul-alan gezileri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse giriş ve program
2 Formal eğitim, İnformal eğitim, non-formal eğitim
3 Tarihsel süreçte informal eğitim ve fen eğitimi
4 Müzede eğitim
5 İnformal ortamlarda aile öğrenmeleri
6 İnformal ortamlarda çocukların öğrenmeleri
7 İnformal ortamlarda yetişkin öğrenmeleri
8 İnformal ortamlarda (bilim müzeleri vb.) kavram öğretimi ve Okul-alan gezileri
9 İnformal ortamlarda (bilim müzeleri vb.) kavram öğretimi ve Okul-alan gezileri
10 İnformal ortamlarda öğrenimin uzun dönem etkisi
11 Hayat boyu öğrenme ve Okul-alan gezileri
12 Hayat boyu öğrenme ve Okul-alan gezileri
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
15

• Philip Bell, Bruce Lewenstein, Andrew W. Shouse, ve Michael A. Feder, Editors, (2009). Learning Science in Informal Environments People, Places, and Pursuits. Committee on Learning Science in Informal Environments, National Research Council, National Academies Press • John H. Falk, Joe E. Heimlich, ve Susan Foutz (2009). Free-Choice Learning and the Environment (Learning Innovations), Altamira press.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 13 1 13
Tartışma 13 1 13
Alan Gezisi 4 2 8
Alan Çalışması 4 2 8
Rapor Hazırlama 1 4 4
Rapor Sunma 1 1 1
Makale Kritik Etme 13 2 26
Bireysel Çalışma 14 2 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 158

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek