Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9402015002019 | İnformal (Sınıf Dışı) Ortamlarda Fen Dersi | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenciler, informal eğitimi ve informal ortamlarda fen öğretiminin mantığını kavrayıp, uygun öğrenci merkezli yaklaşımları uygulayabilme becerisini kazanacaklardır.
Asso. Prof. Dr. Hakan Türkmen
1 | İnformal eğitim ve informal ortamlarda fen öğretimini kavrayacak |
2 | İnformal ortamlarda fen öğretiminin bireye (çocuk-yetiskin) ve aile öğrenmelerine katkısını kavrayacak |
3 | Öğretmen olarak informal ortamlarda ders islemesini anlayacak ve uygulayabilecek |
4 | Bu alandaki güncel çalışmaları takip edebilecek |
Yok
Yok
Formal eğitim, İnformal eğitim, non-formal eğitim; tarihsel süreçte informal eğitim ve fen eğitimi; müzede eğitim; informal ortamlarda aile öğrenmeleri, çocukların öğrenmeleri, yetişkinlerin öğrenmeleri; İnformal ortamlarda (bilim müzeleri vb.) kavram öğretimi; informal ortamlarda öğrenimin uzun dönem etkisi; hayat boyu öğrenme; okul-alan gezileri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş ve program | ||
2 | Formal eğitim, İnformal eğitim, non-formal eğitim | ||
3 | Tarihsel süreçte informal eğitim ve fen eğitimi | ||
4 | Müzede eğitim | ||
5 | İnformal ortamlarda aile öğrenmeleri | ||
6 | İnformal ortamlarda çocukların öğrenmeleri | ||
7 | İnformal ortamlarda yetişkin öğrenmeleri | ||
8 | İnformal ortamlarda (bilim müzeleri vb.) kavram öğretimi ve Okul-alan gezileri | ||
9 | İnformal ortamlarda (bilim müzeleri vb.) kavram öğretimi ve Okul-alan gezileri | ||
10 | İnformal ortamlarda öğrenimin uzun dönem etkisi | ||
11 | Hayat boyu öğrenme ve Okul-alan gezileri | ||
12 | Hayat boyu öğrenme ve Okul-alan gezileri | ||
13 | Öğrenci sunumları | ||
14 | Öğrenci sunumları | ||
15 |
• Philip Bell, Bruce Lewenstein, Andrew W. Shouse, ve Michael A. Feder, Editors, (2009). Learning Science in Informal Environments People, Places, and Pursuits. Committee on Learning Science in Informal Environments, National Research Council, National Academies Press • John H. Falk, Joe E. Heimlich, ve Susan Foutz (2009). Free-Choice Learning and the Environment (Learning Innovations), Altamira press.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 13 | 1 | 13 |
Tartışma | 13 | 1 | 13 |
Alan Gezisi | 4 | 2 | 8 |
Alan Çalışması | 4 | 2 | 8 |
Rapor Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 13 | 2 | 26 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 158 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 5 |