Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9402015102019 | Nitel Araştırma Yöntemleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 7,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders kısaca nitel araştırmanın dayandığı temelleri ve felsefesini tartıştıktan sonra nitel araştırmada tasarım konuları üzerinde duracaktır. Nitel araştırmada var olan analiz ünitelerinin neler olduğu tartışılacak ve nitel araştırma ile çözüme gidebilecek araştırma sorularının formüle edilmesi üzerinde durulacaktır. Daha sonra bu dersin temel amacı olan nitel araştırmanın doğasına uygun olarak kullanılabilecek yöntemler ve bu yöntemlere bağlı olarak kullanabilecek analiz yöntemleri sınıf içerisinde tartışılacaktır. Bu dersi alan öğrencilerin dönem sonunda belirlenen sosyal bilimler problemlerine yönelik olarak nitel bir araştırma tasarlayarak veri toplamaları ve en önemlisi bu verilerini analiz edebilecek uygun yöntemleri seçebilecek bilgi düzeyine ve deneyime sahip olmaları beklenmektedir.
Doç. Dr. Bahadır NAMDAR
1 | Nitel araştırmada felsefi yaklaşımların ve varsayımların özelliklerini tanımlar. |
2 | Nitel araştırma yaklaşımlarının farklarını karşılaştırır. |
3 | Nitel araştırmanın nicel ve karma yöntem araştırmalar ile ortak ve farklı yönlerini karşılaştırır.. |
4 | Nitel araştırmada temel veri analizi yöntemlerini açıklar. |
5 | Temel veri analizi yöntemleri ile veri analizi yapabilir. |
6 | Nitel araştırmada kalite önlenmelerini tanımlar |
7 | Nitel araştırmaları değerlendirebilir. |
8 | Nitel araştırmaya dayalı araştırma önerisi yazabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Ek Okuma Birini seçin • Hochschild, A. R. (2003). The second shift. New York: Penguin. • McCarty, T. L. (2002). A place to be Navajo: Rough Rock and the struggle for selfdetermination in Indigenous schooling. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. • Nathan, R. (2005). My freshman year: What a professor learned by becoming a student. New York: Penguin. • Venkatesh, S. (2008). Gang leader for a day: A rogue sociologist takes to the streets.New York: Penguin • Eisikovits, R. A. (2008) Immigrant youth who excel: globalization’s uncelebrated heroes. Charlotte, NC: Information Age Publishing. 978-1-59311-971-3 • Stout, C. J. (2002) The flower teachers: Stories for a new generation. Reston, VA: National Art Education Association. 1-890160-21-0 • veya kendi bulduğunuz nitel analiz yöntemlerinden biriyle Türkçe yazılmış/basılmış kitap NOT 1: Eğer tez konunuza karar verme aşamasındaysanız bu derse devamsızlık yapmadan devam etmeniz, okuma parçalarını her hafta eksiksiz okumanız büyük önem arz etmektedir. NOT2: Derse gelirken internet bağlantısı sağlayabileceğiniz cihazlarınızı yanınızda bulundurmanız önerilmektedir. NOT 3: Tüm ödevleri Times New Roman, Sola Yaslı, 12 punto, 1.5 satır aralıklı olarak yazmanız gerekmektedir. APA 6'ya göre hazırlanan kaynakçaya yer veriniz. NOT 4: Bu derste tartışma süreçlerine aktif olarak katılımınız beklenmektedir.
-Nitel araştırmada felsefi yaklaşımlar -Nitel araştırmada desen -Nitel araştırmada analiz -Nitel araştırmada raporlaştırma -Nitel araştırmada kalite
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, ders izlencesi ve nitel araştırmaya giriş | ||
2 | Nitel araştırma nedir: Felsefi varsayımlar | ||
3 | Nitel araştırmaya hazırlık | ||
4 | Nitel araştırma desenleri I: Hermeneutics, Fenomenoloji, Etnografi | ||
5 | Nitel araştırma desenleri II: Anlatı, Gömülü Teori, Durum Çalışması | ||
6 | Nitel araştırma desenleri III: Critical theory, post theory | ||
7 | Arasınavlar | ||
8 | Nitel araştırmada veri toplama: Alan çalışması ve gözlem | ||
9 | GörüşmeNitel araştırmada veri toplama: Görüşme, Döküman | ||
10 | Nitel araştırmada veri analizi I: | ||
11 | Nitel araştırmada veri analizi II | ||
12 | Eylem araştırması ve karma yöntem | ||
13 | Nitel araştırmada kalite ve etik | ||
14 | Nitel araştırmaları raporlaştırma | ||
15 | Finaller |
Zorunlu: 1* Merriam, S.B. (2013). Nitel araştırma. Desen ve uygulama için bir rehber (S. Turan, Çev). Ankara: Nobel Yayınları 2* Miles, M. B. & Huberman, M. A. (2015). Nitel veri analizi. Genişletilmiş bir kaynak kitap. (S.Akbaba Altun & A. Ersoy, Çev). Ankara: Pegem Akademi 3* Creswell, J. W. (2013). Qualitative inquiry & research design. Choosing among five approaches. Thousand Oaks, CA: Sage 4* Patton, Q.M. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (M.Bütün & S.B.Demir, Çev). Ankara: Pegem Akademi 5* American Psychological Association (2009). Publication manual of the American Psychological Association (6th ed.). Washington, DC: American Psychological Association
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 2 | 40 | 80 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Rapor | 2 | 1 | 2 |
Ev Ödevi | 12 | 2 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 205 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | ||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 4 | ||||||||
ÖÇ 8 | 5 | 4 |