GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9402015152020 Fen Eğitiminde Argümantasyon Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bilimsel bilginin üretimi ve değerlendirilmesi sürecinde en önemli pratiklerin başında kanıta dayalı bilimsel argümantasyon sürecine katılım gelmektedir. Bu dersin amacı argümantasyonun fen eğitimindeki yeri ve fen eğitim araştırmalarındaki güncel yaklaşımlarına yönelik olarak bilgi ve pedagojik bilgi kazandırmaktır. Ders bu alanda fen bilimleri öğretimi ve öğrenimi alanlarında yapılan çalışmalara ve uygulamalara ilgi duyan öğrenciler için tasarlanmıştır.


Doç. Dr. Bahadır NAMDAR


1 Argüman ve argümantasyonun temel yaklaşımlarını bilir
2 Argümantasyonun bilimsel bilgi üretim sürecindeki yeri ve önemini bilir
3 Argümantasyon yaklaşımlarını bilir
4 Argümantasyon tekniklerini bilir.
5 Argümantasyona dayalı fen dersi tasarlayabilir
6 Mühendislik tasarım süreci içerisindeki argümantasyon yeri ve önemini açıklar
7 Yazılı ve sözel argümanları değerlendirebilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bilimin Doğası Argümantasyon ve Bilimsel Açıklama Nedir?, Temel yaklaşımlar 1, Argümantasyon Teknikleri, Tahmin-Gözlem-Açıklama, İfadeler Tablosu, Kanıt Kartları, Kanıtları Değerlendirme, Vee Diyagramı, Hikayelerle Yarışan Teoriler, Argümantasyona Dayalı Ders Tasarımı, Argüman Tabanlı Sorgulayıcı Araştırma, Argümantasyon Temelli Bilim Öğrenme, Model-tabanlı argümantasyon ,Çoklu gösterimlerle argüman destekleme, Teknoloji Destekli Argümantasyon , Argümantasyon ve STEM, Argümantasyon Değerlendirme


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tanışma, Ders İçeriği, Bilimin Doğası ve Bilimsel Pratikler
2 Argümantasyon ve Bilimsel Açıklama Nedir?
3 Argümantasyon: Temel Yaklaşımlar I
4 Argümantasyon: Temel Yaklaşımlar II Sosyobilimsel Argümantasyon
5 Argümantasyon Teknikleri I
6 Argümantasyon Teknikleri II
7 Argümantasyona Dayalı Ders Tasarımı
8 Arasınavlar
9 Argümantasyon Tabanlı Sorgulayıcı Araştırma Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme
10 Model tabanlı argümantasyon
11 Çoklu Gösterimler ve Argümantasyon
12 Teknoloji Destekli Argümantasyon
13 Argümantasyon ve FeTeMM
14 Argümantasyon Değerlendirme Yaklaşımları
15 Sunumlar
16 Finaller

Aktamış, H. (2017). Örnek etkinliklerle fen eğitiminde argümantasyon. Ankara, Türkiye: Anı Yayıncılık Erduran, S. & Jimenez-Aleixandre, M. P. (2008). Argumentation in science education. Perspectives from classroom-based research.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 3 1 3
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 3 21
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 3 21
Okuma 14 4 56
Ev Ödevi 4 20 80
Toplam İş Yükü (saat) 226

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2 5 5 4
ÖÇ 3 5 4
ÖÇ 4 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5
ÖÇ 6 5
ÖÇ 7 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek