Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9402015152020 | Fen Eğitiminde Argümantasyon | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bilimsel bilginin üretimi ve değerlendirilmesi sürecinde en önemli pratiklerin başında kanıta dayalı bilimsel argümantasyon sürecine katılım gelmektedir. Bu dersin amacı argümantasyonun fen eğitimindeki yeri ve fen eğitim araştırmalarındaki güncel yaklaşımlarına yönelik olarak bilgi ve pedagojik bilgi kazandırmaktır. Ders bu alanda fen bilimleri öğretimi ve öğrenimi alanlarında yapılan çalışmalara ve uygulamalara ilgi duyan öğrenciler için tasarlanmıştır.
Doç. Dr. Bahadır NAMDAR
1 | Argüman ve argümantasyonun temel yaklaşımlarını bilir |
2 | Argümantasyonun bilimsel bilgi üretim sürecindeki yeri ve önemini bilir |
3 | Argümantasyon yaklaşımlarını bilir |
4 | Argümantasyon tekniklerini bilir. |
5 | Argümantasyona dayalı fen dersi tasarlayabilir |
6 | Mühendislik tasarım süreci içerisindeki argümantasyon yeri ve önemini açıklar |
7 | Yazılı ve sözel argümanları değerlendirebilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bilimin Doğası Argümantasyon ve Bilimsel Açıklama Nedir?, Temel yaklaşımlar 1, Argümantasyon Teknikleri, Tahmin-Gözlem-Açıklama, İfadeler Tablosu, Kanıt Kartları, Kanıtları Değerlendirme, Vee Diyagramı, Hikayelerle Yarışan Teoriler, Argümantasyona Dayalı Ders Tasarımı, Argüman Tabanlı Sorgulayıcı Araştırma, Argümantasyon Temelli Bilim Öğrenme, Model-tabanlı argümantasyon ,Çoklu gösterimlerle argüman destekleme, Teknoloji Destekli Argümantasyon , Argümantasyon ve STEM, Argümantasyon Değerlendirme
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, Ders İçeriği, Bilimin Doğası ve Bilimsel Pratikler | ||
2 | Argümantasyon ve Bilimsel Açıklama Nedir? | ||
3 | Argümantasyon: Temel Yaklaşımlar I | ||
4 | Argümantasyon: Temel Yaklaşımlar II Sosyobilimsel Argümantasyon | ||
5 | Argümantasyon Teknikleri I | ||
6 | Argümantasyon Teknikleri II | ||
7 | Argümantasyona Dayalı Ders Tasarımı | ||
8 | Arasınavlar | ||
9 | Argümantasyon Tabanlı Sorgulayıcı Araştırma Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme | ||
10 | Model tabanlı argümantasyon | ||
11 | Çoklu Gösterimler ve Argümantasyon | ||
12 | Teknoloji Destekli Argümantasyon | ||
13 | Argümantasyon ve FeTeMM | ||
14 | Argümantasyon Değerlendirme Yaklaşımları | ||
15 | Sunumlar | ||
16 | Finaller |
Aktamış, H. (2017). Örnek etkinliklerle fen eğitiminde argümantasyon. Ankara, Türkiye: Anı Yayıncılık Erduran, S. & Jimenez-Aleixandre, M. P. (2008). Argumentation in science education. Perspectives from classroom-based research.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Ev Ödevi | 4 | 20 | 80 |
Toplam İş Yükü (saat) | 226 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | ||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 6 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 |