Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9402015122020 | Fen Eğitiminde Teknoloji Destekli Öğrenme Ortamları Tasarımı | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 7,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Toplumların ihtiyaçları doğrultusunda hızla gelişen ve değişen teknolojiler öğrencilerin öğrenme ve öğretmenlerin öğretme yollarını anlamlı bir şekilde değiştirmiştir. Bu bağlamda öğretim teknolojileri günlük öğretim sürecinin ayrılmaz bir parçası haline gelmiştir. Hiç şüphesiz fen eğitimi alanında yapılan çalışmalarda teknolojinin öğrenmedeki olumlu yönleri üzerine yoğunlaşmaktadır. Bu lisansüstü dersi derslerinde öğretim teknolojilerinden faydalanmayı düşünen fen bilimleri öğretmenleri ile lisansüstü tezinde teknolojinin fen öğrenimi ve öğretimindeki yeri üzerine araştırma yapmak isteyen öğrenciler için bilgi ve deneyim kazandırmayı amaçlamaktadır.
Doç. Dr. Bahadır NAMDAR
1 | 1- Fen öğretiminde kullanılan eğitim ve öğretim teknolojilerini tanır |
2 | 2- Teknoloji destekli öğrenme ortamı tasarım yaklaşımlarını bilir. |
3 | 3- Teknoloji destekli öğrenme ortamı tasarlar |
4 | 4- Teknoloji destekli ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir. |
5 | 5- Teknoloji destekli öğrenme konusundaki araştırmaların kritiğini yapar |
6 | 6- Teknoloji destekli öğrenmeye yönelik araştırma önerisi tasarlar |
Birinci Öğretim
Yok
Lütfen derse laptop, tablet veya cep telefonlarınızı getiriniz. Dersten önce internet bağlantısı ile ilgili sorununuzu çözdüğünüzden emin olunuz.
Fen eğitiminde teknolojik pedagojik alan bilgisi, teknoloji entegrasyon modelleri, ASSURE modeli, ADDIE modeli, yaratıcı problem çözme, sanal sınıflar ve bulut teknolojileri, teknoloji tabanlı modelleme, model oluşturma, simülasyonlar, sanal laboratuvar uygulamaları, teknoloji destekli argümantasyon, mobil uygulamalar, arttırılmış gerçeklik uygulamaları, kavram karikatürleri, kavram haritaları, teknoloji destekli ölçme ve değerlendirme, bilimsel bilgiyi görselleştirme, bilimsel bilgiyi paylaşma, STEM eğitimi araçları
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma Dersin İzlencesi Projeler | ||
2 | Fen Eğitiminde Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi 1 | ||
3 | Fen Eğitiminde Web 2.0 Araçları | ||
4 | Eğitimde Yapay Zeka Uygulamaları | ||
5 | Tasarım Yaklaşımları 1 Fen Eğitiminde Teknoloji Tabanlı Modelleme 1 | ||
6 | Fen Eğitiminde Teknoloji Destekli Argümantasyon 1 | ||
7 | Fen Eğitiminde Teknoloji Destekli Argümantasyon 2 | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Fen Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme Anket, Quiz, Bulmaca | ||
10 | Fen Eğitiminde Bilimsel Bilgiyi Görselleştirme | ||
11 | Fen Eğitiminde Bilimsel Bilgiyi Paylaşma | ||
12 | STEM eğitimi araçları I | ||
13 | STEM eğitimi araçları II | ||
14 | Faydalı uygulamalar Mobil Uygulamalar | ||
15 | Fİnaller |
Pitler, H., Hubbell, E.R., Kuhn, M., & Malenoski, K. (2007). Using technology with classroom instruction that works. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 3 | 30 | 90 |
Rapor Sunma | 2 | 1 | 2 |
Makale Kritik Etme | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Rapor | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 201 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | ||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | ||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 2 | 4 | 5 |