| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9403015012019 | İleri Çocuk Gelişimi | Ders | 1 | 1 | 7,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Erken çocukluk döneminde dil, bilişsel, psiko-motor, sosyal-duygusal gelişim alanlarını ve bu alanda yapılan araştırmaları derinlemesine incelemek ve analiz etmek amaçlanmıştır.
Doç. Dr. Nilay DEREOBALI
| 1 | Erken çocukluk döneminde dil, bilişsel, sosyal, duygusal ve fiziksel gelişim ile ilgili bilgileri kavrama |
| 2 | Gelişim alanları ile gelişim teorileri arasındaki ilişkileri analiz etme |
| 3 | Erken çocukluk döneminde gelişim ile ilgili güncel araştırmaları inceleme |
| 4 | Türkiye ve dünyada gelişim alanlarında yapılan çalışmaları karşılaştırma. |
Birinci Öğretim
Yok
Çocukların (0-8 Yaş) Fiziksel, Psikomotor, Bilişsel, Dil, Sosyal-Duygusal Gelişimlerinin gelişim kuramları ile ilişkilendirilerek ayrıntılı olarak incelenmesi. Çocukların gelişim alanlarında değerlendirilmesi. Son yıllarda Türkiye ve dünyada çocuk gelişimi ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi, karşılaştırılması ve tartışılması.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Gelişimin temel kavramları | ||
| 2 | Erken çocukluk döneminde fiziksel gelişim | ||
| 3 | Erken çocukluk döneminde psiko-motor gelişim | ||
| 4 | Erken çocukluk döneminde dil gelişimi | ||
| 5 | Erken çocukluk döneminde dil gelişimi | ||
| 6 | Erken çocukluk döneminde bilişsel gelişim | ||
| 7 | Erken çocukluk döneminde bilişsel gelişim | ||
| 8 | Ara sınav | ||
| 9 | Erken çocukluk döneminde sosyal-duygusal gelişim | ||
| 10 | Erken çocukluk döneminde sosyal-duygusal gelişim | ||
| 11 | Erken çocukluk döneminde gelişimin değerlendirilmesi | ||
| 12 | Erken çocukluk döneminde gelişimin değerlendirilmesi | ||
| 13 | Dünyada ve Türkiye’de Erken çocukluk döneminde yapılan gelişim ile ilgili araştırmaların incelenmesi | ||
| 14 | Dünyada ve Türkiye’de Erken çocukluk döneminde yapılan gelişim ile ilgili araştırmaların incelenmesi | ||
| 15 | Dünyada ve Türkiye’de Erken çocukluk döneminde yapılan gelişim ile ilgili araştırmaların incelenmesi | ||
| 16 | Final sınavı |
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM Çok Kültürlü Bir Bakış Açısı, (2018) Jeffrey Trawick Smith, NOBEL Akademik Yayıncılık, ISBN 978-605-133-478-3 MOTOR GELİŞİMİ ANLAMAK - Bebekler, Çocuklar, Ergenler, Yetişkinler; (2020) David L. GALLAHUE, John C. OZMUN, Jackie D. GOODWAY, NOBEL Akademik Yayıncılık, ISBN 978-605-133-532-2 Erken Çocukluk Döneminde Gelişimin Ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi Ve Desteklenmesi; (2017), Oralie Mcafee, Deborah J. Leong; NOBEL Akademik Yayıncılık, ISBN 978-605-133-356-4 HER GÜN ERKEN MÜDAHALE!; (2020) Merle J. Crawford, Barbara Weber; NOBEL Akademik Yayıncılık, ISBN 978-605-320-731-3 Erken Çocuklukta Gelişimi Değerlendirmede Kullanılan Güncel Ölçme Araçları; (2019) Ed; Zembat,R; Tunçeli,İ.H., NOBEL Akademik Yayıncılık,ISBN: 978-605-7846-70-9
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Rapor Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
| Okuma | 14 | 3 | 42 |
| Performans | 14 | 2 | 28 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 209 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | ||||||||
| ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | ||||||||
| ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | ||||||||||
| ÖÇ 4 | 5 | 5 |