GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9403015012019 İleri Çocuk Gelişimi Ders 1 1 7,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Erken çocukluk döneminde dil, bilişsel, psiko-motor, sosyal-duygusal gelişim alanlarını ve bu alanda yapılan araştırmaları derinlemesine incelemek ve analiz etmek amaçlanmıştır.


Doç. Dr. Nilay DEREOBALI


1 Erken çocukluk döneminde dil, bilişsel, sosyal, duygusal ve fiziksel gelişim ile ilgili bilgileri kavrama
2 Gelişim alanları ile gelişim teorileri arasındaki ilişkileri analiz etme
3 Erken çocukluk döneminde gelişim ile ilgili güncel araştırmaları inceleme
4 Türkiye ve dünyada gelişim alanlarında yapılan çalışmaları karşılaştırma.

Birinci Öğretim



Yok


Çocukların (0-8 Yaş) Fiziksel, Psikomotor, Bilişsel, Dil, Sosyal-Duygusal Gelişimlerinin gelişim kuramları ile ilişkilendirilerek ayrıntılı olarak incelenmesi. Çocukların gelişim alanlarında değerlendirilmesi. Son yıllarda Türkiye ve dünyada çocuk gelişimi ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi, karşılaştırılması ve tartışılması.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Gelişimin temel kavramları
2 Erken çocukluk döneminde fiziksel gelişim
3 Erken çocukluk döneminde psiko-motor gelişim
4 Erken çocukluk döneminde dil gelişimi
5 Erken çocukluk döneminde dil gelişimi
6 Erken çocukluk döneminde bilişsel gelişim
7 Erken çocukluk döneminde bilişsel gelişim
8 Ara sınav
9 Erken çocukluk döneminde sosyal-duygusal gelişim
10 Erken çocukluk döneminde sosyal-duygusal gelişim
11 Erken çocukluk döneminde gelişimin değerlendirilmesi
12 Erken çocukluk döneminde gelişimin değerlendirilmesi
13 Dünyada ve Türkiye’de Erken çocukluk döneminde yapılan gelişim ile ilgili araştırmaların incelenmesi
14 Dünyada ve Türkiye’de Erken çocukluk döneminde yapılan gelişim ile ilgili araştırmaların incelenmesi
15 Dünyada ve Türkiye’de Erken çocukluk döneminde yapılan gelişim ile ilgili araştırmaların incelenmesi
16 Final sınavı

ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM Çok Kültürlü Bir Bakış Açısı, (2018) Jeffrey Trawick Smith, NOBEL Akademik Yayıncılık, ISBN 978-605-133-478-3 MOTOR GELİŞİMİ ANLAMAK - Bebekler, Çocuklar, Ergenler, Yetişkinler; (2020) David L. GALLAHUE, John C. OZMUN, Jackie D. GOODWAY, NOBEL Akademik Yayıncılık, ISBN 978-605-133-532-2 Erken Çocukluk Döneminde Gelişimin Ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi Ve Desteklenmesi; (2017), Oralie Mcafee, Deborah J. Leong; NOBEL Akademik Yayıncılık, ISBN 978-605-133-356-4 HER GÜN ERKEN MÜDAHALE!; (2020) Merle J. Crawford, Barbara Weber; NOBEL Akademik Yayıncılık, ISBN 978-605-320-731-3 Erken Çocuklukta Gelişimi Değerlendirmede Kullanılan Güncel Ölçme Araçları; (2019) Ed; Zembat,R; Tunçeli,İ.H., NOBEL Akademik Yayıncılık,ISBN: 978-605-7846-70-9


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 4 56
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 4 4
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Okuma 14 3 42
Performans 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 209

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 3 4 3 5 3 4
ÖÇ 2 4 4 4 3 4 5 3
ÖÇ 3 3 4 4 3 4
ÖÇ 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek