Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9403015032019 | Bilgisayarda İstatistik Uygulamaları | Ders | 1 | 1 | 7,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin sonunda öğrencilerin; • Veri türlerini tanıma ve veri girişi yapabilme • Betimsel istatistikleri hesaplayabilme ve yorumlayabilme • Evren, örneklem ve dağılım özelliklerini kavrama • Hipotez testi ve bilimsel karar verme sürecini kavrama ve uygulama • Tek örneklem t testi kullanılan durumlarını belirleme ve uygulama • Ki-kare bağımsızlık testi kullanılan durumlarını belirleme, uygulama ve raporlama • Ortalamaların karşılaştırıldığı durumlarını belirleme, uygulama ve raporlama • Regresyonu tanıma • Veri düzenleme ve gelişmiş istatistiksel modelleri tanıma bilgi ve becerilerine sahip olması amaçlanmıştır.
Doç. Dr. Burak AYDIN
1 | Veri türlerini tanıma ve veri girişi yapabilme |
2 | Betimsel istatistikleri hesaplayabilme ve yorumlayabilme |
3 | Evren, örneklem ve dağılım özelliklerini kavrama |
4 | Hipotez testi ve bilimsel karar verme sürecini kavrama ve uygulama |
5 | Tek örneklem t testi kullanılan durumlarını belirleme, tek örneklem t testini uygulama, raporlama ve yorumlama |
6 | Ki-kare bağımsızlık testi kullanılan durumlarını belirleme, ki-kare testini uygulama, raporlama ve yorumlama |
7 | Ortalamaların karşılaştırıldığı durumlarını belirleme, iki ortalama için t testini, ikiden fazla ortalamada ANOVA'yı uygulama, raporlama ve yorumlama |
8 | Regresyonu tanıma |
9 | Veri düzenleme ve gelişmiş istatistiksel modelleri tanıma |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Temel kavramlar, betimsel istatistik ve grafikler, t testi, korelasyon, basit ANOVA, basit regresyon, çoklu regresyona giriş.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı | ||
2 | İstatistiğe giriş ve istatistikte temel kavramlar, Veri türleri, veri girişi, Jamovi ve Excel tanıtımı | ||
3 | Betimsel istatistik (Frekans ve merkezi yığılma/yayılım ölçüleri) | ||
4 | Dağılımlar (standart hata ve güven aralıkları) ve Hipotez testi | ||
5 | Tek örneklem t testi ve Ki-kare bağımsızlık testi | ||
6 | Korelasyon | ||
7 | Bağımsız gruplar t testi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | ANOVA-I | ||
10 | ANOVA-II | ||
11 | ANOVA-III | ||
12 | Regresyon-I | ||
13 | Regresyon-II | ||
14 | Veri düzenleme ve gelişmiş modeller, ölçek geliştirme süreci | ||
15 | Jamovi uygulamarı ve diğer paket programların tanıtımı | ||
16 | Final (yüz yüze) |
1. (Ücretsiz erişim) Aydın, B., Algina, J., Leite, W. L., & Atılgan, H. (2018). Sosyal Bilimler İçin R’ a Giriş. Ankara: ANI Yayıncılık (SBRG) 2. Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS. Sage publications. 3.Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö., Köklü, N. (2013) Sosyal Bilimler için İstatistik, Ankara: Pegem Akademi (SBII) 4. (Açık kaynak, ücretsiz erişim) https://www.jamovi.org/
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 8 | 8 | 64 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 200 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 2 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
ÖÇ 3 | 2 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
ÖÇ 4 | 2 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
ÖÇ 5 | 2 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
ÖÇ 6 | 2 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
ÖÇ 7 | 2 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
ÖÇ 8 | 2 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
ÖÇ 9 | 2 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 |