GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9403015052019 Risk Altındaki Çocukların Eğitimi Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilerin riski ve kanıtları tanımlayarak olumsuz koşullara sahip çocuklara yönelik eğitim programı geliştirebilmelerini sağlamaktır.


Doç. Dr. Sibel SÖNMEZ


1 İçinde yaşadıkları toplumu daha iyi tanıyabilme
2 Toplumdaki risk faktörlerini tanımlayabilme
3 Sosyal, güncel ve toplumsal sorunların farkına varabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu derste risk, risk analizi, toplumsal risk faktörleri, sokakta çalışan çocuklar, sokakta yaşayan çocuklar, istismar, çocuk istismarı ve ihmali, gelişimsel riskler, okul ortamındaki riskler incelenerek bu konuda çalışan organizasyonlar ve geliştirilen programlar incelenecektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Risk Nedir? Risk faktörleri nelerdir ?
2 Risk analizi nedir?
3 Risk analizi ödev hazırlama
4 Risk tanılamada kullanılan ölçekler nelerdir?
5 Risk tanılamada kullanılan ölçekler nelerdir?
6 Risk tanılamada kullanılan ölçeklerin örnek uygulanmaları ödev sunumu
7 Yoksulluk ve Çocuk
8 Ara Sınav
9 Eğitimsel dezavantajlı çocuklar
10 Anne-baba yoksunluğu ve kurumda yaşayan çocuklar
11 Sokakta çalışan çocuklar ve koruma
12 Sokakta yaşayan çocuklar ve koruma
13 Aile içi Şiddet ve çocuk
14 Çocuk istismarı ve ihmali
15 Çocuk istismarı ve ihmali
16 Çocuk suçluluğu

Sokakta Yaşayan Çalışan Çocuklar Tespitler Ve Çözüm Örnekleri, Başbakanlık Aile Ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü 2004 Akbaş, T. , 2002. Çocuklara Yönelik Cinsel Tacizler ve Koruyucu Eğitim, Çukurova Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, cilt:2, Sayı:19,1-8 Argun, Y. , 2003, Çocuğun Duygusal İstismarı ve Yardımlar, Yaşadıkça Eğitim Dergisi, Sayı: 78, 31-35 Asma, T. 2002, Çocuk İhmali Ve İstismarının Hukukumuzdaki Yeri, Çoluk Çocuk Dergisi, Sayı: 15, 34 Çubukçu, Z. , 2004, Eğitim Kurumlarında Yaşanan Şiddet Olaylarının Çocuk Gelişimine Etkisi, Çoluk Çocuk Dergisi, Sayı: 43, 25 Dilbaz, N. ,2004 , Cinsel İstismar, Çoluk Çocuk Dergisi, Sayı: 38, 22-25 İzmirli, M. Sur, H., Polat, N. 2000, Çocuğa Karşı Dayak Olgusu ve Çocuk İstismarı, Çocuk Forumu Dergisi, Cilt:3, Sayı: 1, 37


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 15 3 45
Rapor Hazırlama 2 8 16
Rapor Sunma 2 3 6
Bireysel Çalışma 15 3 45
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 15 7 105
Toplam İş Yükü (saat) 243

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 5 2
ÖÇ 2 3 5 3
ÖÇ 3 3 5 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek