Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9403015052019 | Risk Altındaki Çocukların Eğitimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin riski ve kanıtları tanımlayarak olumsuz koşullara sahip çocuklara yönelik eğitim programı geliştirebilmelerini sağlamaktır.
Doç. Dr. Sibel SÖNMEZ
1 | İçinde yaşadıkları toplumu daha iyi tanıyabilme |
2 | Toplumdaki risk faktörlerini tanımlayabilme |
3 | Sosyal, güncel ve toplumsal sorunların farkına varabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu derste risk, risk analizi, toplumsal risk faktörleri, sokakta çalışan çocuklar, sokakta yaşayan çocuklar, istismar, çocuk istismarı ve ihmali, gelişimsel riskler, okul ortamındaki riskler incelenerek bu konuda çalışan organizasyonlar ve geliştirilen programlar incelenecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Risk Nedir? Risk faktörleri nelerdir ? | ||
2 | Risk analizi nedir? | ||
3 | Risk analizi ödev hazırlama | ||
4 | Risk tanılamada kullanılan ölçekler nelerdir? | ||
5 | Risk tanılamada kullanılan ölçekler nelerdir? | ||
6 | Risk tanılamada kullanılan ölçeklerin örnek uygulanmaları ödev sunumu | ||
7 | Yoksulluk ve Çocuk | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Eğitimsel dezavantajlı çocuklar | ||
10 | Anne-baba yoksunluğu ve kurumda yaşayan çocuklar | ||
11 | Sokakta çalışan çocuklar ve koruma | ||
12 | Sokakta yaşayan çocuklar ve koruma | ||
13 | Aile içi Şiddet ve çocuk | ||
14 | Çocuk istismarı ve ihmali | ||
15 | Çocuk istismarı ve ihmali | ||
16 | Çocuk suçluluğu |
Sokakta Yaşayan Çalışan Çocuklar Tespitler Ve Çözüm Örnekleri, Başbakanlık Aile Ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü 2004 Akbaş, T. , 2002. Çocuklara Yönelik Cinsel Tacizler ve Koruyucu Eğitim, Çukurova Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, cilt:2, Sayı:19,1-8 Argun, Y. , 2003, Çocuğun Duygusal İstismarı ve Yardımlar, Yaşadıkça Eğitim Dergisi, Sayı: 78, 31-35 Asma, T. 2002, Çocuk İhmali Ve İstismarının Hukukumuzdaki Yeri, Çoluk Çocuk Dergisi, Sayı: 15, 34 Çubukçu, Z. , 2004, Eğitim Kurumlarında Yaşanan Şiddet Olaylarının Çocuk Gelişimine Etkisi, Çoluk Çocuk Dergisi, Sayı: 43, 25 Dilbaz, N. ,2004 , Cinsel İstismar, Çoluk Çocuk Dergisi, Sayı: 38, 22-25 İzmirli, M. Sur, H., Polat, N. 2000, Çocuğa Karşı Dayak Olgusu ve Çocuk İstismarı, Çocuk Forumu Dergisi, Cilt:3, Sayı: 1, 37
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Rapor Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
Rapor Sunma | 2 | 3 | 6 |
Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 15 | 7 | 105 |
Toplam İş Yükü (saat) | 243 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 5 | 2 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 2 |