Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9403015112019 | Erken Çocukluk Politikaları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Çocuk ve aile kavramlarını tarihsel ve kültürel bir bakışla ele almak, çocuk ve aile politikalarını sosyo ekonomik bir çerçevede incelemektir.
Doç. Dr. Zeynep Alat
1 | Aile kavramını tarihsel ve sosyolojik bağlamda yorumlayabilme |
2 | Çocukluk kavramını tarihsel ve sosyolojik bağlamda yorumlayabilme |
3 | Ailelerin ve çocukların yaşamlarındaki sistemik sorunları analiz edebilme |
[Yok]
Ailenin ve çocukluğun tarihi, değişen aile modelleri ve ihtiyaçları, sosyal devlet politikaları, çocuk ve medya, çocuk işçiliği, çocuk bakımı ve eğitimi politikaları.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, dersin tanıtımı | ||
2 | Ailenin tarihi | ||
3 | Çocukluğun tarihi | ||
4 | Çocukluğun tarihi | ||
5 | Değişen aile modelleri ve ihtiyaçları | ||
6 | Sosyal güvenlik sistemi, aile, kadın ve çocuk | ||
7 | Çalışan anneler, tek ebeveynli aileler ve çocuk bakımı ve eğitimi | ||
8 | Neoliberalism ve çocuk sağlığı, bakımı ve eğitimi | ||
9 | Tüketici olarak çocuk | ||
10 | Çocuk işçiliği | ||
11 | Çocuk yoksulluğu | ||
12 | Medya ve çocuk | ||
13 | Ayrımcılık karşıtı politikalar | ||
14 | Erken müdahale programları |
Philippe Aries (1965) Centuries of Childhood: A Social History of Family Life Colin Heywood (2001) A History of Childhood: Children and Childhood in the West from Medieval to Modern Times. Arlie Hochschild ve Anne Machung (2012) The Second Shift: Working Families and the Revolution at Home Smolensky E., Appleton GootmN, j. (Eds.) Working Families and Growing Kids: Caring for Children adnAdolescents. Washington, D. C.: The National Academies Press. Judy Fudge and Rosemary Owens (eds.) Precarious Work, Women, and the New Economy The Challenge to Legal Norms
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Makale Yazma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 14 | 30 | 420 |
Toplam İş Yükü (saat) | 442 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 1 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 1 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 2 |