Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9403015042019 | Erken Çocukluk Döneminde Karşılaştırmalı Eğitim Yaklaşımları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 7,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Türkiye ve dünyadaki farklı okul öncesi eğitim yaklaşımlarını, birbirlerinin farklı ve benzer yönlerini incelemek amaçlanmaktadır.
Doç. Dr. Nilay Dereobalı
1 | Okulöncesi eğitim yaklaşımlarını sınıflayabilme |
2 | Okulöncesi eğitimde kullanılan farklı programların özelliklerini kavrayabilme |
3 | Okulöncesi eğitimde kullanılan farklı programları karşılaştırabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Literatürdeki farklı okul öncesi eğitimi yaklaşımları ve çeşitli ülkelerdeki erken çocukluk eğitimi programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi Okul öncesi eğitimde ev merkezli ve kurum merkezli eğitim programları-Türkiye örnekleri Head-Start, montessori, yapılandırmacı yaklaşım, reggio emilia, proje yaklaşımı, açık eğitim, yaklaşımları gibi dünyadan örnekler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | ||
2 | Okulöncesi eğitimde kullanılan yaklaşımlar | ||
3 | Okulöncesi eğitimde kullanılan yaklaşımlar | ||
4 | Türkiye’de uygulanan farklı yaklaşımlar | ||
5 | Türkiye’de uygulanan farklı yaklaşımlar | ||
6 | Türkiye’de uygulanan farklı yaklaşımlar | ||
7 | Dünyada kullanılan farklı yaklaşımlar | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Dünyada kullanılan farklı yaklaşımlar | ||
10 | Dünyada kullanılan farklı yaklaşımlar | ||
11 | Dünyada kullanılan farklı yaklaşımlar | ||
12 | Dünyada kullanılan farklı yaklaşımlar | ||
13 | Türkiye’de ve dünyada uygulanan farklı yaklaşımların karşılaştırmalı olarak incelenmesi | ||
14 | Türkiye’de ve dünyada uygulanan farklı yaklaşımların karşılaştırmalı olarak incelenmesi | ||
15 | Türkiye’de ve dünyada uygulanan farklı yaklaşımların karşılaştırmalı olarak incelenmesi | ||
16 | Final sınavı |
Myers, R.(1996). Hayatta Kalan On İki, AÇEV,İstanbul. Bekman,S.(1990). (Ed.) Erken Çocukluk Eğitiminde Farklı Modeller, Unicef,Ankara Bekman,S.(2000) Eşit Fırsat, Anne Çocuk Eğitim Programının Değerlendirilmesi, AÇEV,İstanbul Başal,H.A.,(ed.) (2010) Okulöncesi Eğitimde uygulanan farklı modeller, Dora Yayıncılık
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Rapor Sunma | 2 | 2 | 4 |
Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 21 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Ev Ödevi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 210 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 |