GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9403015102019 Sağlığı Geliştiren Okullar ve Uygulamalar Seçmeli Ders Grubu 1 2 7,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, sağlığı geliştiren okul kavramını tanımlamak ve okulda sağlığı geliştirici aktiviteleri planlayarak projeler geliştirebilmektir.


Doç. Dr. Sibel SÖNMEZ


1 Okulöncesi dönem çocuğunun sağlık davranışlarını tanımlayabilme
2 Okulöncesi eğitim kurumları için sağlık politikalarını geliştirebilme
3 Sağlığı geliştirici aktiviteleri okulöncesi eğitim programlarında uygulayabilme
4 Sağlığı geliştiren projeler yapabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu derste sağlık, sağlığın yaşam üzerindeki etkileri, erken çocukluk eğitiminde sağlık ve hastalık kavramları okullarda sağlık etkinlikleri, sağlığı geliştiren okul kavramı ve dünyada sağlığı geliştiren okullar ve uygulamaları incelenecektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Sağlık nedir ? Sağlığı etkileyen faktörler nelerdir?
2 Sağlığı geliştirme nedir?
3 Okul sağlığı nedir?
4 Sağlığı geliştren okul nedir? Sağlığı geliştiren okulların özellikleri nelerdir?
5 Sağlığı geliştren okul nedir? Sağlığı geliştiren okulların özellikleri nelerdir?
6 Avrupa Sağlığı Geliştiren Okullar Projesi ve Uygulamaları
7 Avrupa Sağlığı Geliştiren Okullar Ağı ve Projeleri
8 Ara Sınav
9 İspanya'da Sağlığı geliştiren okullar ve projeler
10 Danimarka'da Sağlığı geliştiren okullar ve projeler
11 İngiltere'de Sağlığı geliştiren okullar ve projeler
12 Arnavutluk'ta Sağlığı geliştiren okullar ve projeler
13 Çek Cumhuriyetin'de Sağlığı geliştiren okullar ve projeler
14 Proje hazırlama
15 Proje hazırlama
16 Proje hazırlama

Models of health promoting schools in Europe, 2002 Gray G. At all. Developing a Health Promoting School, 2006 The Health Promoting School -an investment in education, health and democracy, the First Conference of the European Network of Health Promoting Schools 1997 Fifth workshop on practice of evaluation of the Health Promoting School - concepts, indicators and evidence Sigriswil, Switzerland, 8–11 June 2006 Denman S. At all. The Health Promoting School Policy, Research and Practice, 2002


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Tartışma 15 3 45
Rapor Hazırlama 2 15 30
Rapor Sunma 2 3 6
Proje Hazırlama 1 15 15
Proje Sunma 1 3 3
Proje Tasarımı /Yönetimi 1 20 20
Bireysel Çalışma 15 5 75
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 218

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 4 5 4
ÖÇ 2 4 4 3 4 4 4 5
ÖÇ 3 3 3 4 4 4
ÖÇ 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek