Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9403015102019 | Sağlığı Geliştiren Okullar ve Uygulamalar | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 7,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, sağlığı geliştiren okul kavramını tanımlamak ve okulda sağlığı geliştirici aktiviteleri planlayarak projeler geliştirebilmektir.
Doç. Dr. Sibel SÖNMEZ
1 | Okulöncesi dönem çocuğunun sağlık davranışlarını tanımlayabilme |
2 | Okulöncesi eğitim kurumları için sağlık politikalarını geliştirebilme |
3 | Sağlığı geliştirici aktiviteleri okulöncesi eğitim programlarında uygulayabilme |
4 | Sağlığı geliştiren projeler yapabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu derste sağlık, sağlığın yaşam üzerindeki etkileri, erken çocukluk eğitiminde sağlık ve hastalık kavramları okullarda sağlık etkinlikleri, sağlığı geliştiren okul kavramı ve dünyada sağlığı geliştiren okullar ve uygulamaları incelenecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sağlık nedir ? Sağlığı etkileyen faktörler nelerdir? | ||
2 | Sağlığı geliştirme nedir? | ||
3 | Okul sağlığı nedir? | ||
4 | Sağlığı geliştren okul nedir? Sağlığı geliştiren okulların özellikleri nelerdir? | ||
5 | Sağlığı geliştren okul nedir? Sağlığı geliştiren okulların özellikleri nelerdir? | ||
6 | Avrupa Sağlığı Geliştiren Okullar Projesi ve Uygulamaları | ||
7 | Avrupa Sağlığı Geliştiren Okullar Ağı ve Projeleri | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | İspanya'da Sağlığı geliştiren okullar ve projeler | ||
10 | Danimarka'da Sağlığı geliştiren okullar ve projeler | ||
11 | İngiltere'de Sağlığı geliştiren okullar ve projeler | ||
12 | Arnavutluk'ta Sağlığı geliştiren okullar ve projeler | ||
13 | Çek Cumhuriyetin'de Sağlığı geliştiren okullar ve projeler | ||
14 | Proje hazırlama | ||
15 | Proje hazırlama | ||
16 | Proje hazırlama |
Models of health promoting schools in Europe, 2002 Gray G. At all. Developing a Health Promoting School, 2006 The Health Promoting School -an investment in education, health and democracy, the First Conference of the European Network of Health Promoting Schools 1997 Fifth workshop on practice of evaluation of the Health Promoting School - concepts, indicators and evidence Sigriswil, Switzerland, 8–11 June 2006 Denman S. At all. The Health Promoting School Policy, Research and Practice, 2002
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 15 | 3 | 45 |
Rapor Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Rapor Sunma | 2 | 3 | 6 |
Proje Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Proje Sunma | 1 | 3 | 3 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 20 | 20 |
Bireysel Çalışma | 15 | 5 | 75 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 218 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | ||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 3 |