GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9403015122019 Toplumsal Cinsiyet ve Eğitim Seçmeli Ders Grubu 1 2 7,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, eğitim ve toplumsal cinsiyet ile ilgili kuram ve araştırma bulgularını gözden geçirmektir. Eğitimde gözlemlenen cinsiyete dayalı ayrımcılıklar ve eşitsizlikler ve bu sorunların kökenlerine inilip literatür ışığında çözüm arayışlarına yoğunlaşılacak ve ülkemizdeki uygulamalarla karşılaştırılacaktır.


Doç. Dr. Zeynep Alat


1 Eğitimde cinsiyete dayalı sorunlar üzerine bir farkındalık geliştirme
2 Eğitimde cinsiyete dayalı ayrımcılıkları ortadan kaldırmayı hedefleyen çalışmalar hakkında farkındalık kazanma

Birinci Öğretim


Yok


Yok


1. Eğitimde cinsiyete dayalı ayrımcılıklar 2. Toplumsal cinsiyet ve müfredat 3. Öğretmenlik mesleği ve toplumsal cinsiyet 4. Eğitimde cinsiyet farkının kapatılması 5. Kız ve erkek okulları 6. Cinsel yönelim ve eğitim 7. Toplumsal cinsiyet, eğitim ve ulusal kalkınma 8. Toplumsal cinsiyet, eğitim ve sosyal farklılıklar 9. Cinsel kimlik gelişimi 10. Cinsel kimlik kategorilerinin oluşumu 11. Cinsiyet ve STEM 12. Feminist pedagoji, queer pedagoji


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tanışma ve dersin tanıtımı
2 Eğitimde cinsiyet farkı
3 Kız çocuklarının eğiminin önemi
4 Kız çocuklarının okullaşmasının önündeki engeller
5 Eğitimde cinsiyet eşitsizlikleri
6 Eğitimde cinsiyet eşitsizlikleri
7 Kız/erkek okulları
8 erkek öğretmenler
9 Toplumsal cinsiyet ve müfredat
10 Okulda cinsel taciz
11 Feminist poststructuralist & Queer perspektifler
12 Feminist poststructuralist & Queer perspektifler
13 Feminist pedagoji
14 bireysel sunumlar

• Arnot, M. (2002). Reproducing gender: Selected critical essays on educational theory and feminist politics. New York: RoutledgeFalmer. • Butler, J. (1999). Gender trouble. New York: Routledge. • Cole, B. (1997). Princess smartypants. Hong Kong: Hamilton Children’s Books. • Giroux, H. A. (1983). Theory and resistance in education: A pedagogy for the opposition. New York: Bergin & Garvey. • Holland, D. C., & Eisenhart, M. A. (1990). Educated in romance: Women, achievement, and college culture. Chicago: The University of Chicago Press. • Weiler, K. (1988). Women teaching for change: Gender, class & power. South Hadley, MA: Bergin & Garvey Publishers, Inc. • TÜSİAD raporu (2008) Türkiye’de toplumsal cinsiyet eşitsizliği: sorunlar, öncelikler ve çözüm önerileri. Bölüm 1 Eğitim (sayfa 17-105) • Christine Skelton (2009). Failing to get men into primary teaching: a feminist critique. Journal of Education Policy, 24: 1, 39 — 54 • Skelton, C. (2003). Male primary teachers and perceptions of masculinity. Educational Review, 55(2). • UNESCO (2007) Single-Sex Schools for Girls and Gender Equality in Education - Advocacy Brief. • Richard Harker (2000) Achievement, Gender and the Single-Sex/Coed Debate. British Journal of Sociology of Education, Vol. 21, No. 2 • Elizabeth Adams St. Pierre (2000) Poststructural feminism in education: An overview. Qualitative Studies in Education, 13(5), 477–515 • Sue Jackson (1997) Crossing borders and changing pedagogies: From Giroux and Freire to feminist theories of education. Gender and Education; 9(4) • Astrid Sinnes. Three Approaches to Gender Equity in Science Education.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Tartışma 1 14 14
Rapor Sunma 1 1 1
Makale Yazma 1 30 30
Okuma 14 12 168
Toplam İş Yükü (saat) 213

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek