GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9403015132020 Girişimci Öğrenme Yaklaşımları ve Uygulama Deneyimleri Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans



Girişimciliğin temel gereklilik olduğu günümüzde erken çocukluk eğitiminde girişimcilik, girişimci öğrenme yaklaşımları ve sınıf içi uygulamalarının incelenerek örnek etkinliklerin hazırlanması bu derste amaçlanmaktadır.


Doç. Dr. Sibel SÖNMEZ


1 Girişimciliği tanımlayarak erken çocukluk eğitiminde girişimci öğrenme yaklaşımlarını kullanma Girişimcilik temelli etkinlikleri planlama

Birinci Öğretim


-


[Yok]


1. Girişimcilik nedir ? 2. Girişimci öğrenme 3. Eğitimde girişimcilik 4.Okul öncesi eğitimde girişimcilik 5. Erken çocukluk döneminde gelişim ve girişimcilik 6. Girişimcilik ve öğretmenin rolü 7. Erken çocukluk eğitiminde girişimci etkinlikler


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tanışma ve dersin tanıtılması
2 Girişimcilik nedir ?
3 Girişimci öğrenme nedir?
4 Girişimci öğrenme yaklaşımları
5 Erken çocukluk eğitiminde girişimcilik
6 Gelişimsel teorilerde girişimcilik
7 Gelişimsel teorilerde girişimcilik
8 Girişimcilik ve öğretmenin rolü
9 Erken çocukluk eğitiminde girişimci öğrenme etkinlikleri
10 Erken çocukluk eğitiminde girişimci öğrenme etkinliği hazırlama ve uygulama
11 Erken çocukluk eğitiminde girişimci öğrenme etkinliği hazırlama ve uygulama
12 Erken çocukluk eğitiminde girişimci öğrenme etkinliği hazırlama ve uygulama
13 Erken çocukluk eğitiminde girişimci öğrenme etkinliği hazırlama ve uygulama
14 Dersin değerlendirilmesi

Axelsson, K., Hägglund, S., & Sandberg, A. (2015). Entrepreneurial Learning in Education Preschool as a Take-Off for the Entrepreneurial Self. Journal of Education and Training, 2(2), 40-58. Baykul, Yaşar (2000). Eğitimde ve Psikolojide Ölçme: Klasik Test Teorisi ve Uygulaması. Ankara: ÖSYM Yayınları Bell, A., & Dyment, J. (2008). Grounds for health: The intersection of green school grounds and health-promoting schools. Environmental Education Research, 14(1), 77–90. Retrieved from http://www.informaworld.com/ Blenker, P., Korsgaard, S., Neergaard, H., & Thrane, C. (2011). The questions we care about: paradigms and progression in entrepreneurship education. Industry and Higher Education, 25(6), 417-427. Borasi, R., & Finnigan, K. (2010). Entrepreneurial Attitudes and Behaviors That Can Help Prepare Successful Change-Agents in Education. The New Educator, 6, 1-29. Brame, C., & Biel, R. (2015). Setting up and facilitating group work: Using cooperative learning groups effectively. Retrieved from http://cft.vanderbilt.edu/guides-sub-pages/setting-upand-facilitating-group-work-using-cooperative-learning-groups-effectively/. Briefel, R. R., Crepinsek, M. K., Cabili, C., Wilson, A., & Gleason, P. M. (2009). School food environments and practices affect dietary behaviors of US public school children. Journal of the American Dietetic Association, 109(2 Suppl.), S91-S107. doi:10.1016/j.jada.2008.10.059 Capra, F. (2001). The school garden: Education for sustainable living. Roots, 23, 21 –24. Christianti, M., Cholimah, N., & Suprayitno, B. (2015). Development of Entrepreneurship Learning Model for Early Childhood. Asia Pacific Journal of Multidisciplinary Research, 3(3), 65-70. DEMİR, S. B. (Ed.) (2018). Educational Research: Quantitative, Qualitative, and Mixed Approaches. (L. Christiansen, & B. Johnson.). United States of America: SAGE. (Original work published 2014) Dewey, J. (1916). Democracy and education: An introduction to the philosophy of education. Aakar Books. Dobele, Lasma (2016). A New Approach in Higher Education: Social Entrepreneurship Education. http://kgk.uniobuda.hu/sites/default/files/17_Dobele.pdf Erişim Tarihi: 02.12.2019. Ehrlin, A., Insulander, E., & Sandberg, A. (2015). Perspectives on Entrepreneurial Learning in the Early Years of Education. Journal of Education and Human Development, 4(3), 151-159. Ehrlin, A., Insulander, E., & Sandberg, A. (2016). The Transformation of Creativity in Entreprenerial Learning in Teacher Education: A Critical Reflection. Australian Journal of Teacher Education, 41(6), 35-51. Erbil, B., Şimşek, S. (2018). İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİ İÇİN BİR ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI: SOSYAL GİRİŞİMCİLİK NİYETLERİ ÖLÇEĞİ. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. Issn: 1307-9581 http://dx.doi.org/10.17719/jisr.2018.2680 Erikson, E. (1980). Identity and the life cycle. NewYork: Norton. Gibbs, L. ve diğerleri (2013). Expanding Children’s Food Experiences: The Impact of a School-Based Kitchen Garden Program. Journal of Nutrition Education and Behavior. 45(2), 137-146. Gibbs, L., Block, K., Macfarlane, S. & Townsend, M. (2015). Promoting appreciation of cultural diversity and inclusion with the Stephanie Alexander Kitchen Garden Program. Journal for Multicultural Education. 9(1), 2-9. Green, M. (2007, November). Food gardens: Cultivating a pedagogy of place. Paper presented at the AARE Conference Fremantle. Guglielmino, P. & Klatt, L. (1993). Entrepreneurs as self-directed learners. Paper presented at the ICSB World Conference, Las Vegas, NV. Habidin, N. F., Salleh, M. I., Latip, N. A., Jusoh, O., Azman, M. N., Fuzi, N. M., & Ong, S. Y. (2016). Kids Entrepreneurship for Learning and Assessment Systems (KELAS) For Early Childhood Institution: Critical Success Factor Analysis and Decision Making Systems. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 6(9), 399-420. Insulander, E., Ehrlin, A., & Sandberg, A. (2015). Entrepreneurial learning in Swedish preschools: possibilities for and constraints on children’s active participation. Early Child Development and Care. İşcan, Ö , Kaygın, E . (2011). Potansiyel Girişimciler Olarak Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi , 3 (2) , 275-286 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/oybd/issue/16338/171068 Judd, C. M., Eliot, E. R. and Kidder, L. H. (1991) Research Methods in Social Relations. New York: Harcourt Brace Jovanovich College Puplishers. Kağıtçıbaşı, Ç. (1976) İnsan ve İnsanlar: Sosyal Psikolojiye Giriş. Ankara: Sevinç Matbaası, Sosyal Bilimler Derneği Yayınları. KARSLI, Hasan Oğuzhan. Kişilik Özellikleri ve Girişimcilik Niyeti Arasındaki İlişkinin Proaktif Kişilik Boyutu Açısından İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2018. Kolb, D. A. (1984). Experiential learning: Experience as the source of learning and development. New Jersey: Pearson FT Press. Lackéus, M. (2015). Entrepreneurship in Education- What, When, Why, How. Lackéus, M. (2016). Value Creation as Educational Practice - Towards a new Educational Philosophy grounded in Entrepreneurship? Sweden: Chalmers University Of Technology. Likert, R. (1932) “The Method of Constructing an Attitude Scale”, in Fishbein, M. (Ed) (1967) Readings in Attitude Theory and Measurement. New York: John Willey & Sons, Inc., pp. 90 - 95. Lumpkin, G.T. and Dess, G.G. (1996) Clarifying the Entrepreneurial Orientation Construct and Linking It to Performance. Academy of Management Review, 21, 135-172. Management Review, 25(1), 217-226. https://doi.org/10.2307 / 259271. Martin, J. (2006). Growing young learners through gardening: an experiential interdisciplinary unit for second graders. School of Education, Masters of Art in Education. Retrieved from http://www.wm.edu/education/599/06projects/martinj.pdf metin içi : (Demir, 2014/2018). Morse, E.A. & Mitchell, R.K. (2005). Cases in entrepreneurship: The venture creation process. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications. Mueller, Stephen L. and Thomas, Anisya S, Culture and Entrepreneurial Potential: A Nine Country Study of Locus of Control and Innovativeness (2000). Journal of Business Venturing, Vol. 16, Issue 1, p. 51-75 2000. Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=1510994 Peterman, N. E., & Kennedy, J. (2003). Enterprise education: Influencing students’ perceptions of entrepreneurship. Entrepreneurship Theory and Practice, 28(2), 129-144. Pounder, Paul, & Devonish, D. (2016). Understanding Entrepreneurial Attitudes, Intentions and Activity in Barbados. Caribbean Educational Research Journal, 4(1), 79-96. Research, 6 (2), 177-200. Saks, N. & Gaglio, C.M. (2004). Can opportunity identification be taught? Journal of Enterprising Culture, 10(4), 313–348. Shane, S., & Venkataraman, S. (2000). The promise of entrepreneurship as a field of research. Academy of Thorp, L. (2005). A season for seeds. Culture & Agriculture, 27(2), 122–130. Tiftik, H. ve Zincirkiran, M. (2014). A Survey of Entrepreneurial Tendencies Candidate Torgerson, W. S. (1957) Theory and Methods of Scaling. New York: John Wiley & Sons, Inc. Trunk, D. ve Dermol, V. (2015). EU Integration Through Financial Literacy And Entrepreneurship. Managing Intellectual Capital and Innovation for Sustainable and Inclusive Society. Management, Knowledge and Learning Conference. 27-29 Mayıs: 2087-2092. Vygotsky, L. S. (1978). Mind in Society. The development of higher psychological processes. Cambridge, Massachusetts: Harvard University Press. Walberg, H.J., Fraser, B.J., & Welch, W.W. (1986). A test of a model of educational productivity among senior high school students. Journal of Educational Research, 79, 133–139. Young Entrepreneurs: Foundation University Sample. Journal of Management



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 4 13 52
Makale Kritik Etme 8 2 16
Bireysel Çalışma 6 3 18
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 25 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 35 35
Okuma 10 3 30
Rapor 4 2 8
Toplam İş Yükü (saat) 228

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 3 4 4 3 3 5 5 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek