Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9403015142020 | Erken Çocukluk Eğitiminde Etkin Öğrenme ve Yaratıcılık | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 7,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenciler, etkin öğrenme kavramı, ilkeleri, bileşenleri ve yöntemlerini bilerek, 21. Yüzyıl becerileri içinde yer alan yaratıcılığın geliştirilmesi ve etkin öğrenme stratejilerinin, erken çocukluk eğitimi programları içeriğinde, bireysel ve toplumsal eğitim ihtiyaçlarına uygun olacak şekilde eğitim planlarının düzenlenmesi süreçlerini kavrayabileceklerdir.
Doç. Dr. Nilay DEREOBALI
1 | Etkin öğrenme ile ilgili temel kavramları bilir. |
2 | Etkin öğrenmenin ilke ve özelliklerini açıklar. |
3 | Etkin öğrenme yöntemlerini tanımlar. |
4 | Etkin öğrenme ve yaratıcılık becerileri arasındaki ilişkiyi kavrar. |
5 | Etkin öğrenme bileşenlerinin (eğitim programı, eğitim ortamı, öğretmen, aile, teknoloji), yaratıcılık becerilerinin geliştirilmesindeki rolünü açıklar. |
6 | Dünyada ve Türkiye’de değişen eğitim ihtiyaçlarını dikkate alarak, yaratıcılığın geliştirilmesi ve etkin öğrenme yöntemlerine uygun örnekler planlar. |
7 | Yaratıcılığın geliştirilmesi ve etkin öğrenme yöntemlerine uygun olarak hazırladığı iyi örnekleri uygular. |
Birinci Öğretim
-
-
Erken çocuklukta etkin öğrenme kavramı, etkin öğrenmenin ilkeleri ve bileşenleri, etkin öğrenme stratejileri ve yaratıcılık becerilerinin desteklenmesi, Türkiye ve dünyada uygulanan erken çocukluk eğitimi programlarının etkin öğrenme ve yaratıcılığın geliştirilmesi yönünden değerlendirilmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Etkin öğrenme ve yaratıcılık ile ilgili temel kavramlar | ||
2 | Değişen dünya ve Türkiye’de yeni eğitim gereksinimleri ve 21. Yüzyıl becerileri | ||
3 | Etkin öğrenmenin ilkeleri ve özellikleri | ||
4 | Erken çocukluk eğitiminde etkin öğrenme yöntemleri | ||
5 | Erken çocukluk döneminde yaratıcılığın gelişmesi ve etkin öğrenme yöntemleri ile ilişkisi | ||
6 | Etkin öğrenme bileşenleri ve yaratıcılık ilişkisi: Program ve eğitim ortamı | ||
7 | Etkin öğrenme bileşenleri ve yaratıcılık ilişkisi: Öğretmen ve Aile | ||
8 | Etkin öğrenme bileşenleri ve yaratıcılık ilişkisi: Teknoloji kullanımı | ||
9 | Ara Sınav | ||
10 | MEB Okul Öncesi Eğitim Programının etkin öğrenme ve yaratıcılığın geliştirilmesi yönünden incelenmesi | ||
11 | Dünyadan iyi örneklerin incelenmesi | ||
12 | Yaratıcılığın geliştirilmesi ve etkin öğrenme yöntemlerine uygun örneklerin planlanması | ||
13 | Yaratıcılığın geliştirilmesi ve etkin öğrenme yöntemlerine uygun örneklerin planlanması | ||
14 | Yaratıcılığın geliştirilmesi ve etkin öğrenme yöntemlerine uygun olarak geliştirilen örneklerin sunumu ve tartışılması | ||
15 | Yaratıcılığın geliştirilmesi ve etkin öğrenme yöntemlerine uygun olarak geliştirilen örneklerin sunumu ve tartışılması |
• Ün, Açıkgöz,K. (2014) Aktif Öğrenme, (13.Baskı), Biliş Yayıncılık. • Şahinel,M. (2003) Etkin Öğrenme, PegemA Yayıncılık. • Moylett, H.,(2013) Active Learning (Learning and Teaching in the Early Years) Practical Preschool Books. • Gür,Ç.; Koçak, N.; Demircan, A. (2016) Okul Öncesinde Çok Boyutlu bakış Açılarıyla Düşünme Eğitimi, Anı Yayıncılık. • Bredekamp,S. (2015)Erken Çocukluk Eğitiminde Etkili Uygulamalar, Nobel Akademik Yayıncılık • Robinson, K. (2017) Yaratıcı Öğrenciler, Sola Yayınları.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 3 | 30 | 90 |
Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Rapor | 3 | 3 | 9 |
Toplam İş Yükü (saat) | 205 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 6 | 3 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 7 | 3 | 4 | 4 | 4 |