Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
94SE030152023 | Seminer | Ders | 1 | 2 | 0 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı yüksek lisans öğrencilerinin uzmanlaşmasında gerekli olan bilimsel kültür, anlayış ve birikimin kazandırılması, alanlarıyla ilgili güncel ve akademik gelişimlerine katkı sağlayacak bir çalışmayı bilimsel araştırma yöntemlerine uygun şekilde hazırlayarak, grup önünde anlatabilme, tartışabilme becerilerini geliştirmektir.
Doç.Dr.Nilay DEREOBALI Doç.Dr.Sibel Sönmez Doç.Dr.Zeynep Alat Yrd.Doç.Dr.Gamze Bilir Seyhan
1 | Topladığı bilgileri sentezleyebilme, analiz edebilme ve yorumlayabilme |
2 | Ulaştığı sonuçları bilimsel bir rapor haline getirebilme. |
3 | Verilen bir konuda detaylı literatür araştırması yapabilme. |
4 | Ulaştığı sonuçları topluluk önünde sunabilme |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Lisansüstü öğrenim gören öğrencilerin, danışman yönetimi altında, temel bilim alanı ya da tez çalışması konusu kapsamında inceleme ve irdelemeye dayanan, sözlü sunularak değerlendirilen yazılı metin oluşturmaya yönelik bir derstir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | 1- Seminer ilke ve standartları | ||
2 | 2- Seminer içerikleri | ||
3 | 3- Etkili sunum Teknikleri | ||
4 | 4- Seminer konusunun belirlenmesi için ön araştırma | ||
5 | 5- Seminer konusunun belirlenmesi | ||
6 | 6- Seminer konusunun belirlenmesi | ||
7 | 7- Seminer başlığının belirlenmesi ve içindekilerin oluşturulması | ||
8 | 8- Alan yazın taraması | ||
9 | 9- Alan yazın taraması | ||
10 | 10- Alan yazın taraması | ||
11 | 11- Literatür taraması sonucunda yararlanılacak kaynakların belirlenmesi ve yapılacak araştırmada kullanılması | ||
12 | 12- Seminer metninin yazılması | ||
13 | 13- Seminer metninin yazılması | ||
14 | 14- Sunum ve tartışma |
Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, E. A., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri (5. baskı) Pegem Akademi. Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design choosing among five traditions. Sage. Creswell, J. W. (2015). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre araştırma ve araştırma deseni (M. Bütün ve S. B. Demir, Çev.). Siyasal.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Hazırlama | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Seminer | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Rapor Hazırlama | 5 | 5 | 25 |
Rapor Sunma | 2 | 3 | 6 |
Bireysel Çalışma | 15 | 5 | 75 |
Okuma | 15 | 5 | 75 |
Toplam İş Yükü (saat) | 181 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 |