GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9403015152023 Çocuk Edebiyatı Çalışmaları Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu ders ile çocuk edebiyatının akademik yönlerinin derinlemesine ele alınması ve öğrencilerin bu alandaki bilgi ve becerilerini geliştirmelerine yardımcı olunması amaçlanmaktadır.


Dr. Gamze Bilir-Seyhan


1 Öğrenciler, çocuk edebiyatının çeşitli kuramlarını tanımlayabilir ve bu kuramların metinlere nasıl uygulandığını analiz edebilirler.
2 Öğrenciler, çocuk edebiyatındaki eserlerin tematik ve yapısal unsurlarını ayrıntılı bir şekilde inceleyebilir ve bu unsurların çocukların psikolojik ve gelişimsel süreçleri üzerindeki etkilerini tartışabilirler.
3 Öğrenciler, çocuk edebiyatı metinlerini sosyal, kültürel ve politik bağlamlar içinde eleştirel olarak inceleyebilir ve bu metinlerin toplumsal normlar, değerler ve stereotiplerle nasıl etkileşime girdiğini değerlendirebilirler.
4 Öğrenciler, çocuk edebiyatı eserlerinin eğitim süreçlerinde nasıl kullanılabileceğine dair stratejiler geliştirebilirler.
5 Öğrenciler, çocuk edebiyatı alanındaki akademik araştırmalarda kullanılması gereken yöntem ve teknikleri uygulayarak kapsamlı bir araştırma projesi hazırlayabilirler.

Birinci Öğretim


-


-


Her hafta belirli okuma materyalleri ve analiz görevleri ile öğrencilerin sürece aktif katılımını teşvik edilerek derinlemesine bir öğrenme deneyimi sağlanacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tanışma, ders içeriğinin tanıtımı Soru-cevap Ders Öğretim Planı'nın incelenmesi
2 Çocuk Edebiyatına Giriş ve Teorik Çerçeve Anlatım, tartışma Okuma: Introduction: What is children’s literature? - Kimberley Reynolds Beklenti raporu: Bu dersten ne bekliyorsunuz?
3 Çocuk Edebiyatında Temel Kuramlar ve Yaklaşımlar Okuma, büyük grup tartışması, soru-cevap Okuma: Çocuk Edebiyatı Eğitiminde Kuram ve Teori 2.Bölüm
4 Sorun Odaklı Çocuk Edebiyatı Çocuk Edebiyatına Yansıyan Olumsuzluklar Anlatma, grup tartışması, soru-cevap Okuma: Çocuk Edebiyatı Eğitiminde Kuram ve Teori 3.Bölüm & 6.Bölüm Uygulama: Kırmızı Balon Ailesi Kitabının Analizi
5 Çocuk Edebiyatında Tür Anlatma, grup tartışması, soru-cevap Okuma: Çocuk Edebiyatına Eleştirel Bir Bakış 4.Bölüm
6 Çocuk Edebiyatında Karakter, Olay Örgüsü, Zaman ve Mekan Anlatma, grup tartışması, soru-cevap Okuma: Çocuk Edebiyatına Eleştirel Bir Bakış 5, 6 ve 7.Bölüm
7 Resimli Kitapların Yapısal ve Estetik Özellikleri Çocuk Kitaplarında Resim-Metin İlişkisi Okuma, anlatma, soru cevap Okuma: Çocuk Edebiyatı Eğitiminde Kuram ve Teori 5.Bölüm Understanding Children’s Literature Chapter 6
8 Ara Sınav - -
9 Çocuklara Yönelik Kurgusal Olmayan Edebiyat, Eski Varsayımlar ve Yeni Araştırma Yöntemleri Okuma, anlatma, soru cevap Okuma: Çocuk Edebiyatı İncelemeleri 7.Bölüm
10 Çocuk Edebiyatında Çeviri Eserler Okuma, anlatma, soru cevap Okuma: Çocuk Edebiyatı İncelemeleri 15 ve 16.Bölüm
11 Çocuk Edebiyatında Etik Tartışmalar Büyük grup tartışması, soru-cevap Okuma: Ethical debates in children literature – Kimberley Reynolds
12 Çocuk edebiyatı iyileştirir mi? Okuma, büyük grup tartışması Okuma: Understanding Children’s Literature Chapter 14
13 Araştırma Projeleri Hazırlığı - -
14 Araştırma Projeleri ve Proje Sunumları - -
15 Dersin Genel Değerlendirmesi ve Kapanış - -

Bilir-Seyhan, G. (2024). Kırmızı Balon Ailesi: Bir Evlat Edinilme Hikayesi. Bam. Ders Kitapları: Hunt, P. (2002). Understanding Children’s Literature. Routledge. Lukens, R. J., Smith, J. J. & Coffel, C. M. (2023). Çocuk Edebiyatına Eleştirel Bir Bakış. Erdem Yayınları. Turan, L. (2023). Oyun, Hayal, Merak Üçgeninde Bir Keşif Yolculuğu: Çocuk Edebiyatı Eğitiminde Kuram ve Teori. Pegem Akademi. Wolf, S. A., Coats, K., Enciso, P. & Jenkins, C. A. (2023). Çocuk Edebiyatı İncelemeleri: Çocuk Edebiyatına Disiplinlerarası Akademik Yaklaşımlar. Erdem Yayınları.


Her hafta belirli okuma materyalleri ve analiz görevleri ile öğrencilerin sürece aktif katılımını teşvik edilerek derinlemesine bir öğrenme deneyimi sağlanacaktır.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Proje Tasarımı /Yönetimi 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Hazırlama 1 60
Proje Sunma 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 15 3 45
Tartışma 15 3 45
Soru-Yanıt 15 3 45
Rapor Hazırlama 1 60 60
Rapor Sunma 1 3 3
Rapor 1 40 40
Toplam İş Yükü (saat) 238

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 3 3 3 5 4 5
ÖÇ 2 5 5 3 3 3 5 4 5
ÖÇ 3 5 5 3 3 3 5 4 5
ÖÇ 4 5 5 3 3 4 3 5 4 5
ÖÇ 5 5 3 5 3 3 4 4 3 3 3 5 4 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek