Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9403015152023 | Çocuk Edebiyatı Çalışmaları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders ile çocuk edebiyatının akademik yönlerinin derinlemesine ele alınması ve öğrencilerin bu alandaki bilgi ve becerilerini geliştirmelerine yardımcı olunması amaçlanmaktadır.
Dr. Gamze Bilir-Seyhan
1 | Öğrenciler, çocuk edebiyatının çeşitli kuramlarını tanımlayabilir ve bu kuramların metinlere nasıl uygulandığını analiz edebilirler. |
2 | Öğrenciler, çocuk edebiyatındaki eserlerin tematik ve yapısal unsurlarını ayrıntılı bir şekilde inceleyebilir ve bu unsurların çocukların psikolojik ve gelişimsel süreçleri üzerindeki etkilerini tartışabilirler. |
3 | Öğrenciler, çocuk edebiyatı metinlerini sosyal, kültürel ve politik bağlamlar içinde eleştirel olarak inceleyebilir ve bu metinlerin toplumsal normlar, değerler ve stereotiplerle nasıl etkileşime girdiğini değerlendirebilirler. |
4 | Öğrenciler, çocuk edebiyatı eserlerinin eğitim süreçlerinde nasıl kullanılabileceğine dair stratejiler geliştirebilirler. |
5 | Öğrenciler, çocuk edebiyatı alanındaki akademik araştırmalarda kullanılması gereken yöntem ve teknikleri uygulayarak kapsamlı bir araştırma projesi hazırlayabilirler. |
Birinci Öğretim
-
-
Her hafta belirli okuma materyalleri ve analiz görevleri ile öğrencilerin sürece aktif katılımını teşvik edilerek derinlemesine bir öğrenme deneyimi sağlanacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, ders içeriğinin tanıtımı | Soru-cevap | Ders Öğretim Planı'nın incelenmesi |
2 | Çocuk Edebiyatına Giriş ve Teorik Çerçeve | Anlatım, tartışma | Okuma: Introduction: What is children’s literature? - Kimberley Reynolds Beklenti raporu: Bu dersten ne bekliyorsunuz? |
3 | Çocuk Edebiyatında Temel Kuramlar ve Yaklaşımlar | Okuma, büyük grup tartışması, soru-cevap | Okuma: Çocuk Edebiyatı Eğitiminde Kuram ve Teori 2.Bölüm |
4 | Sorun Odaklı Çocuk Edebiyatı Çocuk Edebiyatına Yansıyan Olumsuzluklar | Anlatma, grup tartışması, soru-cevap | Okuma: Çocuk Edebiyatı Eğitiminde Kuram ve Teori 3.Bölüm & 6.Bölüm Uygulama: Kırmızı Balon Ailesi Kitabının Analizi |
5 | Çocuk Edebiyatında Tür | Anlatma, grup tartışması, soru-cevap | Okuma: Çocuk Edebiyatına Eleştirel Bir Bakış 4.Bölüm |
6 | Çocuk Edebiyatında Karakter, Olay Örgüsü, Zaman ve Mekan | Anlatma, grup tartışması, soru-cevap | Okuma: Çocuk Edebiyatına Eleştirel Bir Bakış 5, 6 ve 7.Bölüm |
7 | Resimli Kitapların Yapısal ve Estetik Özellikleri Çocuk Kitaplarında Resim-Metin İlişkisi | Okuma, anlatma, soru cevap | Okuma: Çocuk Edebiyatı Eğitiminde Kuram ve Teori 5.Bölüm Understanding Children’s Literature Chapter 6 |
8 | Ara Sınav | - | - |
9 | Çocuklara Yönelik Kurgusal Olmayan Edebiyat, Eski Varsayımlar ve Yeni Araştırma Yöntemleri | Okuma, anlatma, soru cevap | Okuma: Çocuk Edebiyatı İncelemeleri 7.Bölüm |
10 | Çocuk Edebiyatında Çeviri Eserler | Okuma, anlatma, soru cevap | Okuma: Çocuk Edebiyatı İncelemeleri 15 ve 16.Bölüm |
11 | Çocuk Edebiyatında Etik Tartışmalar | Büyük grup tartışması, soru-cevap | Okuma: Ethical debates in children literature – Kimberley Reynolds |
12 | Çocuk edebiyatı iyileştirir mi? | Okuma, büyük grup tartışması | Okuma: Understanding Children’s Literature Chapter 14 |
13 | Araştırma Projeleri Hazırlığı | - | - |
14 | Araştırma Projeleri ve Proje Sunumları | - | - |
15 | Dersin Genel Değerlendirmesi ve Kapanış | - | - |
Bilir-Seyhan, G. (2024). Kırmızı Balon Ailesi: Bir Evlat Edinilme Hikayesi. Bam. Ders Kitapları: Hunt, P. (2002). Understanding Children’s Literature. Routledge. Lukens, R. J., Smith, J. J. & Coffel, C. M. (2023). Çocuk Edebiyatına Eleştirel Bir Bakış. Erdem Yayınları. Turan, L. (2023). Oyun, Hayal, Merak Üçgeninde Bir Keşif Yolculuğu: Çocuk Edebiyatı Eğitiminde Kuram ve Teori. Pegem Akademi. Wolf, S. A., Coats, K., Enciso, P. & Jenkins, C. A. (2023). Çocuk Edebiyatı İncelemeleri: Çocuk Edebiyatına Disiplinlerarası Akademik Yaklaşımlar. Erdem Yayınları.
Her hafta belirli okuma materyalleri ve analiz görevleri ile öğrencilerin sürece aktif katılımını teşvik edilerek derinlemesine bir öğrenme deneyimi sağlanacaktır.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Hazırlama | 1 | 60 |
Proje Sunma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Tartışma | 15 | 3 | 45 |
Soru-Yanıt | 15 | 3 | 45 |
Rapor Hazırlama | 1 | 60 | 60 |
Rapor Sunma | 1 | 3 | 3 |
Rapor | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 238 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | |||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | |||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | |||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | ||||||
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 |