| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9403025022019 | Bilgisayarda İstatistik Uygulamaları | Ders | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin sonunda öğrencilerin; • Veri türlerini tanıma ve veri girişi yapabilme • Betimsel istatistikleri hesaplayabilme ve yorumlayabilme • Evren, örneklem ve dağılım özelliklerini kavrama • Hipotez testi ve bilimsel karar verme sürecini kavrama ve uygulama • Tek örneklem t testi kullanılan durumlarını belirleme ve uygulama • Ki-kare bağımsızlık testi kullanılan durumlarını belirleme, uygulama ve raporlama • Ortalamaların karşılaştırıldığı durumlarını belirleme, uygulama ve raporlama • Regresyonu tanıma • Veri düzenleme ve gelişmiş istatistiksel modelleri tanıma bilgi ve becerilerine sahip olması amaçlanmıştır.
Doç. Dr. Burak AYDIN
| 1 | Veri türlerini tanıma ve veri girişi yapabilme |
| 2 | Betimsel istatistikleri hesaplayabilme ve yorumlayabilme |
| 3 | Evren, örneklem ve dağılım özelliklerini kavrama |
| 4 | Hipotez testi ve bilimsel karar verme sürecini kavrama ve uygulama |
| 5 | Tek örneklem t testi kullanılan durumlarını belirleme, tek örneklem t testini uygulama, raporlama ve yorumlama |
| 6 | Ki-kare bağımsızlık testi kullanılan durumlarını belirleme, ki-kare testini uygulama, raporlama ve yorumlama |
| 7 | Ortalamaların karşılaştırıldığı durumlarını belirleme, iki ortalama için t testini, ikiden fazla ortalamada ANOVA'yı uygulama, raporlama ve yorumlama |
| 8 | Regresyonu tanıma |
| 9 | Veri düzenleme ve gelişmiş istatistiksel modelleri tanıma |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Temel kavramlar, betimsel istatistik ve grafikler, t testi, korelasyon, basit ANOVA, basit regresyon, çoklu regresyona giriş.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Ders tanıtımı | ||
| 2 | İstatistiğe giriş ve istatistikte temel kavramlar, Veri türleri, veri girişi, Jamovi ve Excel tanıtımı | ||
| 3 | Betimsel istatistik (Frekans ve merkezi yığılma/yayılım ölçüleri) | ||
| 4 | Dağılımlar (standart hata ve güven aralıkları) ve Hipotez testi | ||
| 5 | Tek örneklem t testi ve Ki-kare bağımsızlık testi | ||
| 6 | Korelasyon | ||
| 7 | Bağımsız gruplar t testi | ||
| 8 | Ara sınav | ||
| 9 | ANOVA-I | ||
| 10 | ANOVA-II | ||
| 11 | ANOVA-III | ||
| 12 | Regresyon-I | ||
| 13 | Regresyon-II | ||
| 14 | Veri düzenleme ve gelişmiş modeller, ölçek geliştirme süreci | ||
| 15 | Jamovi uygulamarı ve diğer paket programların tanıtımı | ||
| 16 | Final (yüz yüze) |
1. (Ücretsiz erişim) Aydın, B., Algina, J., Leite, W. L., & Atılgan, H. (2018). Sosyal Bilimler İçin R’ a Giriş. Ankara: ANI Yayıncılık (SBRG) 2. Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS. Sage publications. 3.Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö., Köklü, N. (2013) Sosyal Bilimler için İstatistik, Ankara: Pegem Akademi (SBII) 4. (Açık kaynak, ücretsiz erişim) https://www.jamovi.org/
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Uygulama/Pratik | 8 | 9 | 72 |
| Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
| Okuma | 14 | 2 | 28 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 180 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
| ÖÇ 1 | 3 | 4 | 5 | |||||
| ÖÇ 2 | 3 | 4 | 5 | |||||
| ÖÇ 3 | 3 | 4 | 5 | |||||
| ÖÇ 4 | 3 | 4 | 5 | |||||
| ÖÇ 5 | 3 | 4 | 5 | |||||
| ÖÇ 6 | 3 | 4 | 5 | |||||
| ÖÇ 7 | 3 | 4 | 5 | |||||
| ÖÇ 8 | 3 | 4 | 5 | |||||
| ÖÇ 9 | 3 | 4 | 5 |