Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9403025012020 | Çağdaş Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları | Ders | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrencilerin, farklı öğrenme teorileri ve öğretme yaklaşımlarının kuramsal yapısını anlamaları ve bu teori ve yaklaşımların eğitimsel ortamlardaki uygulamaları ile ilgili bilgi ve becerilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
Prof. Dr. Pınar Çavaş
1 | Öğrenme ve öğretme süreçleri ile ilgili temel kavramları açıklayabilme |
2 | Öğrenme kuramlarının ilkelerini kavrayabilme. |
3 | Öğrenme kuramları ile öğretme yaklaşımları arasındaki bağlantıları açıklayabilme. |
4 | Farklı öğretme yaklaşımlarını ayırt edebilme |
5 | Farklı öğrenme-öğretme süreçlerini sınıf ortamına uyarlayabilme |
6 | Öğrenme kuramlarının ilkelerini temel alarak eğitsel sorunları saptayabilme. |
7 | Öğretim uygulamaları ile öğrenme-öğretme konusunda yapılan araştırmalar arasında ilişki kurabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavramlar, Davranışçı öğrenme kuramı, Bilişsel öğrenme kuramı, Sosyal öğrenme kuramı, Gestalt kuramı, Bilgiyi işleme kuramı, Nörofizyolojik kuram, Tam öğrenme kuramı, Yapılandırmacılık, Çoklu Zeka kuramı, İşbirlikli öğrenme yöntemi, Sorgulamaya Dayalı öğretim yöntemi, Probleme Dayalı öğretim yöntemi, Proje Tabanlı öğretim yöntemi, Bilgisayar Destekli öğretim yöntemi, Öğrenme Stilleri-Stratejileri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriğinin ve değerlendirme kriterlerinin öğrencilere tanıtılması. | ||
2 | Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramların tartışılması. | ||
3 | Davranışçı öğrenme kuramı | ||
4 | Bilişsel öğrenme kuramı | ||
5 | Sosyal öğrenme kuramı | ||
6 | Gestalt kuramı-Bilgiyi işleme kuramı | ||
7 | Nörofizyolojik kuram, Tam öğrenme kuramı | ||
8 | Yapılandırmacılık. | ||
9 | Çoklu Zeka kuramı-İşbirlikli öğrenme yöntemi | ||
10 | Sorgulamaya Dayalı öğretim yöntemi | ||
11 | Probleme Dayalı öğretim yöntemi-Proje Tabanlı öğretim yöntemi | ||
12 | Bilgisayar Destekli öğretim yöntemi | ||
13 | Öğrenme Stilleri-Stratejileri. | ||
14 | Makale İnceleme | ||
15 | Makale İnceleme | ||
16 | Final sınavı |
Açıkgöz, K. Ü. (2000). Etkili Öğrenme ve Öğretme, İzmir. Ankara: PegemA Yayıncılık. Filiz, S. B. (Ed.)(2014). Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları (3. Baskı), Ankara: PegemA Yayıncılık. Kaya, Z. (Ed.)( (2012). Öğrenme ve Öğretme Kuramlar-Yaklaşımlar-Modeller, Ankara: PegemA Yayıncılık. Oral, B. (Ed.)(2011). Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları, Ankara: PegemA Yayıncılık. Saban, A. (2005). Öğrenme Öğretme Süreci: Yeni Teori ve Yaklaşımlar, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Senemoğlu, N. (2009). Gelişim, öğrenme ve öğretme. (Geliştirilmiş 15. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Tartışma | 15 | 1 | 15 |
Soru-Yanıt | 15 | 1 | 15 |
Rapor Hazırlama | 2 | 12 | 24 |
Rapor Sunma | 2 | 2 | 4 |
Makale Kritik Etme | 2 | 12 | 24 |
Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Okuma | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 187 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 5 | 2 | 3 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 2 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 2 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 3 | 5 | 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 7 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |