GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9403025012020 Çağdaş Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları Ders 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin sonunda öğrencilerin, farklı öğrenme teorileri ve öğretme yaklaşımlarının kuramsal yapısını anlamaları ve bu teori ve yaklaşımların eğitimsel ortamlardaki uygulamaları ile ilgili bilgi ve becerilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır.


Prof. Dr. Pınar Çavaş


1 Öğrenme ve öğretme süreçleri ile ilgili temel kavramları açıklayabilme
2 Öğrenme kuramlarının ilkelerini kavrayabilme.
3 Öğrenme kuramları ile öğretme yaklaşımları arasındaki bağlantıları açıklayabilme.
4 Farklı öğretme yaklaşımlarını ayırt edebilme
5 Farklı öğrenme-öğretme süreçlerini sınıf ortamına uyarlayabilme
6 Öğrenme kuramlarının ilkelerini temel alarak eğitsel sorunları saptayabilme.
7 Öğretim uygulamaları ile öğrenme-öğretme konusunda yapılan araştırmalar arasında ilişki kurabilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavramlar, Davranışçı öğrenme kuramı, Bilişsel öğrenme kuramı, Sosyal öğrenme kuramı, Gestalt kuramı, Bilgiyi işleme kuramı, Nörofizyolojik kuram, Tam öğrenme kuramı, Yapılandırmacılık, Çoklu Zeka kuramı, İşbirlikli öğrenme yöntemi, Sorgulamaya Dayalı öğretim yöntemi, Probleme Dayalı öğretim yöntemi, Proje Tabanlı öğretim yöntemi, Bilgisayar Destekli öğretim yöntemi, Öğrenme Stilleri-Stratejileri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders içeriğinin ve değerlendirme kriterlerinin öğrencilere tanıtılması.
2 Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramların tartışılması.
3 Davranışçı öğrenme kuramı
4 Bilişsel öğrenme kuramı
5 Sosyal öğrenme kuramı
6 Gestalt kuramı-Bilgiyi işleme kuramı
7 Nörofizyolojik kuram, Tam öğrenme kuramı
8 Yapılandırmacılık.
9 Çoklu Zeka kuramı-İşbirlikli öğrenme yöntemi
10 Sorgulamaya Dayalı öğretim yöntemi
11 Probleme Dayalı öğretim yöntemi-Proje Tabanlı öğretim yöntemi
12 Bilgisayar Destekli öğretim yöntemi
13 Öğrenme Stilleri-Stratejileri.
14 Makale İnceleme
15 Makale İnceleme
16 Final sınavı

Açıkgöz, K. Ü. (2000). Etkili Öğrenme ve Öğretme, İzmir. Ankara: PegemA Yayıncılık. Filiz, S. B. (Ed.)(2014). Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları (3. Baskı), Ankara: PegemA Yayıncılık. Kaya, Z. (Ed.)( (2012). Öğrenme ve Öğretme Kuramlar-Yaklaşımlar-Modeller, Ankara: PegemA Yayıncılık. Oral, B. (Ed.)(2011). Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları, Ankara: PegemA Yayıncılık. Saban, A. (2005). Öğrenme Öğretme Süreci: Yeni Teori ve Yaklaşımlar, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Senemoğlu, N. (2009). Gelişim, öğrenme ve öğretme. (Geliştirilmiş 15. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 15 3 45
Tartışma 15 1 15
Soru-Yanıt 15 1 15
Rapor Hazırlama 2 12 24
Rapor Sunma 2 2 4
Makale Kritik Etme 2 12 24
Bireysel Çalışma 15 2 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 8 8
Okuma 15 1 15
Toplam İş Yükü (saat) 187

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 5 2 3 2 2 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 3 3 2 4 5 5
ÖÇ 3 3 4 4 3 2 5 5 5
ÖÇ 4 4 5 3 3 2 4 5 5
ÖÇ 5 2 3 5 3 5 3 5 5
ÖÇ 6 3 5 2 5 5 4 5 5
ÖÇ 7 4 4 3 5 4 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek