GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9403025002020 Türk Eğitim Sisteminin Toplumsal Temelleri Ders 1 1 7,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, Türk Eğitim Sistemi’nin toplumsal temellerini ortaya koymak, aynı zamanda, bu süreçte gerekli olan temel bilgi ve becerilerle bireyin donatılmasıdır.


Doç. Dr. Belgin Arslan Cansever


1 Türk Eğitim Sisteminin genel özellikleri hakkında fikir sahibi olabilme
2 Türk Eğitim Tarihinde İlköğretimin yeri ve önemi hakkında görüş sunabilme
3 Eğitimin toplumsal dayanaklarını açıklayabilme
4 Eğitimin toplumsal yaşamdaki etkilerini açıklayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Dersin içeriğini, Türk Eğitim Sisteminin genel özellikleri; ilkeleri, toplumsal temelleri, Türk Eğitim Tarihinde toplumsal yapı-eğitim ilişkisi ile günümüzde ilkokul eğitiminin toplumsal dayanakları oluşturmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, içeriği, önemi, dersin işleyişi ve değerlendirilmesine yönelik bilgiler
2 Türk Eğitim Sisteminin genel özellikleri-I
3 Türk Eğitim Sisteminin genel özellikleri-II
4 Türk Eğitim Tarihinde İlköğretimin yeri ve önemi-I
5 Türk Eğitim Tarihinde İlköğretimin yeri ve önemi-II
6 Toplumbilimsel Düşün- I: Toplumbilimden Beklenenler
7 Toplumbilimsel Düşün- II: Social Science Expectations
8 Arasınav
9 Grand Teori-I
10 Grand Teori-II
11 Seminer-I
12 Seminer-II
13 Seminer-III
14 Seminer-IV
15 Seminer-V
16 Seminer-VI
17 Final

Akyüz, Y. (1991). “Türk Eğitim Tarihi”. Akyüz, H. (1992). “Eğitim Sosyolojisinin Temel Kavramları ve Alanları Üzerine Bir Araştırma“. Batır, B. (2010). “Geleneksel Eğitimden Çağdaş Eğitime, Türkiye’de İlköğretim (1908-1924)”, Elif Kitabevi,İstanbul. Cicioğlu, H. (1985). “Türkiye Cumhuriyetinde İlk ve Ortaöğretim-Tarihi Gelişimi”, II.Baskı, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, No:140, Ankara. Duman, T. (1991). “Türkiye’de Ortaöğretime Öğretmen Yetiştirme (Tarihi Gelişimi)”, Araştırma-İnceleme Dizisi, Milli Eğitim Basımevi, Ankara.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Makale Kritik Etme 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 14 1 14
Soru-Yanıt 14 3 42
Beyin Fırtınası 14 3 42
Seminer 1 3 3
Makale Kritik Etme 1 3 3
Bireysel Çalışma 14 2 28
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 216

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 4 2 1 2 1 1 1 1
ÖÇ 2 2 2 3 3 2 2 3 3
ÖÇ 3 1 2 2 1 2 2 2 2
ÖÇ 4 3 3 4 3 1 1 4 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek