| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9403025002020 | Türk Eğitim Sisteminin Toplumsal Temelleri | Ders | 1 | 1 | 7,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, Türk Eğitim Sistemi’nin toplumsal temellerini ortaya koymak, aynı zamanda, bu süreçte gerekli olan temel bilgi ve becerilerle bireyin donatılmasıdır.
Prof. Dr. Belgin Arslan Cansever
| 1 | Türk Eğitim Sisteminin genel özellikleri hakkında fikir sahibi olabilme |
| 2 | Türk Eğitim Tarihinde İlköğretimin yeri ve önemi hakkında görüş sunabilme |
| 3 | Eğitimin toplumsal dayanaklarını açıklayabilme |
| 4 | Eğitimin toplumsal yaşamdaki etkilerini açıklayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dersin içeriğini, Türk Eğitim Sisteminin genel özellikleri; ilkeleri, toplumsal temelleri, Türk Eğitim Tarihinde toplumsal yapı-eğitim ilişkisi ile günümüzde ilkokul eğitiminin toplumsal dayanakları oluşturmaktadır.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı, içeriği, önemi, dersin işleyişi ve değerlendirilmesine yönelik bilgiler | ||
| 2 | Türk Eğitim Sisteminin genel özellikleri-I | ||
| 3 | Türk Eğitim Sisteminin genel özellikleri-II | ||
| 4 | Türk Eğitim Tarihinde İlköğretimin yeri ve önemi-I | ||
| 5 | Türk Eğitim Tarihinde İlköğretimin yeri ve önemi-II | ||
| 6 | Toplumbilimsel Düşün- I: Toplumbilimden Beklenenler | ||
| 7 | Toplumbilimsel Düşün- II: Social Science Expectations | ||
| 8 | Arasınav | ||
| 9 | Grand Teori-I | ||
| 10 | Grand Teori-II | ||
| 11 | Seminer-I | ||
| 12 | Seminer-II | ||
| 13 | Seminer-III | ||
| 14 | Seminer-IV | ||
| 15 | Seminer-V | ||
| 16 | Seminer-VI | ||
| 17 | Final |
Akyüz, Y. (1991). “Türk Eğitim Tarihi”. Akyüz, H. (1992). “Eğitim Sosyolojisinin Temel Kavramları ve Alanları Üzerine Bir Araştırma“. Batır, B. (2010). “Geleneksel Eğitimden Çağdaş Eğitime, Türkiye’de İlköğretim (1908-1924)”, Elif Kitabevi,İstanbul. Cicioğlu, H. (1985). “Türkiye Cumhuriyetinde İlk ve Ortaöğretim-Tarihi Gelişimi”, II.Baskı, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, No:140, Ankara. Duman, T. (1991). “Türkiye’de Ortaöğretime Öğretmen Yetiştirme (Tarihi Gelişimi)”, Araştırma-İnceleme Dizisi, Milli Eğitim Basımevi, Ankara.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Makale Kritik Etme | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Tartışma | 14 | 1 | 14 |
| Soru-Yanıt | 14 | 3 | 42 |
| Beyin Fırtınası | 14 | 3 | 42 |
| Seminer | 1 | 3 | 3 |
| Makale Kritik Etme | 1 | 3 | 3 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
| Okuma | 14 | 3 | 42 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 216 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| ÖÇ 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 |
| ÖÇ 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| ÖÇ 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | 1 | 4 | 2 |