Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9403025092020 | Matematik Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar-I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Matematik eğitimi ile ilgili öğretme-öğrenme yaklaşımlarının tanıtılması ve değerlendirilmesi. İlkokul matematik öğretimi alanında yapılan makale çalışmalarının incelenmesi amaçlanmaktadır.
Doç. Dr. Kemal Altıparmak
1 | Matematik Öğretimi felsefesini açıklar. |
2 | Kavram öğretimine uygun yöntem ve teknikleri açıklar. |
3 | Matematik eğitimi ile ilgili bir makalenin nasıl okunacağını ve değerlendirileceğini açıklar. |
4 | Programlarda yer verilen temsiller arası ilişkilendirmeleri açıklar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Matematik öğretmenleri konseyi standartlarıyla matematik öğretimi, Probleme çözme ile matematik öğretimi, Gerçekçi matematik eğitimi modeli, Sayı kavramı, işlem kavramı, kesir ve ondalık kesirler, rutin ve rutin olmayan problemler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Matematik öğretmenleri konseyi standartlarıyla matematik öğretimi | ||
2 | Probleme çözme ile matematik öğretimi | ||
3 | Probleme dayalı dersin planlanması | ||
4 | Gerçekçi matematik eğitimi modeli | ||
5 | Sayı kavramı | ||
6 | işlem kavramı | ||
7 | Kesir ve işlemler | ||
8 | Ondalık kesirler | ||
9 | Rutin problemler. | ||
10 | Rutin olmayan problemler | ||
11 | Matematik eğitimi ile ilgili bir makalenin okunması ve değerlendirilmesi | ||
12 | Sayı kavramı ile ilgili bir makalenin okunması ve değerlendirilmesi | ||
13 | Matematik öğretimi açısından Bloom Taksonomisi | ||
14 | Bloom Taksonomisi ile ilgili bir makalenin okunması ve değerlendirilmesi | ||
15 | Dersin değerlendirilmesi |
ALTUN Murat, “Matematik Öğretimi”, Alfa Yayıncılık, 2002 BAYKUL Yaşar, “İlköğretimde Matematik Öğretimi”, Anı Yayıncılık, 1999 OLKUN Sinan, Toluk Zülbiye, “İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi”, Maya akademi, 2007 PESEN Cahit, ODABAŞ Akın, “Matematik Öğretimi” Mikro Yayıncılık, 2000 TALL, David, Advanced mathematical thinking, Kluwer Academic Pub. Dordrecht 1991 DAVIS Robert B. Constructivist views on the teaching and learning of mathematics National Council of Teachers o Reston, Va. 1990
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 10 | 5 | 50 |
Rapor Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
Rapor Sunma | 1 | 5 | 5 |
Makale Yazma | 1 | 4 | 4 |
Makale Kritik Etme | 4 | 2 | 8 |
Bireysel Çalışma | 14 | 10 | 140 |
Ev Ödevi | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 241 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | ||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 3 | |||||
ÖÇ 3 | 4 | |||||||
ÖÇ 4 | 3 |