GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9403025092020 Matematik Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar-I Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Matematik eğitimi ile ilgili öğretme-öğrenme yaklaşımlarının tanıtılması ve değerlendirilmesi. İlkokul matematik öğretimi alanında yapılan makale çalışmalarının incelenmesi amaçlanmaktadır.


Doç. Dr. Kemal Altıparmak


1 Matematik Öğretimi felsefesini açıklar.
2 Kavram öğretimine uygun yöntem ve teknikleri açıklar.
3 Matematik eğitimi ile ilgili bir makalenin nasıl okunacağını ve değerlendirileceğini açıklar.
4 Programlarda yer verilen temsiller arası ilişkilendirmeleri açıklar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Matematik öğretmenleri konseyi standartlarıyla matematik öğretimi, Probleme çözme ile matematik öğretimi, Gerçekçi matematik eğitimi modeli, Sayı kavramı, işlem kavramı, kesir ve ondalık kesirler, rutin ve rutin olmayan problemler.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Matematik öğretmenleri konseyi standartlarıyla matematik öğretimi
2 Probleme çözme ile matematik öğretimi
3 Probleme dayalı dersin planlanması
4 Gerçekçi matematik eğitimi modeli
5 Sayı kavramı
6 işlem kavramı
7 Kesir ve işlemler
8 Ondalık kesirler
9 Rutin problemler.
10 Rutin olmayan problemler
11 Matematik eğitimi ile ilgili bir makalenin okunması ve değerlendirilmesi
12 Sayı kavramı ile ilgili bir makalenin okunması ve değerlendirilmesi
13 Matematik öğretimi açısından Bloom Taksonomisi
14 Bloom Taksonomisi ile ilgili bir makalenin okunması ve değerlendirilmesi
15 Dersin değerlendirilmesi

ALTUN Murat, “Matematik Öğretimi”, Alfa Yayıncılık, 2002 BAYKUL Yaşar, “İlköğretimde Matematik Öğretimi”, Anı Yayıncılık, 1999 OLKUN Sinan, Toluk Zülbiye, “İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi”, Maya akademi, 2007 PESEN Cahit, ODABAŞ Akın, “Matematik Öğretimi” Mikro Yayıncılık, 2000 TALL, David, Advanced mathematical thinking, Kluwer Academic Pub. Dordrecht 1991 DAVIS Robert B. Constructivist views on the teaching and learning of mathematics National Council of Teachers o Reston, Va. 1990


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 10 5 50
Rapor Hazırlama 1 2 2
Rapor Sunma 1 5 5
Makale Yazma 1 4 4
Makale Kritik Etme 4 2 8
Bireysel Çalışma 14 10 140
Ev Ödevi 2 2 4
Toplam İş Yükü (saat) 241

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1
ÖÇ 2 5 4 3
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek