Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9403025112020 | Genel Müzik Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Geleneksel müzik eğitiminde öğretme- öğrenme yaklaşımlarının ( derinlemesine ve yüzeysel ) incelenmesidir.
Doç. Dr. Aylin MENTİŞ KÖKSOY
1 | Genel müzik eğitimi dersinde geçen kavramları açıklayabilmek. |
2 | Genel müzik eğitiminin niteliği ve insan yaşamındaki işlevlerini kavrayabilmek. |
3 | Müzik eğitiminin üç ana türünü açıklayabilmek. |
4 | Genel, özengen ve mesleki müzik eğitimi arasındaki ilişkileri kavrayabilmek. |
5 | Müziğin insan yaşamındaki yerini kavrayabilmek. |
6 | Müziğin insan yaşamındaki eğitimsel işlevlerini kavrayabilmek. |
7 | Genel müzik eğitimi davranışsal ve içeriksel olmak üzere iki açıdan kavrayabilmek. |
8 | Çocuğun müziksel gelişim özelliklerini kavrayabilmek. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok,
Genel müzik eğitiminin önemi ve gerekleri, genel müzik eğitiminde temel kavramlar, genel müzik eğitimde öğretme-öğrenme durumları, geleneksel müzik eğitiminde yetenek türleri ve tiplerinin değerlendirilmesi, müziksel bellek ve tasarım özellikleri ve ses değişimi ve yeni ses konumlarının oluşumu.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Gerekçesi ve Önemi, Dersin Kural ve Gerekleri. | ||
2 | Genel Müzik Eğitiminde Temel Kavramlar. | ||
3 | Genel Müzik Eğitiminin Eğitimsel İşlevleri. | ||
4 | Genel Müzik Eğitim Programı. | ||
5 | Genel Müzik Öğretim Programının Öğeleri. | ||
6 | Hedef ve Davranışlar. | ||
7 | Ara Sınav. | ||
8 | Genel Müzik Eğitiminde Öğretme-Öğrenme Durumları. | ||
9 | Çocuğun Müziksel Gelişimi. | ||
10 | Müziksel Yetenek Türleri ve Tipleri. | ||
11 | Müziksel İşitme Türleri ve Özellikleri. | ||
12 | Müziksel Bellek, Dikkat ve Tasarım Özellikleri. | ||
13 | Ses Özellikleri. | ||
14 | Ses Değişimi ve Yeni Ses Konumlarının Oluşumu. | ||
15 | Genel Değerlendirme. | ||
16 | Final Sınavı. |
Uçan, A. (1997). Müzik Eğitimi, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları. Özden, Y. (2014). Öğretme ve Öğrenme, Ankara: Pegem A Yayıncılık. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, (1994). İlköğretim Kurumları Müzik Dersi Öğretim Programı, Ankara: Milli Eğitim Basım Evi. McCormik, J.M.(1979). Teachers Can Learn To Teach More Effectively. Educational Leadership, 59-60. Ergün, M., Özdeş, A. (1997) Öğretim İlke ve Yöntemleri, İstanbul.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 4 | 1 | 4 |
Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Makale Kritik Etme | 4 | 2 | 8 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ev Ödevi | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 228 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 4 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 6 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 7 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 8 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |