GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9403025112020 Genel Müzik Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Geleneksel müzik eğitiminde öğretme- öğrenme yaklaşımlarının ( derinlemesine ve yüzeysel ) incelenmesidir.


Doç. Dr. Aylin MENTİŞ KÖKSOY


1 Genel müzik eğitimi dersinde geçen kavramları açıklayabilmek.
2 Genel müzik eğitiminin niteliği ve insan yaşamındaki işlevlerini kavrayabilmek.
3 Müzik eğitiminin üç ana türünü açıklayabilmek.
4 Genel, özengen ve mesleki müzik eğitimi arasındaki ilişkileri kavrayabilmek.
5 Müziğin insan yaşamındaki yerini kavrayabilmek.
6 Müziğin insan yaşamındaki eğitimsel işlevlerini kavrayabilmek.
7 Genel müzik eğitimi davranışsal ve içeriksel olmak üzere iki açıdan kavrayabilmek.
8 Çocuğun müziksel gelişim özelliklerini kavrayabilmek.

Birinci Öğretim


Yok


Yok,


Genel müzik eğitiminin önemi ve gerekleri, genel müzik eğitiminde temel kavramlar, genel müzik eğitimde öğretme-öğrenme durumları, geleneksel müzik eğitiminde yetenek türleri ve tiplerinin değerlendirilmesi, müziksel bellek ve tasarım özellikleri ve ses değişimi ve yeni ses konumlarının oluşumu.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Gerekçesi ve Önemi, Dersin Kural ve Gerekleri.
2 Genel Müzik Eğitiminde Temel Kavramlar.
3 Genel Müzik Eğitiminin Eğitimsel İşlevleri.
4 Genel Müzik Eğitim Programı.
5 Genel Müzik Öğretim Programının Öğeleri.
6 Hedef ve Davranışlar.
7 Ara Sınav.
8 Genel Müzik Eğitiminde Öğretme-Öğrenme Durumları.
9 Çocuğun Müziksel Gelişimi.
10 Müziksel Yetenek Türleri ve Tipleri.
11 Müziksel İşitme Türleri ve Özellikleri.
12 Müziksel Bellek, Dikkat ve Tasarım Özellikleri.
13 Ses Özellikleri.
14 Ses Değişimi ve Yeni Ses Konumlarının Oluşumu.
15 Genel Değerlendirme.
16 Final Sınavı.

Uçan, A. (1997). Müzik Eğitimi, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları. Özden, Y. (2014). Öğretme ve Öğrenme, Ankara: Pegem A Yayıncılık. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, (1994). İlköğretim Kurumları Müzik Dersi Öğretim Programı, Ankara: Milli Eğitim Basım Evi. McCormik, J.M.(1979). Teachers Can Learn To Teach More Effectively. Educational Leadership, 59-60. Ergün, M., Özdeş, A. (1997) Öğretim İlke ve Yöntemleri, İstanbul.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 14 1 14
Tartışma 14 1 14
Soru-Yanıt 14 1 14
Takım/Grup Çalışması 4 1 4
Rapor Hazırlama 1 14 14
Rapor Sunma 1 2 2
Makale Kritik Etme 4 2 8
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 14 3 42
Ev Ödevi 5 2 10
Toplam İş Yükü (saat) 228

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 4 2 1 2 3 2 2 3
ÖÇ 2 4 2 1 2 3 2 4 4
ÖÇ 3 3 3 2 1 2 2 2 2
ÖÇ 4 3 3 2 2 2 2 2 2
ÖÇ 5 2 3 3 3 4 3 3 4
ÖÇ 6 3 3 3 4 4 3 4 4
ÖÇ 7 4 2 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 8 4 4 3 4 4 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek