GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9403025132020 Medya Okuryazarlığı Eğitimi Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilerin geleneksel (gazete, dergi, radyo, televizyon vb.) ile yeni medyadan (internet, cep telefonu, oyun konsolları) gelen mesajları alması, algılaması, özümseyerek bilinç süzgecinden geçirmesi, eleştirel bakış açısıyla yorumlayıp değerlendirmesi ve bir başkasına iletme becerisi kazanmalarını sağlamaktır.


Doç. Dr. Belgin Arslan Cansever


1 Medya kavramını açıklayabilme
2 Medya Okuryazarlığı kavramını açıklayabilme
3 Medya okuryazarı bireyin özelliklerini sıralandırabilme
4 Medyadan gelen mesajları eleştirel bakış açısıyla yorumlayabilme
5 Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak ilgili alanyazını inceleyebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu dersin içeriğini “Okuryazarlık, medya, medya eğitimi, medya öğrenimi, medya okuryazarlığı, medya okuryazarı birey” vb. temel kavramlar bilgisi. Medyanın eğitim sistemi üzerindeki etkilerinin incelenmesi ve bu etkilerin eleştirel bakış açısıyla değerlendirilmesi. Kavramsal açıdan medya okuryazarlığı ve önemi. Medya okuryazarlığı ilkeleri, Avrupa, Amerika ve Türkiye’nin medya okuryazarlığı deneyimleri. Yeni medya çalışmalarına genel bir bakış. Alandaki belli başlı makalelerin incelenmesi oluşturmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, içeriği, önemi, dersin işleyişi ve değerlendirilmesine yönelik bilgiler
2 21. yüzyılda okuryazarlık
3 Temel Kavramlar Bilgisi-I (medya, medya eğitimi, medya öğrenimi)
4 Temel Kavramlar Bilgisi-II (medya okuryazarlığı, medya okuryazarı birey)
5 Bilgi Toplumunda Medya Okuryazarlığı
6 Kavramsal açıdan medya okuryazarlığı ve önemi
7 Medya okuryazarlığı ilkeleri-I
8 Arasınav
9 Medya okuryazarlığı ilkeleri-II
10 Yeni medya çalışmalarına genel bir bakış
11 Alandaki belli başlı makalelerin incelenmesi
12 Medya Okuryazarlığı Deneyimleri- I (Türkiye)
13 Medya okuryazarlığı Deneyimleri-II (Avrupa)
14 Medya okuryazarlığı Deneyimleri-III (Avrupa)
15 Medya Okuryazarlığı Deneyimleri-IV (Amerika)
16 Final

Aufderheide, P. (1993). Conference report. Media literacy. National leadership conference on media literacy. Washington, DC: Aspen Institute. Aufderheide, P. (2001). Media literacy: from a report of the national leadership Conference on media literacy. In R. Kubey (Ed.), Media literacy in the Information age: current perspectives (pp. 79-86). New Brunswick, NJ:Transaction. Arke, E.T. (2005). “Media literacy and critical thinking: Is there a connection?”Unpublished doctoral dissertation, Duquesne University, Pittsburg. Considine,D.(2008).Case for media literacy in today’s schools. [Online] URL: www.medialit.org/reading_room/article 368.html. Degaetano, G. (2007). Medya Çağında İyi Anne Baba Olmak. (Çev: Nilüfer Pembecioğlu Öcel), Ankara: Nobel Yayıncılık. Fedorov, A. (2003). Media Education and media literacy: experts’ opinions, european media@culture-online, [Online], URL: http://www.european-mediaculture.org. Feurstein, M. (1999). Media literacy in support of critical thinking, Journal of Educational Media, 24(1), 43-54. Hart, A. (1991). Understanding the Media: A Practical Guide. London: Routledge. Hobbs, R. (2011). Digital and media literacy. California: Sage Publications. Hobbs, R. & Frost, R. (1999). Instructional practices in media literacy education and their impact on students' learning. New Jersey Journal of Communication, (6) 123-148. Potter, J. (2005). Media Literacy. (3rd Ed.). California: Sage Publications


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Makale Kritik Etme 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 14 2 28
Beyin Fırtınası 14 2 28
Seminer 1 4 4
Makale Kritik Etme 1 4 4
Bireysel Çalışma 14 5 70
Okuma 14 5 70
Toplam İş Yükü (saat) 232

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 1 2 2 2 3 2 3 2
ÖÇ 2 1 2 1 1 2 1 2 3
ÖÇ 3 1 3 1 2 1 2 3 2
ÖÇ 4 1 2 1 2 2 3 2 1
ÖÇ 5 1 2 2 1 2 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek