GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9403025152020 Program Geliştirme Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin sonunda öğrenciler; program geliştirme sürecini ve eğitim programının öğelerini kavrayarak, öğretim hizmetinin niteliğini arttırabilecek öğretim becerileri için gerekli altyapıyı kazanabileceklerdir.


Dr. Öğr. Üyesi Gizem ENGİN


1 Program geliştirme dersinde geçen temel kavramları hatırlayabilme
2 Eğitim programının öğeleri arasındaki ilişkileri açıklayabilme
3 Program geliştirmenin aşamalarını kavrayabilme
4 Eğitimde hedef belirleme kurallarını hatırlayabilme
5 Hedef belirlemede yararlanılan aşamalı sınıflamaları hatırlayabilme
6 Belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini hatırlayabilme
7 Öğretimde plan hazırlama ilkelerini hatırlayabilme
8 Öğretimi planlı yürütmeye isteklilik
9 Öğretim hizmetini zenginleştirmeye yönelik oluş

Birinci Öğretim


-


Yok


Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri, Gereksinim Çözümlemesi, Hedefler ve Hedeflerin Belirlenmesi, İçerik Düzenleme, Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi, Eğitim Programı Tasarısının Denenmesi ve Değerlendirilmesi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Gerekçesi ve Önemi - Dersin Kural ve Gerekleri
2 Temel Kavramlar Eğitim Programı ve Öğeleri
3 Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri
4 Eğitimde Program Tasarımı ve Modeller
5 Gereksinim Çözümlemesi - Hedefler ve Hedeflerin Belirlenmesi
6 Bilişsel, Duyuşsal ve Devinişsel Alan Taksonomileri ve Hedef Yazma İlkeleri
7 Ara sınav
8 İlgili öğretim programında hedeflerin (kazanımların) incelenmesi ve tartışılması
9 İçerik Düzenleme
10 Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi  Öğretim Hizmetinin Niteliğini Arttıran Değişkenler  Eğitim Durumunun Düzenlenmesi  Öğretim strateji, yöntem ve teknikleri Öğretmen Nitelikleri
11 Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi  Öğretim Hizmetinin Niteliğini Arttıran Değişkenler  Eğitim Durumunun Düzenlenmesi  Öğretim strateji, yöntem ve teknikleri Öğretmen Nitelikleri
12 Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi  Öğretim Hizmetinin Niteliğini Arttıran Değişkenler  Eğitim Durumunun Düzenlenmesi  Öğretim strateji, yöntem ve teknikleri Öğretmen Nitelikleri
13 Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi  Öğretim Hizmetinin Niteliğini Arttıran Değişkenler  Eğitim Durumunun Düzenlenmesi  Öğretim strateji, yöntem ve teknikleri Öğretmen Nitelikleri
14 Eğitim Programı Tasarısının Denenmesi, Değerlendirilmesi ve Programa Süreklilik Kazandırılması
15 Genel Değerlendirme
16 Final sınavı

Anderson, L.A. ve Krathwohl, D.R. (2011). (Çev Özçelik, D. A.) Öğrenme, Öğretim ve Değerlendirme İle İlgili Bir Sınıflama. Ankara: PegemA Yayıncılık. Demirel, Ö. (2012a). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık. Demirel, Ö. (2012b). Planlamadan Uygulamaya Öğretme Sanatı. Ankara: PegemA Yayıncılık. Erden, M. (2009). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: PegemA Yayıncılık. Ertürk, S. (2000). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan A.Ş. MEB. (2012). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programları, http://ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx/?width=900 ve height=530 ve TB_iframe=true adresinden indirilebilir. Sönmez, V. (2012). Program Geliştirmede Öğretmen Elkitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık. Şeker, H. (2012). (Ed.) Eğitimde Program Geliştirme: Kavramlar ve Yaklaşımlar. Ankara: Anı Yayıncılık.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ev Ödevi 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 15 2 30
Rapor Hazırlama 1 10 10
Rapor Sunma 1 4 4
Makale Kritik Etme 1 14 14
Bireysel Çalışma 5 5 25
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 20 40
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 15 45
Okuma 12 2 24
Rapor 1 14 14
Ev Ödevi 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 234

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 2 2 3 2 2 2 2 2
ÖÇ 2 2 2 2 3 3 2
ÖÇ 3 2 2 3
ÖÇ 4 3
ÖÇ 5 2
ÖÇ 6 2 2
ÖÇ 7 3 2
ÖÇ 8 2 3
ÖÇ 9 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek