GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9403025042020 Orff Öğretisi Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, Orff öğretisini tanımak ve müzik eğitiminde kullanabilmektir.


Doç. Dr. Aylin MENTİŞ KÖKSOY


1 Orff öğretisini tanıyabilmek
2 Tekerlemeye uygun ritim çalışmaları hazırlayabilmek.
3 Şarkı sözü yazabilmek
4 Şarkıda farklı öğretim tekniklerini kullanabilmek
5 Dans etkinliği için müzik belirleyebilmek.
6 Dans müziğine uygun hareketler belirleyebilmek.
7 Müziki hikaye etkinliği için hikaye seçebilmek.
8 Müziki hikaye çalışmasını sınıfta uygulayabilmek.

Birinci Öğretim


Yok.


Yok


Orff öğretisi temeline dayalı etkinlikleri planlama, sınıfta ve anaokulunda uygulama yapma.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Orff Öğretisi Tanımak.
2 Orff Öğretisi Tanımak.
3 Tekerleme Yazmak.
4 Tekerlemeye Uygun Ritim Çalışmaları Hazırlama
5 Okul Öncesi ve İlköğretimde Uygulanan Tekerleme Etkiliği ile İlgili Deneyimlerin Paylaşımı
6 Şarkı Sözü Yazmak.
7 Ara Sınav.
8 Şarkıda Farklı Öğretim Tekniklerinin Kullanılması.
9 Okul Öncesinde ve İlköğretimde Uygulanan Şarkı Etkinliği ile İlgili Deneyimlerin Paylaşımı
10 Dans Etkinliği İçin Müzik Belirleme.
11 Dans Müziğine Uygun Hareketler Belirleme
12 Okul Öncesinde ve Uygulanan Dans Etkinliği ile İlgili Deneyimlerin Paylaşımı
13 Müzikli Hikaye Etkinliği İçin Hikaye Seçimi.
14 Müzikli Hikaye Çalışmasının Sınıfta Uygulanması.
15 Okul Öncesinde ve İlköğretimde Uygulanan Hikaye Etkinliğiyle İlgili Deneyimlerin Paylaşımı
16 Final Sınavı.

1. Ojala-Koçak,K., Erol,O.(2005). Karamela Sepeti. Morpa Yayınları 2. Warner, B. (1991). Orff-Schulwerk, Applications for the Classroom. USA: Prentice-Hall, Inc. 3. Bilen, S. & Özevin, B. & Uçal, C. E. (2007). The Effects of Orff-Schulwerk on Music Education and Motivational Processes in Primary Education Music Lessons, Im Dialog-In Dialogue. Ed. Haselbach-Grüner-Salmon, sf: 102-119, Germany: Schott. 5. Bilen, S. & Özevin, B. & Uçal, C. E. (2009). Orff Destekli Etkinliklerle Müzik Eğitimi. Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara. 6. Zachopolou, E. & Vassiliki, D. (2003) Application of Orff and Dalcroze Activities in Preschool Children: Do They Affect the Level of Rhythmic Ability , Physical Educator, sayı: 60.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 6 2 12
Rapor Hazırlama 1 10 10
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 12 12
Okuma 14 2 28
Rapor 1 2 2
Ev Ödevi 4 1 4
Toplam İş Yükü (saat) 166

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 3 2 3 3 4 4 3 4
ÖÇ 2 3 2 3 4 4 4 3 4
ÖÇ 3 3 2 3 3 4 4 3 4
ÖÇ 4 4 3 3 4 4 4 3 4
ÖÇ 5 4 4 3 4 4 4 3 4
ÖÇ 6 4 4 4 4 4 4 3 4
ÖÇ 7 4 4 4 4 4 4 3 4
ÖÇ 8 4 4 4 4 4 4 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek