Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9403025062020 | İlköğretim Fen Eğitiminde Kavram Geliştirme ve Kavram Öğretimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenciler, kavram geliştirme ve kavram öğretimi ile ilgili temel özellikleri kavrayacak ve fen kavramlarının öğretilmesinde hangi yöntem ve tekniklerin kullanabileceklerine dair bilgi sahibi olacaklardır.
Prof. Dr. Pınar Çavaş
1 | Kavram geliştirme ile ilgili temel prensipleri açıklayabilme |
2 | Çocuklarda kavram gelişiminin önemini fark edebilme.. |
3 | Kavram gelişimine yönelik ortaya konulan görüşleri açıklayabilme. |
4 | Kavram öğretiminde kullanılan farklı yöntem ve tekniklerin farkına varabilme |
5 | Fen eğitiminde kavram öğrenme ve öğretme ile ilgili yapılan çalışmaları analiz edebilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Öğrenme Teorileri, Kavramın tanımı, kavram geliştirme süreçleri, fen bilimleri eğitiminde kullanılan kavram öğretim yöntemleri, kavram haritaları, anlam çözümleme tabloları, bilgi haritaları, kavram yanılgıları, kavram yanılgılarının tespit edilmesi ve giderilmesi, kavramsal değişim, kavramsal değişim metinleri, öğrenme halkası yaklaşımı, bütünleştirici öğrenme teorisi, çoklu zeka teorisi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriğinin ve değerlendirme kriterlerinin öğrencilere tanıtılması. | ||
2 | Öğrenme, öğretme, öğretim kavramları | ||
3 | Öğrenme teorileri, Piaget ve Vygotsky | ||
4 | Kavramın tanımı, özellikleri, kavram geliştirmenin önemi. | ||
5 | Kavramların oluşturulması, kavram geliştirmede kullanılan zihinsel süreçler | ||
6 | Fen bilimleri eğitiminde kavram öğretiminin önemi | ||
7 | Kavram öğretiminde kullanılan yöntemler, anlam çözümleme tablosu, kavram ağı | ||
8 | Kavram haritaları, bilgi haritaları, zihin haritaları, çalışma yaprakları | ||
9 | Kavram yanılgıları, kavram yanılgılarının tespiti, teşhis testlerinin geliştirilmesi | ||
10 | Kavramsal değişim, bilişsel çelişki, kavramsal değişim metinleri, çürütücü metinler. | ||
11 | Gagne ve Ausubel öğrenme teorileri, öğrenme halkası yaklaşımı | ||
12 | Fen eğitiminde kavram öğretimi ve kavram yanılgıları ile ilgili ulusal çalışmaların incelenmesi | ||
13 | Fen eğitiminde kavram öğretimi ve kavram yanılgıları ile ilgili ulusal çalışmaların incelenmesi | ||
14 | Fen eğitiminde kavram öğretimi ve kavram yanılgıları ile ilgili uluslararası çalışmaların incelenmesi | ||
15 | Fen eğitiminde kavram öğretimi ve kavram yanılgıları ile ilgili uluslararası çalışmaların incelenmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Driver, R., Guesne, E. & Tiberghien, A. (1998). Children’s Ideas in Science, Open University Pres. White, R. & Gunstone, R. (1992). Probing Understanding, Falmer Pres. Abruscato, J. (2000). Teaching Children Science: A Discovery Approach. Allyn & Bacon Pres. Abell, S. K. & Lederman , N. G. (2007) (Eds). Handbook of Research in Science Education. Lawrence Erlbaum Assoc. Bahar, M. (2006). (Ed). Fen ve Teknoloji Öğretimi. Pegema Yayıncılık. Çepni, S. 2008. (Ed). Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi, Pegema Yayıncılık, 7. Baskı, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 4 | 2 | 8 |
Rapor Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Rapor Sunma | 2 | 2 | 4 |
Makale Kritik Etme | 4 | 8 | 32 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 165 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 2 | 5 | 5 | 5 | ||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 2 | 3 | 5 | 5 | ||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |