Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9403025082020 | Matematik Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar-II | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Bu ders yapılandırmacı matematik öğretimini geliştirmeyi hedefler. Neden sonuç ilişkisinin önemini ele alan somuttan soyuta doğru öğretimin nasıl yapılacağı kazandırılmaya çalışılacaktır.
1 | 1. Yapılandırmacı Matematik öğretimi nedir açıklar. |
2 | 2. Matematiksel model nedir açıklar. |
3 | 3. Kavramın nasıl somut hale getirileceğini açıklar. |
4 | 4. Matematk eğitimi ile ilgili bir makale yazmanın önemli noktalarını açıklar. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Yapılandırmacı felsefede matematik eğitimi, matematiksel modelleme, kavramlar için somut soyut ilişkisi, Güncel öğretim programının analizi, Öğrenme modelleri ile ilgili çalışmaların incelenmesi, matematik eğitimi ile ilgili bir makale hazırlanması bu dersin içeriğindedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Yapılanırmacı matematik öğretimi | ||
2 | Matematiksel modelleme | ||
3 | Kavramlara ait model hazırlama | ||
4 | Farklı modellerin eleştirilmesi | ||
5 | kavram yanılgıları | ||
6 | Yapılandırmacı yaklaşımla ilgili bir makalenin okunması | ||
7 | kavram yanılgıları ile ilgili bir makalenin okunması | ||
8 | Güncel öğretim programının değerlendirilmesi | ||
9 | Geometri konusunda model geliştirme | ||
10 | Ölçme konusunda model geliştirme | ||
11 | Matematiksel model konusunda bir makalenin okunması | ||
12 | Matematik eğitimi ile ilgili bir makale yazımı (Giriş yazma) | ||
13 | Matematik eğitimi ile ilgili bir makale yazma ( yöntem kısmı yazımı) | ||
14 | Matematik eğitimi ile ilgili bir makale yazma ( bulgular kısmı yazımı) | ||
15 | Matematik eğitimi ile ilgili bir makale yazma ( sonuç kısmı yazımı) |
1Altun, M. (2007). Eğitim Fakülteleri ve İlköğretim Öğretmenleri için Matematik Öğretimi. Bursa: Aktüel Alfa Yayınevi. 2. Baykul, Y.: İlköğretim Matematik Öğretimi, Anı Yayıncılık, 2000, Ankara. 3. Olkun, S. ve Uçar, Z.T. (2006). İlköğretimde Matematik Öğretimine Çağdaş Yaklaşımlar. Ankara:2) 4. 4. M._F._Özmantar,_E._Bingölbali,_H._Akkoç,_Matematiksel_Kavram_Yanılgıları_ve_Çözüm_Önerileri,_2008.4) 5. 5. M.K._Coşkun,_Kavram_Öğretimi,_Karahan_Yayınları,_2011._
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Alan Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Rapor Hazırlama | 4 | 5 | 20 |
Rapor Sunma | 4 | 1 | 4 |
Makale Yazma | 1 | 10 | 10 |
Makale Kritik Etme | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ev Ödevi | 5 | 3 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 176 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | ||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | ||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | ||||||
ÖÇ 4 | 4 | 3 |