GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9403025082020 Matematik Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar-II Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans



Bu ders yapılandırmacı matematik öğretimini geliştirmeyi hedefler. Neden sonuç ilişkisinin önemini ele alan somuttan soyuta doğru öğretimin nasıl yapılacağı kazandırılmaya çalışılacaktır.



1 1. Yapılandırmacı Matematik öğretimi nedir açıklar.
2 2. Matematiksel model nedir açıklar.
3 3. Kavramın nasıl somut hale getirileceğini açıklar.
4 4. Matematk eğitimi ile ilgili bir makale yazmanın önemli noktalarını açıklar.

Birinci Öğretim



[Yok]


Yapılandırmacı felsefede matematik eğitimi, matematiksel modelleme, kavramlar için somut soyut ilişkisi, Güncel öğretim programının analizi, Öğrenme modelleri ile ilgili çalışmaların incelenmesi, matematik eğitimi ile ilgili bir makale hazırlanması bu dersin içeriğindedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Yapılanırmacı matematik öğretimi
2 Matematiksel modelleme
3 Kavramlara ait model hazırlama
4 Farklı modellerin eleştirilmesi
5 kavram yanılgıları
6 Yapılandırmacı yaklaşımla ilgili bir makalenin okunması
7 kavram yanılgıları ile ilgili bir makalenin okunması
8 Güncel öğretim programının değerlendirilmesi
9 Geometri konusunda model geliştirme
10 Ölçme konusunda model geliştirme
11 Matematiksel model konusunda bir makalenin okunması
12 Matematik eğitimi ile ilgili bir makale yazımı (Giriş yazma)
13 Matematik eğitimi ile ilgili bir makale yazma ( yöntem kısmı yazımı)
14 Matematik eğitimi ile ilgili bir makale yazma ( bulgular kısmı yazımı)
15 Matematik eğitimi ile ilgili bir makale yazma ( sonuç kısmı yazımı)

1Altun, M. (2007). Eğitim Fakülteleri ve İlköğretim Öğretmenleri için Matematik Öğretimi. Bursa: Aktüel Alfa Yayınevi. 2. Baykul, Y.: İlköğretim Matematik Öğretimi, Anı Yayıncılık, 2000, Ankara. 3. Olkun, S. ve Uçar, Z.T. (2006). İlköğretimde Matematik Öğretimine Çağdaş Yaklaşımlar. Ankara:2) 4. 4. M._F._Özmantar,_E._Bingölbali,_H._Akkoç,_Matematiksel_Kavram_Yanılgıları_ve_Çözüm_Önerileri,_2008.4) 5. 5. M.K._Coşkun,_Kavram_Öğretimi,_Karahan_Yayınları,_2011._


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 14 2 28
Alan Çalışması 1 14 14
Rapor Hazırlama 4 5 20
Rapor Sunma 4 1 4
Makale Yazma 1 10 10
Makale Kritik Etme 3 10 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Ev Ödevi 5 3 15
Toplam İş Yükü (saat) 176

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 2 3
ÖÇ 2 3 3 2 3
ÖÇ 3 3 3
ÖÇ 4 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek